Hond 2de keer gebeten door zelfde hond

13-09-2010 22:46 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze hond is net voor de tweede keer gebeten door dezelfde hond. De hond liep los en viel onze hond uit het niets aan. Scheur in oor en behoorlijk bloeden. Ben zooooo boos en geschrokken. Wat moet ik doen? We weten geen namen van de mensen, alleen waar ze wonen...
Oortjes bloeden altijd vreselijk waardoor het vaak dramatischer er uit ziet dan het is.

Als je dierenartskosten moet maken dan kun je de rekening meenemen en even aanbellen bij deze mensen.

maar hebben ze zelf geen praatje met je gemaakt ? waren ze niet in de buurt?
Morgen even aanbellen en vertellen wat er is gebeurd (als ze er zelf tenminste niet bij waren). En ze aansprakelijk stellen voor eventuele dierenartskosten.

Oh en ze (vriendelijk) verzoeken om de hond voortaan aangelijnd te houden.
The time is now
Bloeden stopt inmiddels, het is meer dat deze hond onze hond al een keer flink in de buik gebeten heeft. We hebben toen aangegeven dat de hond dus niet los kan. Maar nu loopt mijn man met de honden, ze zijn aan het snuffelen en die hond komt uit het niets en valt mijn hond aan.

Je laat zo'n hond toch niet loslopen in een woonwijk?
ik heb zelf een hond die ehm niet altijd vriendelijk is. dus ik zou het graag weten als mijn hond wat buiten mijn weten uitgevreten heeft!

(niet dat mijn hond daar de kans voor krijgt, want die is altijd aangelijnd, voor daar een discussie over komt)
Wat akelig, Schuddebuikje. Beterschap met je hond. Als je weet waar ze wonen inderdaad aanbellen en een gesprek aangaan, of een briefje in de bus gooien.
Ik vind toch dat als dit al 2x is gebeurd er best wat meer stappen ondernomen mogen worden, zoals aangifte. Jouw hond zal waarschijnlijk niet de enige zijn, anders is het wel heel toevallig 2x dezelfde. Je hebt de eerste keer netjes aan ze gevraagd om aan te lijnen en blijkbaar hebben ze niet geluisterd. Als deze hond dus vaker bijt is het gewoon een agressieve hond. Hebben jullie de eerste keer wel door hun de da kosten vergoed gekregen? Als je aangifte doet wel foto's van de verwondingen van je hond maken.
Die mensen er in ieder geval op aan spreken en ook vriendelijk vragen of ze de hond de volgende keer aan willen lijnen.
Buikje, ik zou verder niet met die mensen gaan praten, maar gewoon bij de politie gaan melden dat er een valse hond losloopt in de woonwijk.

Honden mogen helemaal niet los lopen, en straks valt het beest een mens aan, of bijt hij een kleine hond helemaal stuk. Mijn ervaring is dat de eigenaren van dit soort honden je gewoon niet geloven als je aan hen gaat vragen of de hond niet binnen kan spelen.
Oeh mijn advies is al gegeven zie ik
Ik heb foto's gemaakt en ga morgen de politie bellen om het in ieder geval te melden. Het zou idd erg toevallig zijn als het 2 keer alleen mijn hond is (mijn hond niet dominant of iets, een mopshond, zitgeen kwaad in en was ook niet aan het uitlokken) zo raar dat die hond dan ineens aan komt vliegen.
Ik zou nog niet meteen aangifte doen. Je kan beter eerst nog een keer gaan praten. Als ze helemaal niet mee willen werken kan je dat altijd nog doen.

Heb je de wond al goed schoongemaakt? Dan kan je meteen zien hoe erg het is. Meestal valt het nog wel mee.
quote:Nemhain schreef op 13 september 2010 @ 23:03:

Buikje, ik zou verder niet met die mensen gaan praten, maar gewoon bij de politie gaan melden dat er een valse hond losloopt in de woonwijk.

Honden mogen helemaal niet los lopen, en straks valt het beest een mens aan, of bijt hij een kleine hond helemaal stuk. Mijn ervaring is dat de eigenaren van dit soort honden je gewoon niet geloven als je aan hen gaat vragen of de hond niet binnen kan spelen.ben ik niet met je eens , een gesprek met die mensen is een prima begin. Mocht je geen gewenst respons krijgen is het vroeg genoeg om naar de politie te stappen.
quote:Yamuna schreef op 13 september 2010 @ 23:07:

[...]ben ik niet met je eens , een gesprek met die mensen is een prima begin. Mocht je geen gewenst respons krijgen is het vroeg genoeg om naar de politie te stappen.Een prima begin? Dat is het 'm nu juist, dit is toch al de tweede keer. Eerste keer praten heeft blijkbaar ook niet geholpen, anders was TO haar hond niet weer opnieuw gebeten.
Ik zou het sowieso wel melden bij de politie. Alleen al om het simpele feit dat er misschien meer hondeneigenaren zijn die last hebben van deze hond, en de klachten dan gebundeld kunnen worden.

Buikje was de eigenaar er niet bij? Wat hebben jullie de vorige keer gedaan?
ja, ik twijfel ook. kun je niet een melding doen zonder meteen aangifte? Waar ik ook van baal is niet eens zozeer de wond als wel het effect op het gedrag van mijn hond.
quote:Yamuna schreef op 13 september 2010 @ 23:07:

[...]

ben ik niet met je eens , een gesprek met die mensen is een prima begin. Mocht je geen gewenst respons krijgen is het vroeg genoeg om naar de politie te stappen.

En als het de eerste keer was geweest, en ze had die mensen er nog nooit over gesproken, zou dat inderdaad mijn mening zijn.

Omdat dat niet zo is, ze heeft de mensen al eens gesproken, wordt het een andere zaak. Voor haar hond is het bijna traumatisch, en als die mensen de eerste keer niet reageerden, zullen ze dat waarschijnlijk nu ook niet doen. Dan wordt het beestje volgende week nog een keer gebeten en durft ze helemaal niet meer naar buiten.
de vorige keer weigerden ze triuwens de DA kosten te betalen (flinke open wond)
Ik vind het echt overdreven om meteen naar de politie te gaan. Honden bijten elkaar nu eenmaal wel eens en meestal is er niet zo veel aan de hand. Oren bloeden altijd erger dan de rest van het lichaam.

Als er echt een flinke wond is en je moet er mee naar de dierenarts en de eigenaren van die hond werken niet mee, dan kan je altijd nog aangifte doen.

Je kan een heleboel ellende ontketenen voor de hond en de eigenaar als je aangifte doet.
quote:schuddebuikje schreef op 13 september 2010 @ 23:17:

de vorige keer weigerden ze triuwens de DA kosten te betalen (flinke open wond)Ja, dan is het een ander verhaal. Hebben ze wel toegezegd de hond voortaan beter in de gaten te houden?
toen hadden we geen zin om er verder mee bezig te gaan. Nu is wond niet zo diep dus DA hoeft niet. Wil er wel wat mee.
Lapin, het is de tweede keer, de hond valt vanuit het niks aan en de eigenaren werkten vorige keer ook al niet mee.

Het minste wat je kunt doen als je hond dat doet, is hem aanlijnen. Als je ervoor kiest om er totaal niet op te reageren, roep je die heleboel ellende over jezelf af...
ik vind eigenlijk dat ze nu best een officiele waarschuwing mogen krijgen. maar ik ga maar eerst afkoelen en er een nacht over slapen..
woeps, crossposten

Buikje, wat ik nog niet helemaal snap, zijn die mensen in de buurt als de hond los loopt, of struint ie alleen door de wijk?
Maar hoe reageerden ze de eerste keer, ze wilden DA niet betalen, maar hoe reageerden ze over het gebeuren?

Wat naar voor je hond zeg.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven