Hoe krijg ik die brandlucht uit mijn huis ?

13-09-2010 14:21 21 berichten
Nee, deze keer stond mijn magnetron niet in brand (al eerder meegemaakt), maar is mijn popcorn-in-een-zakje aangebrand.

Wát een pestlucht, heeft iemand tips ?

De magnetron is al schoongemaakt, en de aangebrande popcorn ligt buiten in de kliko, de ramen staan open.
Alle reacties Link kopieren
Geurkaarsjes branden?

Geen idee, vind het zelf ook een verschrikkelijke pestlucht
Gaat vanzelf weg. Wierrookje branden helpt ook wel.
niet iets anders er tegen gaan aansteken hoogstens gewone kaarsen zonder geur.

verder ramen open en wachten
En welk topic was je aan het lezen dat je op maandag rond lunchtijd behoefte aan een zak popcorn had?

Misschien helpt het om een schaaltje met azijn neer te zetten, en anders inderdaad wierook of olie branden? (uitkijken dat die verpakking niet ook in de fik vliegt hoor).
Niet eens een topic aan het lezen, ik zat televisie te kijken.

The Nanny, in het Duits.
Ramen tegenover elkaar openzetten?

Deuren dan ook.

En Oust.
Ik snap het al, ik ben natuurlijk zó onder de indruk van Niles, dat ik helemaal die magnetron vergeet, stond keurig ingesteld op vier minuten.
Oust is een goed idee, ik heb de versie van HG. Bedankt dat je mijn geheugen opfrist (en hopelijk ook mijn huis).
Bakjes azijn volgens mij.
Of bakjes mosterd
mijn moeder zet altijd bakjes spiritus neer en ik tegenwoordig ook, maar dan gaat iedereen zeggen zie je wel hoe je op je moeder lijkt en dat wil ik natuurlijk niet. Helpt als een trein
schaaltjes heet water met citroen(sap) neerzetten...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
En heb je koffie in huis?

Gewoon een bak met gemalen bonen neerzetten, die vreten ook luchtjes, doe ik wel eens in de koelkast, als man weereens een halve ui in de koelkast laat liggen, koken ja maar nadenken homaar.
Een halve citroen helpt ook goed

(ik zou gewoon de azijn, spiritus en de citroen doen )
quote:lara1978 schreef op 13 september 2010 @ 15:08:

Een halve citroen helpt ook goed

(ik zou gewoon de azijn, spiritus en de citroen doen )en dan in deze kom

en deze muts op

Quote :

Ik had een flinke keuken rookschade van een veel te heet pannetje vet. De rook zat overal, je kon het zo gek niet bedenken. Gordijnen naar de stomerij, vitrage in de was en wat ik kon afwassen onder stromend water heb ik afgewassen maar hoe krijg je die kastjes, de afzuigkap en de wanden en het plafond schoon? Schoonmaken met cif/jif, allesreiniger, ajax als eerste behandeling hielp maar ten dele. Het was wel minder maar bleef toch naar ruiken. De hierboven aangedragen oplossing door later (of in plaats van, daar zal ik nooit achterkomen) sponzen in azijn te gebruiken werkte uitstekend. Zet overal schaaltjes neer met sponzen in azijn en/of reinig direct met spons of een doekje met azijn en water. Spoel dan wel steeds de doek of spons regelmatig onder de kraan. Als je op internet op smoke, smoke damage en vinegar kom je verschillende engelstalige websites tegen. Een van die websites gaf een tip ter aanvulling die perfect werkt: sponzen in azijn en strooi er bakpoeder over, leg deze in borden en plaats deze borden ook overal. De rooklucht verdwijnt nog sneller. (bakpoeder reageert met azijn en ziet er misschien eng uit maar het is niks anders dan koolzuurgas zoals frisdrank-prik) Een losse in azijn gedrenkte spons is handig om in plekjes te stoppen waar je niet goed bijkunt zoals bijvoorbeeld de moeilijke hoekjes van de afzuigkap.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Schaaltjes met azijn, wierrook of schaaltjes met soda.
Jullie zijn toppers ! Zo'n heksenhoed heeft Moppekind nog wel, samen met een HarryPotter mantel.

Ik heb alles tegen elkaar opengezet, gelukkig was het nog aardig warm buiten, met HG-alle-geurtjes-weg gespoten en rode-uienjam gekookt met kaneel en kardemom.

Die rode-uienjam deed het helemaal, Moppeman heeft niets geroken.

Met Norit (die zwarte diarreepillen) kan je heel goed geurtjes absorberen, leg er gewoon een paar van in je magnetron.
Na een aantal keren gebruik is de rotlucht weer terug, zit blijkbaar ook compleet in de motor o.i.d.

Moppeman overweegt een nieuwe magnetron, ik een nieuwe keuken.

Ik denk dat Moppeman wint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven