Hoe kom ik aan leuke ideeën voor inrichting nieuw huis?

28-11-2009 14:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen en wil ons nieuwe huis mooi inrichten. Nu ben ik op zoek naar inspiratie over inrichting / kleuren / assecoires etcetera. Ik heb me hier nooit zo mee bezig gehouden (ik deed altijd maar wat ) en nu weet ik niet zo goed waar te beginnen. Woontijdschriften, en welke zijn dan a!anraders? Beurzen? Websites? Ik ben benieuwd hoe jullie op je ideeën komen
ikea?

Ik haal in elk geval altijd wel leuke ideeen uit hun showrooms. Maar ja, wij zijn ook Ikea mensen denk ik
Leuke woontijdschriften! Eigen huis als je van design houdt en 'échte' architectuur. VTwonen en 101 woonideeen als je van landelijk-modern en frummels houdt. Bij andere mensen naar binnen kijken als je 's avonds aan het hardlopen bent, tv-programma's over wonen.
desiretoinspire.com (of net ofzo)

apartmenttherapy.com
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Gewoon woonwinkels binnenlopen die hebben meestal wel hele kamers ingericht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In alles kun je inspiratie vinden, toen ik ging samenwonen heb ik een plakboek gemaakt om mijn vriend enthousiast te maken en te laten zien wat ik leuk vond. Dat plakboek heb ik samengesteld met plaatjes uit woontijdschriften maar ook gewone gammafolders (qua vloeren bijvoorbeeld) of modereportages uit tijdschriften die in huizen met een leuke stijl plaatsvonden. Mijn huis is uiteindelijk wel een beetje anders dan mijn boek zou doen vermoeden maar ik gooi het nooit meer weg, sterker nog ik plak er af en toe wat bij voor als we ooit weer eens verhuizen....
Precies, gewoon een collage maken. Alles uitknippen van wat je mooi vindt. Kleuren, lampen, vloeren, banken, tafels, stoelen etc. Oude stijl, nieuwe stijl etc. Na een tijdje kom je erachter waar je elke keer op terug komt.

Zo heb ik het ook gedaan en werkte prima!
Design Sponge

Rearranged Design: House Tours

Woonwinkels, tijdschriften (ook in 'gewone' bladen staat vaak een interieurkatern, even in de winkel bladeren of het je smaak is.) Er bestaan ook kleine boekjes met veel foto's in een bepaalde stijl, Scandinavian Homes of Small Spaces of Provence en dat soort dingen, heeft De Slegte wel.
This is an unacceptable timeline
Oude nummers van VT Wonen kun je online bekijken!

VT Wonen archief:

http://www.vtwonen.nl/magazine-en-more/vtwonen-archief/
house tours van apartmenttherapy http://www.apartmenttherapy.com/main/home-tours
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
ik heb aan mensen gevraagd of ze een foto wilde maken van hun woonkamer om te kijken wat ik leuk en gezellig vond. (toen ik het nog niet wist). En toen wist ik welke kleuren ik wilde en beetje soort meubels, en daar heb ik (op advies van mensen ook hier van het forum) zelf een collage van gemaakt op een vel. echt leuk, en ook leuke bezigheidstherapie haha.... en in tijdschriften kijken wat er allemaal in staat, en knippen, plakken krijg je snel iets leuks suc6.
Geweldige tips, dank daarvoor. Een collage ga ik zeker proberen. Ik houd wel van een modern interieur in ieder geval.
Je kunt het moodboard (is daar een Nederlands woord voor?) later ook inlijsten en aan de muur hangen, als het goed is past het perfect in je nieuwe interieur.
This is an unacceptable timeline
Meteen ook leuke voorpret, zo'n moodboard maken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb in woonwinkels nog nooit leuke ingerichte show huiskamertje gezien. Vreselijk oudbollig allemaal. "Modern" heet dat dan, maar ja, modern is de nieuwe bejaardeninrichting, mijn ouders hebben ook modern, bleehh. Ik vind het ook snel veel te veel overdaad en veel te gemaakt. Maar smaak verschilt natuurlijk enorm

Wat ik een leuk woonblad vind is de Ariadne, landelijk/romantisch/beetjeklassiek. Maar goed, dat zullen sommigen ook weer vreselijk vinden.
En wie weet namen van mooie winkels voor modern wonen? Want er zijn zó veel meubel/woonzaken... Laatst vertelde bijvoorbeeld iemand over Loods5, schijnt erg gaaf te zijn. Verder zoek ik het vooral in de regio Gelderland/Brabant/Utrecht.
De woonstore is ongeveer net zo'n winkel als loods5, ook erg leuk! Je vindt 'm in Capelle.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-03-2011 23:00
Reden: reclame
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven