Hoeveel vierkante meter.

17-08-2014 19:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag, maar hoe kun je zien of berekenen wat 5 vierkante meter is?

Is dit 5 keer 5 meter of hoe moet ik dat zien.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
5 keer 5 is 25, dus 5x5 is 25 vierkante meter.

2 keer 2.5 is 5m2.

Of 1 keer 5, of

1.5 keer 3.333

zo dus.
5 m2 is 5x een vierkant waarvan de zijden een meter lang zijn.
5 vierkante meter, dat zijn 5 vierkantjes van 1 bij 1 meter.

Dus 5 vierkante meter is bijvoorbeeld een stuk van 1 bij 5 meter, of van 2 bij 2,5 meter. Of van 0,5 bij 10 meter.

Maar 5 bij 5 meter dat is 5x5=25 vierkante meter, veel meer dus.
Dus bijvoorbeeld 5 meter lang en dan een meter breed.
Euhhhh dit leer je toch in groep 7?

Maar wat mevrouw75 zegt dus.
Been there, done that, got the T-shirt.
Waar heb je het voor nodig? Wat moet je berekenen, vloeroppervlak, of verf, of nog iets anders?
In welke context?

Vierkante meters geven de oppervlakte van iets aan. Één vierkante meter is een meter bij een meter (lengte x breedte).

5 vierkante meter kan zowel een hele lange, dunne strook zijn (bv 10cm bij 50 meter) of een vierkant (2,5m x 2,5m)
Oppervlakte berekenen
Je bent zelf een theepot
quote:LoiseauCoureur schreef op 17 augustus 2014 @ 19:38:

of een vierkant (2,5m x 2,5m)Volgens mij heeft dat een oppervlakte van 6,25 vierkante meter
Niet geschoten is altijd mis
Je knipt vijf vierkantjes die elk 1 vierkante meter voorstellen en legt ze tegen elkaar.
quote:Apatura schreef op 17 augustus 2014 @ 19:37:

Euhhhh dit leer je toch in groep 7?In welke groep precies weet ik niet, maar dit is echt wel lagereschoolkennis inderdaad.
Ik kan me voorstellen dat die kennis van de basisschool wat wegzakt als je het nooit gebruikt, maar tegenwoordig kun je het toch zo op internet opzoeken?
Je krijgt het oppervlak door de lengte met de breedte te vermenigvuldigen.

Heb je zowel de lengte als de breedte in meters dan krijg je het oppervlak in vierkante meters.
Niet geschoten is altijd mis
Mss heeft TO groep 7 overgeslagen?
quote:StoraHuntur schreef op 17 augustus 2014 @ 21:08:

Mss heeft TO groep 7 overgeslagen?Reden temeer om het te weten
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Bitje93 schreef op 17 augustus 2014 @ 20:02:

[...]

Volgens mij heeft dat een oppervlakte van 6,25 vierkante meter

O oeps!

2 x 2,5 dan. Maken we er een rechthoek van
quote:depressief schreef op 17 augustus 2014 @ 19:29:

Misschien een domme vraag, maar hoe kun je zien of berekenen wat 5 vierkante meter is?

Is dit 5 keer 5 meter of hoe moet ik dat zien.Als je in Nederland woont is de kans groot dat 5m² ongeveer zo groot is als vijf keer je wc-vloer. Om je enig idee te geven.
En ik heb uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren met mijn dochter aan de keukentafel gezeten eer het kwartje viel. Inderdaad, dit is ongeveer in groep 7 en wordt herhaald in groep 8 en in de brugklas. Maar je wilt niet weten hoeveel klasgenootjes hier een onvoldoende voor hebben gehaald.
quote:StoraHuntur schreef op 17 augustus 2014 @ 21:08:

Mss heeft TO groep 7 overgeslagen?Ik was 't vergeten, maar nu ik 't zie en hoor, komt 't weer terug. En 5 vierkante meter is inderdaad niets.
Leef je leven alsof het je laatste dag is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven