Hond ja of nee?

10-07-2018 15:25 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben de laatste tijd vaak alleen en een groot dierenliefhebber en daarom denk ik er over na om een hond aan te schaffen.
Ik weet dat het iets is waar je goed over na moet denken. Het is alsof je een kind krijgt.

Ik werk overdag, maar heb een mogelijkheid tot thuiswerken. Daarnaast is er wel familie die vlakbij wonen en regelmatig willen inspringen om even de hond uit te laten. Verder lijkt het mij ook een prettige stok achter de deur om meer regelmaat in mijn leven te krijgen.

Nu denk ik aan een klein Boomertje. Zo eentje die amper verhaart en tevens prettig is voor mensen met allergie.
Ik woon weliswaar in een rijtjeswoning, maar heb genoeg ruimte om de deur.

Zijn er dingen die ik vergeet en waar ik heel goed over na moet denken voor ik een diertje als deze aanschaf?
Kunnen jullie mij nog andere rassen aanraden? Honden die dus soms even een aantal uren alleen kunnen zijn en die niet al te veel verharen.
Een honds is geen gezelschapsdier, een hond is een groepsdier, die voelt zich totaal ellendig als hij de hele dag alleen is. dat hij juicht als je thuiskomt is niet omdat hij zich de hele dag vermaakt heeft maar omdat hij zich eenzaam heeft gevoeld. Als je meer dan 1 keer per week de uitlaatservice moet inschakelen moet je gewoon geen hond nemen. Daarnaast zijn de kosten van een hond enorm. Inentingen, anti vlo/teek, diarree, kotsen, geen probleem bij een volwassen hond maar bij een pup werkt het anders. Een pup heeft ook vermoeiend veel aandacht nodig en je hebt pech als hij niet snel zindelijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
niveasoft schreef:
12-07-2018 19:00
Haha hier ook, ik werk vanuit huis. Hond ligt altijd naast me, waar ik ook zit.
Dat ook. Zodra ik ergens ga zitten of liggen, dan is hij direct weer binnen handbereik, en liefst zit hij op me. Is het niet helemaal, dan toch minstens met een poot of zijn kop ofzo. Alleen als ik even bezig ben met huishoudelijke zaken of onder de douche sta, dan trekt hij nog wel eens zijn eigen plan. (Alhoewel hij het ook wel gezellig vindt om voor de douche te waken ;-D )
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil tussen een gezelschapsdier en een groepsdier? Ik weet dat beide soorten niet graag alleen zit.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
12-07-2018 19:03
Een honds is geen gezelschapsdier, een hond is een groepsdier, die voelt zich totaal ellendig als hij de hele dag alleen is. dat hij juicht als je thuiskomt is niet omdat hij zich de hele dag vermaakt heeft maar omdat hij zich eenzaam heeft gevoeld. Als je meer dan 1 keer per week de uitlaatservice moet inschakelen moet je gewoon geen hond nemen.

Echt onzin dit. Natuurlijk vindt een hond het het gezelligst als de baas gewoon thuis is. Maar de meesten gaan lekker liggen slapen als je weg bent en worden 5 minuten voordat je terug komt weer wakker.

Daarnaast zijn de kosten van een hond enorm. Inentingen, anti vlo/teek, diarree, kotsen, geen probleem bij een volwassen hond maar bij een pup werkt het anders.

Bij zowel een pup als een volwassen hond kunnen de kosten enorm oplopen, afhankelijk van het soort hond (kosten nemen evenredig toe met grootte van de hond), in hoeveel sloten ze tegelijk lopen en hoeveel pech ze hebben.

Een pup heeft ook vermoeiend veel aandacht nodig en je hebt pech als hij niet snel zindelijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel puppies bijna net zo intensief zijn als babies, vind ik puppies toch minder vermoeiend. En het is ook mooi, een pup in huis. Vind ik tenminste. Ik geniet er altijd van.
Ik doe ook even een paar duiten in het zakje.
*Een "boomertje" is geen ras, het is een kruising. Dus van tevoren is niets te zeggen over het karakter.
*Een hond die niet verhaart moet meestal regelmatig naar de trimmer, om de 2 á 4 maanden kost dat tussen de € 45 en € 60.
*Wil je een pup goed opvoeden zul je veel thuis moeten zijn. Uren alleen laten is absoluut geen optie; dan wordt de hond nooit zindelijk.

*https://www.doggo.nl/artikelen/aanschaf ... odfokkers/

* Tenslotte : Een hond is een gezelschapsdier.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
13-07-2018 11:33
Hoewel puppies bijna net zo intensief zijn als babies, vind ik puppies toch minder vermoeiend. En het is ook mooi, een pup in huis. Vind ik tenminste. Ik geniet er altijd van.
Ik vind puppies juist vermoeiender dan baby’s, doordat een pup al kan lopen. Je moet echt ogen in je rug hebben, want terwijl jij die omgevallen plant opruimt, hangt de pup aan de ander kant van je kamer alweer in de gordijnen of vreet de poten van je tafel aan ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-07-2018 17:45
Ik vind puppies juist vermoeiender dan baby’s, doordat een pup al kan lopen. Je moet echt ogen in je rug hebben, want terwijl jij die omgevallen plant opruimt, hangt de pup aan de ander kant van je kamer alweer in de gordijnen of vreet de poten van je tafel aan ofzo.
Een pup is meer een peuter (wel drie peuters)
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-07-2018 17:45
Ik vind puppies juist vermoeiender dan baby’s, doordat een pup al kan lopen. Je moet echt ogen in je rug hebben, want terwijl jij die omgevallen plant opruimt, hangt de pup aan de ander kant van je kamer alweer in de gordijnen of vreet de poten van je tafel aan ofzo.
Ik heb nooit puppies meegemaakt die zou vernielzuchtig waren. En peuters zitten toch ook overal aan. Maken alle keukenkastjes open, trekken lades open, hangen aan draden van lampen....
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
13-07-2018 20:36
Ik heb nooit puppies meegemaakt die zou vernielzuchtig waren. En peuters zitten toch ook overal aan. Maken alle keukenkastjes open, trekken lades open, hangen aan draden van lampen....
Nou, ik wel hoor als puppedup een bui had. En inderdaad, wat dat betreft kun je ze beter vergelijken met peuters i.p.v. met babies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven