hond verliest bloed na sterilisatie
zondag 8 augustus 2010 om 17:00

zondag 8 augustus 2010 om 17:07
Oud bloed schijnt te kunnen. Mijn hond verloor ongeveer een week na haar sterilisatie een enorme bloedprop. Ik heb toen de dierenarts gebeld en die vertelde dat dat geen kwaad kon.
Het schijnt erbij te kunnen horen.
Als het hierbij blijft zou ik me niet druk maken. Als het aanhoudt of nieuw bloed wordt zou ik wel even langs gaan.
Het schijnt erbij te kunnen horen.
Als het hierbij blijft zou ik me niet druk maken. Als het aanhoudt of nieuw bloed wordt zou ik wel even langs gaan.
zondag 8 augustus 2010 om 18:15
Wel een beetje vreemd dat dit pas na 9 dagen zo is. Weet je of de hele baarmoeder verwijderd is, of alleen de eierstokken? Als namelijk de hele baarmoeder ook verwijderd is, hoef je niet bang te zijn voor eventuele problemen daarin, maar is het wel gek dat ze nog wat bloed verliest na 9 dagen.
Als ze alleen haar eierstokken kwijt is, zou het bloed dus uit de baarmoeder (kunnen) komen, en dat is wel iets om even in de gaten te houden.
Is het echt nu pas dat ze begint met bloed verliezen, of is het na 9 dagen nog steeds aan de gang?
Sowieso zou ik hoe dan ook morgen even bellen met de dierenarts (omdat ik verder niks van je hoor dat ze er ziek van is of slecht eet/drinkt hoeft dat niet per se vandaag) om dit aan te geven. Waarschijnlijk is er niks aan de hand, mede omdat het geen vers bloed is, maar beter een keer te vaak bellen dan te weinig. Zij weten immers ook of er nog aparte dingen zijn geweest tijdens de operatie, waarmee dit misschien verband zou kunnen houden, of juist niet.
Als ze alleen haar eierstokken kwijt is, zou het bloed dus uit de baarmoeder (kunnen) komen, en dat is wel iets om even in de gaten te houden.
Is het echt nu pas dat ze begint met bloed verliezen, of is het na 9 dagen nog steeds aan de gang?
Sowieso zou ik hoe dan ook morgen even bellen met de dierenarts (omdat ik verder niks van je hoor dat ze er ziek van is of slecht eet/drinkt hoeft dat niet per se vandaag) om dit aan te geven. Waarschijnlijk is er niks aan de hand, mede omdat het geen vers bloed is, maar beter een keer te vaak bellen dan te weinig. Zij weten immers ook of er nog aparte dingen zijn geweest tijdens de operatie, waarmee dit misschien verband zou kunnen houden, of juist niet.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zondag 8 augustus 2010 om 18:25