hoe mijn kat laten wennen na verhuizing galerijflat

vrijdag 16 april 2010 om 10:06
volgens mij zal je kat de eerste tijd best balen ja, maar ik denk dat ze er echt wel aan zal wennen..... Ik heb mijn kat van een vriendin gekregen (werd allergisch), daar was ze ook altijd buiten, en hier zit ze altijd binnen. Ze oogt gelukkig!
Jij gaat toch ook van een huis naar een flat? Ook wennen!!
Vind het voor jou ook zielig..... hihi
Jij gaat toch ook van een huis naar een flat? Ook wennen!!
Vind het voor jou ook zielig..... hihi

vrijdag 16 april 2010 om 10:14
quote:Marriss schreef op 16 april 2010 @ 10:11:
Tsja, inderdaad bijna hetzelfde.... met als klein ieniemini verschilletje dat TO de deur uit kan, en kat 24/7 binnen moet blijven.
Het leven bestaat nou eenmaal uit veranderingen.....
Zowel voor mensen als voor katten.
Beiden schijnen zich aan te kunnen passen aan veranderingen.
Dat was meer mijn punt. Niet het wel of niet naar buiten kunnen.
Tsja, inderdaad bijna hetzelfde.... met als klein ieniemini verschilletje dat TO de deur uit kan, en kat 24/7 binnen moet blijven.

vrijdag 16 april 2010 om 10:20
quote:Star10 schreef op 16 april 2010 @ 10:14:
[...]
Ik snap je punt wel hoor. Vind het alleen appels met peren vergelijken.
Maar goed, er is geen andere keuze begrijp ik, kat komt nu eenmaal in flatje terecht, klaar. Ik zou niet weten wat voor tips daarvoor te geven zijn... kan me wel voorstellen dat je benieuwd bent naar soortgelijke ervaringen, maar die heb ik niet voor je.
Succes!
[...]
Ik snap je punt wel hoor. Vind het alleen appels met peren vergelijken.
Maar goed, er is geen andere keuze begrijp ik, kat komt nu eenmaal in flatje terecht, klaar. Ik zou niet weten wat voor tips daarvoor te geven zijn... kan me wel voorstellen dat je benieuwd bent naar soortgelijke ervaringen, maar die heb ik niet voor je.
Succes!
vrijdag 16 april 2010 om 11:24
vrijdag 16 april 2010 om 14:27
Ik heb 3 kattten en het waren echt buiten katten.
Woonde aan een groot park.
Nu zijn wij verhuist en de katten moesten verplicht binnen blijven. Want waar je ook naartoe verhuist dat moet altijd.
De katten mogen nu sinds een paar wkn naar buiten.
Maar kiezen ervoor om toch binnen te blijven, alleen als wij naar buiten gaan, gaan ze even mee.
1 kat weet nog niet eens dat wij hier ook een buiten hebben.
Ik moet zeggen dat het in het begin onder zeer luid protest ging. Wat dag en nacht door ging.
Woonde aan een groot park.
Nu zijn wij verhuist en de katten moesten verplicht binnen blijven. Want waar je ook naartoe verhuist dat moet altijd.
De katten mogen nu sinds een paar wkn naar buiten.
Maar kiezen ervoor om toch binnen te blijven, alleen als wij naar buiten gaan, gaan ze even mee.
1 kat weet nog niet eens dat wij hier ook een buiten hebben.
Ik moet zeggen dat het in het begin onder zeer luid protest ging. Wat dag en nacht door ging.
vrijdag 16 april 2010 om 17:33
Sommige katten kunnen daar wel aan wennen, andere niet.
Je zult hem/haar meer aandacht moeten geven en vaker moeten spelen enz. want een binnenkat moet ook z'n energie kwijt, anders gaat hij ongewenst gedrag vertonen (meubels krabben, buiten de bak plassen, enz.). Zorg ook voor een bakje kattegras enz.
Je zult hem/haar meer aandacht moeten geven en vaker moeten spelen enz. want een binnenkat moet ook z'n energie kwijt, anders gaat hij ongewenst gedrag vertonen (meubels krabben, buiten de bak plassen, enz.). Zorg ook voor een bakje kattegras enz.

zondag 18 april 2010 om 18:09
quote:Rainbow01 schreef op 16 april 2010 @ 11:24:
ik ben gewoon gek op dat beestje en wil gewoon dat ze het naar haar zin heeft
het is voor tijdelijk ik wacht op een huurhuis met tuintje maar toch,,
binnen moet ze zich dan vermaken ben ook als de dood dat ze vh balkon springt
het lijkt me voor een buitenkat een crime om opeens opgesloten te zittenJe kat zal er redelijk snel aan gewend zijn hoor. Als ie eenmaal door heeft dat het niet anders kan, legt ie zich daar echt wel bij neer. En misschien is het dan handig om hem in je nieuwe huis ook gewoon binnen te houden. Daar is hij dan toch aan gewend en is wel zo vriendelijk voor de buren
Van het balkon springen zal ie niet zo snel doen hoor. Katten zien ook wel hoe hoog het is. En mocht ie het toch doen, dan overleven ze het vaak op een of andere vreemde wijze toch wel. Kat van een ex is ook ooit van 5 hoog naar beneden gesprongen en had niets. Maar goed, ik zou hem gewoon ook niet op het balkon laten dan. Neem tenminste ook aan dat hij van balkon naar balkon kan (was bij onze galerijflat ook zo, alleen afgeschermd met een ruitje aan de zijkant en daar kon een kat onderdoor). Heb dus ook ooit de kat van de buren 3 huizen verder op mijn balkon gehad en daar was ik niet zo heel blij mee. Hou hem dus gewoon lekker binnen, dan wendt ie daar snel genoeg aan.
ik ben gewoon gek op dat beestje en wil gewoon dat ze het naar haar zin heeft
het is voor tijdelijk ik wacht op een huurhuis met tuintje maar toch,,
binnen moet ze zich dan vermaken ben ook als de dood dat ze vh balkon springt
het lijkt me voor een buitenkat een crime om opeens opgesloten te zittenJe kat zal er redelijk snel aan gewend zijn hoor. Als ie eenmaal door heeft dat het niet anders kan, legt ie zich daar echt wel bij neer. En misschien is het dan handig om hem in je nieuwe huis ook gewoon binnen te houden. Daar is hij dan toch aan gewend en is wel zo vriendelijk voor de buren