Hond thuis laten plassen

12-01-2018 14:55 50 berichten
Vanwege een nieraandoening (waarvoor ze onder behandeling is) drinkt onze hond (Bordercollie-teefje van 12 jaar) steeds meer. En moet daardoor ook steeds meer plassen. We laten haar 2x per dag een uur uit in het bos en doen tussendoor diverse plasrondjes met haar. Een tuin hebben we helaas niet en voor de dichtstbijzijnde plasmogelijkheid moeten we best een eindje lopen. Vroeger geen enkel probleem, maar doordat ze nu steeds vaker moet, wordt het steeds minder haalbaar.

Vandaar dat we op zoek zijn naar een mogelijkheid om haar thuis te laten plassen. Ik denk zelf aan een soort “hondenbak”, variant op de bekende kattenbak. Je hebt van die kunststof kinderzwembadjes / zandbakken met deksel. Hiervan zouden we dan de bodem kunnen bedekken met een laagje, waarop de hond kan plassen. Maar welke vulling gebruiken we dan het beste? Zand? Of kattenbakvulling? Er schijnt kattenbakvulling te zijn waarbij vloeistof meteen wordt omgezet in een soort gel?

En ik kwam bij het googelen ook dit nog tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=GKfE95- ... tion=share
Misschien ook wel een idee? Of leuk bedacht, maar in de praktijk niet werkbaar?

Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben met het thuis laten plassen van de hond? Tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de dierenarts dat ze zoveel drinkt? Vaak mag je dan alleen maar afgepast water geven. Ook een hond verliest te veel mineralen en zouten bij te vaak en te veel plassen.

Maar hoe zit het bij je voordeur? Je moet toch ergens een deur uitdunnen waardoor je op straat komt? Daar kan de hond toch ff een plas doen? En twee keer een rondje is ook voor een gewone gezonde hond eigenlijk wat weinig . 3 tot 4 keer is normaal.
Je bent vast blij dat je een teefje hebt en geen reu, want teefjes plassen een stuk netter.

Ik zou een lage bak nemen zoals een lekbak en daarin een grote eventueel opengeknipte vuilniszak en daarop flink wat wc papier.
Eeuhm, deze hond wandelt dagelijks nog steeds 5 kilometer of meer in het bos. Plus de korte rondjes in de wijk. Zie openingspost. Lijkt me niet te weinig.

En voor haar nierprobleem wordt uiteraard regelmatig overlegd met de dierenarts. Daar ga ik hier verder niet op in.

En ja, erg blij met een teefje in dit geval. :P
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=_lM-im53j6o
Alle reacties Link kopieren
Rozemarijngoudhaan schreef:
12-01-2018 16:50
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=_lM-im53j6o
:rofl: Als je dat aan kunt leren, is het helemaal goed!

Ik had ooit een kater die niet naar buiten kon en niet op de kattenbak wilde. Die plastte een keer spontaan in het wasbakje op het toilet, dus ik heb hem helemaal de hemel ingeprezen. Ik zag alle problemen al als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar achteraf was ik denk ik iets te enthousiast; hij heeft het daarna nooit meer gedaan :P
Alle reacties Link kopieren
Overigens zit ik me nu voor te stellen hoe dat bij een reu zou gaan op die wc. Dan zijn de problemen helemaal niet meer te overzien! :rofl:
Het is een Bordercollie hè. Die krijg je dit makkelijk aangeleerd. En in dit geval helemáál blij dat het een teefje is. Gaat helemaal goedkomen. :biggrin:

Jammer van je kater. Ik kwam ook filmpjes tegen van katten op de WC, dus het had gekund. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-01-2018 16:05
Jij vroeg “een hond” en ik heb “een hond” ;-D
ja daar heb je gelijk in!
Ik heb ook een hond, plast ook op commando (als ik zeg: ga even een poepje doen, en ze hoeft niet gaat ze plassen voor de show), maar dat binnen plassen lijkt me toch wel een dingetje hoor.
Alle reacties Link kopieren
Rozemarijngoudhaan schreef:
12-01-2018 16:31

En voor haar nierprobleem wordt uiteraard regelmatig overlegd met de dierenarts. Daar ga ik hier verder niet op in.
Tjonge jonge was het zo nukkig bedoelt? Het was maar een vraag hé.
nina1966 schreef:
12-01-2018 16:15
Wat zegt de dierenarts dat ze zoveel drinkt? Vaak mag je dan alleen maar afgepast water geven. Ook een hond verliest te veel mineralen en zouten bij te vaak en te veel plassen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een chemisch toilet voor honden,je kunt m ook leeggieten ,maar ook met speciaal spul vullen dat het echt als chemisch toilet werkt,ik heb alle toebehoren,incl vloeistoffen voor 50 euro te koop,mijn honden zijn zindelijk inmiddels,je kan m binnen of op het terras gebruiken,het is met zo'n grasmat.
Wat ontzettend lief dat je hard nadenkt over oplossingen. Het zal voor jullie en voor hond niet de ultiem gewenste situatie zijn. Wat liefde voor zo’n diertje met je doet. Succes. Die aandoening zal vast niet overgaan? :rose:
Ooit gezien bij mensen die een pup van 9 weken zindelijk moesten zien te maken op 6 hoog: een grote plastic bak van Ikea op het balkon, eigenlijk bedoeld om spullen in op te ruimen en onder je bed te schuiven. Niet duur en mét deksel en best groot.
Ouwe kranten erin en wat zand en boomblad van een plekje geschept waar hij altijd zijn behoefte deed tijdens het uitlaten. Ging prima en de deksel erop is ook wel fijn als het gaat regenen buiten.
Gek genoeg wilde hij er absoluut niet meer een plas doen toen hij eenmaal goed zindelijk was.

Kan je dat nog leren aan een volwassen hond en als dat kan: hoe dan?
Dit omdat ik regelmatig een oudere man uit de buurt spreek die ook alleen is en zich altijd erg zorgen maakt hoe dat moet als hij een keer echt niet naar buiten kan.
Ik heb aangeboden dat wel voor hem te willen doen en mijn tel.nr. gegeven maar al 2x belde hij toen ik aan de andere kant van het land logeerde bij vrienden in het weekend.. het zou hem veel rust geven en hij heeft een behoorlijk groot balkon met een hoekje, de laatste op de galerij dus als hij het uiterste hoekje van zijn balkon zou nemen zijn er geen buren die last van gespetter of zo zouden hebben.
Maar zijn hond hield toen hij een keer echt niet naar buiten kon, en ik er niet was zijn behoefte meer dan 24 uur op!
Dat kan niet goed zijn dus als ik hem blij zou kunnen maken met een noodoplossing zou dat mooi zijn!
ella70 schreef:
12-01-2018 19:09
ik heb een chemisch toilet voor honden,je kunt m ook leeggieten ,maar ook met speciaal spul vullen dat het echt als chemisch toilet werkt,ik heb alle toebehoren,incl vloeistoffen voor 50 euro te koop,mijn honden zijn zindelijk inmiddels,je kan m binnen of op het terras gebruiken,het is met zo'n grasmat.
Dat zou mss ook wel wat voor een man bij mij in de buurt zijn (zie mijn reactie hierboven)
Zou je wat meer info kunnen geven? Waar koop je dat, en wat kost het en als To geen belangstelling heeft mss ik wel :)
Mag ook in een pb'tje, alvast bedankt :D
Alle reacties Link kopieren
Google maar op piddle place
Alle reacties Link kopieren
Hij kost online 139,00 ,ik heb de schoonmaakmiddelen erbij.
Lucifermiauww schreef:
12-01-2018 16:01
Honden zijn 2 miljoen beter te trainen dan katten. Dus waarom ze uberhaupt buiten moeten plassen en poepen is mij een raadsel. Of waarom dat zielig is ook.

je kan ze dit gewoon leren ook later, en vraag anders hulp van een goede honden trainer.
:facepalm:

Dus hij denkt dat honden enkel worden uitgelaten om te poepen en plassen?
Lucky_Birdie schreef:
12-01-2018 21:30
:facepalm:

Dus hij denkt dat honden enkel worden uitgelaten om te poepen en plassen?
Even lezen: de hond van TO doet 2 grote rondes en meerdere kleine rondjes per dag, maar moet daarnaast nog vaker plassen.

Ik geloof niet echt dat TO bezig is van haar hond een zielig kanariepietje te maken dat nooit meer uit hoeft...
@ Ella70 en Lenn12345: Sorry, ik kon even niet eerder reageren. Maar ik kan intussen IRL een PetLoo (zoals in het filmpje in de openingspost) van iemand lenen. En als dat bevalt kan ik hem tegen een zacht prijsje overnemen. Wat mij betreft kunnen jullie het dus eventueel onderling regelen. :-]
Lucky_Birdie schreef:
12-01-2018 21:30
:facepalm:

Dus hij denkt dat honden enkel worden uitgelaten om te poepen en plassen?
Wie is hij?

En als je mij bedoelt.. nee dat denk ik niet. Ik zeg alleen dat honden niet per se buiten hoeven te plassen en poepen. Wat ze dan verder nog graag buiten doen met hun baasjes heb ik het niet over he?
:idee:
Voorlopig lijkt het dus opgelost. Allemaal bedankt voor het meedenken! :rolling:
ella70 schreef:
12-01-2018 20:39
Hij kost online 139,00 ,ik heb de schoonmaakmiddelen erbij.
Oké! Ik ga even kijken op YouTube en stuur je een pb'tje (kan ook morgen worden hoor, oogjes beginnen dicht te vallen hier) als ik denk dat het wel het proberen waard is.. Wilde je hond er niet op?
Nog nooit gezien dit!! Maar voor een noodgeval lijkt het me prima voor een balkon.
Ik laat iig even weten of ik hem wel wil hebben zo ja kijken we wel even hoe we dat kunnen regelen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien klinkt het vies, maar... Waarom de hond niet laten plassen in de douche?

De urine loopt weg, en nadien een flinke plens schoonmaakmiddel en goed naspoelen.

Lijkt me eerlijk gezegd makkelijker en zelfs hygiënischer dan die aparte bakken met vulling die dan ook moeten leeggemaakt en schoongemaakt worden.
De douche, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. :lightbulb:
Is helemaal niet zo'n gek idee. Maar onze hond komt niet boven en dat willen we eigenlijk zo houden. En traplopen zal straks ook moeilijker gaan naarmate ze ouder wordt. Maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden voor als andere oplossingen niet werken. Dank voor de tip!
Nou, de tip over de douche heeft hier inmiddels geleid tot verbouwingsplannen. :D

Nou ja, bij wijze van dan. Ik vond het een heel goed idee, behalve dan dat onze douche boven is. Maar waarom niet iets dergelijks in de garage aanleggen? Daar zit al een wastafel, dus water toe- en afvoer is er. Kan niet ingewikkeld zijn om daar dan een plasplaatsje aan te leggen dat daarop wordt aangesloten.

Over twee maanden gaat onze badkamer verbouwd worden. In de zijlijn daarvan zal dit waarschijnlijk wel meegenomen kunnen worden. En tot die tijd gebruiken we de Pet Loo die we kunnen lenen.

Yeah, probleem opgelost! Lang leve het Viva Forum! :rolling:
Alle reacties Link kopieren
:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven