Hond met diarree, wat voeren?

15-08-2011 17:33 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond heeft al een dag of twee behoorlijke diarree. Vanochtend zelfs een beetje bloed.

Ik krijg zelf altijd een panic-attack van bloed bij m'n beestjes, maar vriend vond dat we even moesten afwachten.

Vooral omdat mevrouw zelf nergens last van lijkt te hebben.

- Eet goed, voor zover ze dat krijgt

- Drinkt goed

- Speels

- Slaapt goed, op de twee kramp-momenten van vannacht na

- Tandvlees ziet er netjes uit

Nu las ik dat rijst helemaal niet goed is wanneer je hond diarree heeft, en dat je het beste een paar dagen beschuit met water kunt voeren.

Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met Beagles, maar dat zijn de grootste hongerlappen die je je kunt voorstellen. Het arme beest heeft dus al twee dagen honger!

Heeft iemand een goed idee wat ik haar bij kan voeren?

Mocht het morgenochtend niet over zijn, gaan we uiteraard meteen naar de DA, ook ivm uitdroging etc.
Beetje rijst en gekookte kip

Tenminste dat voer ik mijn honden al jaren als de aan de diarree zijn.

En ja gaat na 3!!!!! dagen pas naar de DA?

Sorry hoor maar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summer,

Ik snap er ook niks van, ik dacht dat rijst juist goed was voor een hond met diarree. Volgens diverse DA-websites via google dus juist niet.

En nee, we gaan niet pas na drie dagen naar de DA.

Gisteravond al een beetje breiig (?), maar dat heeft ze vaker. Vast weer iets uit de tuin geplukt wat ze niet mag. Vannacht maakte ze ons wakker. Vriend met 'r naar buiten, spetter.

Vanochtend weer, beetje bloed er bij.

Verder de hele dag nog niets gedaan, dus kan goed zijn dat het alweer over is, en de 'verboden vrucht' alweer exit is.

Maar voor de zekerheid wil ik 'r niet gewoon voeren vanavond. Even kijken wat het doet.
Rijst en kip idd, gaf ik ook altijd
Call me crazy maar als ik bloed vind in de ontlasting van 1 van mijn honden dan bel ik op zijn minst naar de dierenarts...
quote:jaimee21 schreef op 15 augustus 2011 @ 17:40:

Summer,

Ik snap er ook niks van, ik dacht dat rijst juist goed was voor een hond met diarree. Volgens diverse DA-websites via google dus juist niet.

En nee, we gaan niet pas na drie dagen naar de DA.

Gisteravond al een beetje breiig (?), maar dat heeft ze vaker. Vast weer iets uit de tuin geplukt wat ze niet mag. Vannacht maakte ze ons wakker. Vriend met 'r naar buiten, spetter.

Vanochtend weer, beetje bloed er bij.

Verder de hele dag nog niets gedaan, dus kan goed zijn dat het alweer over is, en de 'verboden vrucht' alweer exit is.

Maar voor de zekerheid wil ik 'r niet gewoon voeren vanavond. Even kijken wat het doet.Yep en voor het zelfde geld heeft ze lekker van het rattengif wat onder de struiken was lopen snoepen...
Bloed lijkt me een teken om de dierenarts te bellen.
Honden hebben inderdaad soms wel eens opeens diarree, bijv. omdat ze iets vies van de straat hebben gegeten ofzo en dat gaat meestal vanzelf over. Je hoeft dus echt niet onmiddellijk naar de DA.

Honden kunnen verder wel even 1 of 2 dagen zonder eten (in tegenstelling tot katten), dus je kunt inderdaad even niets geven in de hoop dat het spijsverteringssysteem zichzelf stabiliseert, maar je kunt ook wat gekoopte kip met rijst geven (daar zitten helaas wel weinig voedingstoffen in dus honger houdt hij dan wel) en een eetlepel lauwe yoghurt kan soms ook wonderen doen.

Als hij echter morgen nog steeds diarree heeft kun je beter even naar de DA gaan voor wat medicijnen en eventueel tijdelijk andere brokjes.

Wat betreft dat bloed: ze kunnen nu gewoon wat slijmerig bloederige diarree hebben en dat is geen enkel probleem, maar als het echt veel bloed is of het is donkerrood (oud) bloed dan is er wel iets aan de hand, bijv. met de darmen.
quote:Summerdance schreef op 15 augustus 2011 @ 17:43:

[...]

Yep en voor het zelfde geld heeft ze lekker van het rattengif wat onder de struiken was lopen snoepen...

Dat lijkt me sterk, want dat gebruiken we in onze tuin niet. Maar onkruid, takjes, planten, grond, noem het maar op. Als het eetbaar lijkt, dan wordt het ook gegeten.

Maar, je brengt me wel aan het twijfelen.

Vriend kan het dak op, ik ga de DA bellen.
Rijst wordt afgeraden omdat het vaak snelkookrijst is. Als het van die echte surinaamse rijst is, welke je 20 minuten moet koken, is het prima. Je kan ook macaroni nemen (niet de snelkook) of brinta aanlengen met lauw water.
Bloed bij ontlasting is altijd gelijk da bellen. Rattengif of een takje wat de darmen openscheurt...

Verder gekookte kip met rijst en eventueel het water waarin de rijst gekookt is...
quote:Summerdance schreef op 15 augustus 2011 @ 17:43:

[...]

Yep en voor het zelfde geld heeft ze lekker van het rattengif wat onder de struiken was lopen snoepen...

Dan was het nu een totaal ander dier geweest. Ze eet en drinkt nog goed en haar gedrag is ook nog hetzelfde.

Honden hebben soms gewoon wel eens diarree en dat is meestal loos alarm. Uiteraard moet je alleen nooit langer dan 3 dagen wachten en dat doet TO gelukkig ook niet.
Mijn dierenarts zegt 1 dag alleen maar water..

Daarna rijstwater en gekookte kip...

Dag 3 brokken..
Ik maak soms een mengseltje van rijst en een beschuit met wat (rijst)water, zodat ze ook wat extra water binnenkrijgt.

Beterschap!!!
Overigens zou ik bij bloed in de ontlasting toch eventjes bellen.
quote:iris1969 schreef op 15 augustus 2011 @ 17:50:

[...]

Dan was het nu een totaal ander dier geweest. Ze eet en drinkt nog goed en haar gedrag is ook nog hetzelfde.

.

Is dat zo Iris?

Misschien wil je dat ook even aan mijn hond gaan vertellen die 6 jaar geleden plotsklaps in zijn slaap kwam te overlijden

Behalve een beetje hijgen was er niets aan de hand

En het was buiten 25 graden dus dan zoek je er ook niet echt iets achter

Alleen was ze wel dood de volgende ochtend

JUIST omdat ze precies deed als normaal hebben we sectie laten verrichten

Precies...rattengif

Dus misschien moet je je diagnoses voor je houden

Met je dan was het nu een ander dier geweest.

TO, daarom ook mijn ietwat felle reactie dat ik vind dat je op zijn minst even de dierenarts moet bellen.

En als je het niet vertrouwd...langsgaan
Rattengif

Als de Hond rattengif heeft gegeten kan het 5 dagen duren voordat de eerste verschijnselen zichtbaar zijn. Strychnine een bepaald soort Rattengif werkt al binnen 10 minuten.

Ook hier meteen laten braken en norit toedienen.

http://www.nojg.nl/Jachth ... gen%20bij%20de%20hond.htm
Ik snap dat je fel doet SD want zoiets is natuurlijk vreselijk, maar ik vertelde gewoon mijn ervaring met de talloze honden met diarree die ik heb gekend. Dit is dus geen diagnose en als TO voor de zekerheid de DA wil bellen dan lijkt me dat ook prima.
Nou Summer,

Ik geef je helemaal gelijk. Mijn vriend heeft me geprobeerd te sussen, maar toen ik net (nav jouw post) de DA belde, vond die dat ik toch maar even langs moest komen.

Ze heeft diarree, 1x met bloed, nu heel waterig net, verder lijkt ze gewoon gezond. Dat vond de DA-assistente raar. Kan toch wel eens, maar als er bloed aan te pas komt, wil dat meestal toch wel wat zeggen.

Stel je voor dat ze dus wel ergens gif te pakken heeft gekregen met de lange wandeling ofzo! brr, moet er niet aan denken!

Ik moet er om 18.30 zijn, dus ik ga inpakken en wegwezen.

Na terugkomst uiteraard verslag.

Summer, dankjewel. en een . Wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest dat je zomaar ineens je hond kwijt bent.

Las ik van jou laatst ook niet iets van een hond van je die een toeval kreeg, en iemand anders dat de dag van z'n leven vond? Of was dat weer iemand anders?
Het is wat met die beagles..... Ze vreten inderdaad alles wat los en vast zit en als je deze hond een dag geen eten geeft, is dat bijna dierenmishandeling!

Ik kijk het met diarree meestal ook een paar dagen aan en ga dan pas naar de da. Met bloed bij de ontlasting zou ik toch maar eerder even langsgaan.

En heb je toevallig geen mestkorrels gestrooid? Die vreten ze namelijk ook!
Nee Iris, wat jij vertelt is een IDEE wat je hebt

Niet een feit!

En dat is een beetje dom als het gaat om de gezondheid van een dier.

Dit plaats je al een feit, en het IS geen feit

Een hond HOET namelijk geen ander gedrag te vertonen

Maar gisteravond, vannacht en vandaag diarree is in mijn ogen WEL een verandering (let wel een feit!) en dus vind ik het meer dan raadzaam de dierenarts op zijn minst even te benaderen

Die weet namelijk meer dat een Iris en een Summerdance op een forum.
Sterkte bij de DA, zoiets is altijd even schrikken.
quote:Summerdance schreef op 15 augustus 2011 @ 18:07:

Nee Iris, wat jij vertelt is een IDEE wat je hebt

Niet een feit!

En dat is een beetje dom als het gaat om de gezondheid van een dier.

Dit plaats je al een feit, en het IS geen feit

Een hond HOET namelijk geen ander gedrag te vertonen

Maar gisteravond, vannacht en vandaag diarree is in mijn ogen WEL een verandering (let wel een feit!) en dus vind ik het meer dan raadzaam de dierenarts op zijn minst even te benaderen

Die weet namelijk meer dat een Iris en een Summerdance op een forum.Je boodschap was me al duidelijk hoor.
quote:jaimee21 schreef op 15 augustus 2011 @ 18:05:

Nou Summer,

Ik geef je helemaal gelijk. Mijn vriend heeft me geprobeerd te sussen, maar toen ik net (nav jouw post) de DA belde, vond die dat ik toch maar even langs moest komen.

Ze heeft diarree, 1x met bloed, nu heel waterig net, verder lijkt ze gewoon gezond. Dat vond de DA-assistente raar. Kan toch wel eens, maar als er bloed aan te pas komt, wil dat meestal toch wel wat zeggen.

Stel je voor dat ze dus wel ergens gif te pakken heeft gekregen met de lange wandeling ofzo! brr, moet er niet aan denken!

Ik moet er om 18.30 zijn, dus ik ga inpakken en wegwezen.

Na terugkomst uiteraard verslag.

Summer, dankjewel. en een . Wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest dat je zomaar ineens je hond kwijt bent.

Las ik van jou laatst ook niet iets van een hond van je die een toeval kreeg, en iemand anders dat de dag van z'n leven vond? Of was dat weer iemand anders?

Fijn!

Succes en ik ga duimen dat er niets is, laat je het nog wel even weten?
quote:marianko schreef op 15 augustus 2011 @ 18:05:

Het is wat met die beagles..... Ze vreten inderdaad alles wat los en vast zit en als je deze hond een dag geen eten geeft, is dat bijna dierenmishandeling!

Ik kijk het met diarree meestal ook een paar dagen aan en ga dan pas naar de da. Met bloed bij de ontlasting zou ik toch maar eerder even langsgaan.

En heb je toevallig geen mestkorrels gestrooid? Die vreten ze namelijk ook!

Ze zou de stofzuiger opvreten als ze hem weg kon krijgen, ik zweer het.

Maar ik heb juist in de tuin helemaal niks 'geks' gedaan. Onkruid weggehaald juist, zonder chemicaliën of mest of wat dan ook.

Misschien iets wat naast de groenbak terecht gekomen is..?

Geen idee, maar ik ga straks van de DA hopelijk horen wat ik er mee moet.

Pilous; goeie tip, ga ik zo halen.

Nu eerst DA! tot zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven