Hondenoppas komt niet opdagen

13-09-2017 14:18 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moest net vertrekken voor een dag weg met het werk, en mijn vaste hondenoppas is gewoon zonder wat te laten weten (terwijl we gisteren nog geappt hadden) niet op komen dagen. Gebeld enz enz maargoed, ze is er nu niet en mijn hond zit alleen. Ik ben tot 1u vannacht weg.. Dus het beestje is 11u alleen. Veeeel te lang. Ik heb wat botjes verstopt, speeltjes neergelegd en eten/drinken natuurlijk, maar ik voel me nu zo schuldig. Ik heb niemand in de buurt die ik ken die even langs kan gaan, mijn collega's zijn mee en de buurvrouw is op vakantie. Ik kan er ook niks meer aan veranderen natuurlijk maar ik wilde het toch even kwijt.. Shit shit shit!!
Home sweet home
nina1966 schreef:
13-09-2017 14:39
Als je een kind had gehad, had je die ook 11 uur alleen gelaten? Of als je zelf ziek geworden zou zijn?
Keuzes keuzes...en jij maakt hier heel erg de verkeerde

Hoop dat het niet waar is trouwens.
Je kan je ook aanstellen zeg. Natje en droogje van de hond is geregeld en als het beest ergens poept of plast is er ook geen man overboord. Ik zou me eerder zorgen maken over de oppas.
Alle reacties Link kopieren
@s-groot Ik hoop echt dat hij gewoon binnen plast en geen pijnlijke blaas heeft.. Ik heb zelfs nog gedacht om ergens aan een paaltje buiten de kranten te vegen zodat er plas van een andere hond op zat :"-( en dan sowieso eroverheen zou plassen. Desperate!

Hij is niet gevoelig voor verlatingsangst, althans, met kortere tijden alleen zijn is er bij haar echt niks aan de hand.

De auto vindt ze echt kut, ik had het even in mijn hoofd maar dan kan ze niet bewegen, niet spelen, alleen eventueel tussendoor plassen. Ik ben een topsporter en ik heb een sportwedstrijd. Ik zit in het buitenland en ken daarom dus ook niemand in de omgeving. En als ik zelf met de auto zou rijden en dan slecht zou spelen (want niet gefocussed, al ben ik dat nu ook niet trouwens) , krijg ik gelijk gedoe met de manager en de trainer en mijn contract. Sport is nu eenmaal nummer 1 in de ogen van de club. Ik heb iedere 2 weken een uitwedstrijd en ik regel altijd een hondenoppas, want de dichtstbijzijnde tegenstander is al 3u rijden.


Ik heb inderdaad de sleutel verstopt en de oppas geappt waar die ligt voor als ze toch nog op haar telefoon kijkt. Ben nu ook via meiden in het team aan het kijken of er iemand is die naar mijn huis wil gaan.
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Heb overigens ook via favebook de vriend van de oppas een berichtje gestuurd of er iets ergs gebeurd is.
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Pff. Ik zou mijn hond echt nooit of te nimmer op zo'n manier achterlaten. De wereld vergaat echt niet als je thuis had gebleven.
Maar je hond kan hier echt wel iets aan overhouden. Een hond die zindelijk is zal echt niet snel in huis zijn behoefte doen.
Die gaat echt niet zijn eigen huis bevuilen. Echt onbegrijpelijk dit. Ik hoop dan ook dat dit niet waar is.
Een hond 11 uur alleen laten!!! Denk je dat je hond stilletjes gaat zitten wachten tot je thuis komt? De meeste honden die zo lang alleen zitten en ook nog niet eens naar buiten kunnen om hun behoefte te doen, raken in paniek, worden gestrest en zullen zich echt
wel laten horen en misschien ook wel het huis afbreken. Echt, schandalig dit!
Misschien moet je er maar eens over nadenken of een hond wel in je leven past waarbij je baan blijkbaar vele malen belangrijker is dan een levend wezen dat afhankelijk is van jou!
Sorry, mensen, maar ik ben echt verbijsterd dat iemand zulke slechte keuzes maakt. En het echte slachtoffer is de hond. Ik heb genoeg van dit soort verhalen voorbij zien komen bij de Dierenambulance. Mensen die impulsief een hond aanschaffen (of een ander huisdier) en als puntje bij paaltje komt, zo'n beest het maar laten uitzoeken.
Ik hoop dat er iemand bij je in huis kan, dat je iemand hebt gebeld om voor de hond te zorgen.
Echt waar, ik had echt de dierenbescherming gebeld!
Had je nou echt niets kunnen regelen met je werk? Dit is toch overmacht? Ik wens je veel wijsheid toe.
Alle reacties Link kopieren
Novembervakantie schreef:
13-09-2017 14:47
@s-groot Ik hoop echt dat hij gewoon binnen plast en geen pijnlijke blaas heeft.. Ik heb zelfs nog gedacht om ergens aan een paaltje buiten de kranten te vegen zodat er plas van een andere hond op zat :"-( en dan sowieso eroverheen zou plassen. Desperate!

Hahahaha, goed idee :thumbsup: ;-D ! Zo te horen heb je echt alles op alles gezet om het beste te maken van een slechte situatie.


Novembervakantie schreef:
13-09-2017 14:47
De auto vindt ze echt kut, ik had het even in mijn hoofd maar dan kan ze niet bewegen, niet spelen, alleen eventueel tussendoor plassen. Ik ben een topsporter en ik heb een sportwedstrijd. Ik zit in het buitenland en ken daarom dus ook niemand in de omgeving. En als ik zelf met de auto zou rijden en dan slecht zou spelen (want niet gefocussed, al ben ik dat nu ook niet trouwens) , krijg ik gelijk gedoe met de manager en de trainer en mijn contract. Sport is nu eenmaal nummer 1 in de ogen van de club. Ik heb iedere 2 weken een uitwedstrijd en ik regel altijd een hondenoppas, want de dichtstbijzijnde tegenstander is al 3u rijden.


Ik heb inderdaad de sleutel verstopt en de oppas geappt waar die ligt voor als ze toch nog op haar telefoon kijkt. Ben nu ook via meiden in het team aan het kijken of er iemand is die naar mijn huis wil gaan.


Ik denk dat je, gezien de hele situatie, de beste keus gemaakt hebt dan. Je hebt zo te lezen alles afgewogen en dat gekozen wat jij dacht dat het beste was. Dat je een sleutel verstopt hebt en nu nog iemand probeert te regelen is top! Goed gedaan, ik hoop dat je iemand vindt die je hond in ieder geval even uit kan laten.

Succes en ik hoop dat je je toch nog kunt concentreren op de wedstrijd, hou maar voor ogen dat (afgezien van nog iemand proberen te regelen) je nu/tijdens de wedstrijd er toch niets aan kunt veranderen en je dus net zo goed een keigoede wedstrijd kunt spelen!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed hoe rot je je nu moet voelen maar probeer het te relativeren.. Je bent nu toch al weg en kunt er niets meer aan veranderen. Dus focus je op het werk, anders had je net zo goed thuis kunnen blijven als je niet goed functioneert. Zelf laat ik mijn hond ook nooit langer dan een paar uur alleen zonder oppas, maar bedenk je dat er genoeg honden zijn die altijd zo lang alleen zijn, elke dag weer. Dat wil ik niet goed praten maar jouw hond heeft heel veel geluk een baasje te hebben die een oppas regelt, dus deze ene keer is jammer maar niets aan te doen.

Nog een tip: meteen de komende dagen weer alleen laten maar dan kort, 1 à 2 uurtjes. Je hebt anders kans dat ze deze lange keer herinnert en misschien moeite krijgt met alleen zijn. Hier doen we dat altijd zo, vaker kort alleen laten na één keer lang, en dat werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
minoes5 schreef:
13-09-2017 14:52
Pff. Ik zou mijn hond echt nooit of te nimmer op zo'n manier achterlaten. De wereld vergaat echt niet als je thuis had gebleven.
Maar je hond kan hier echt wel iets aan overhouden. Een hond die zindelijk is zal echt niet snel in huis zijn behoefte doen.
Die gaat echt niet zijn eigen huis bevuilen. Echt onbegrijpelijk dit. Ik hoop dan ook dat dit niet waar is.
Een hond 11 uur alleen laten!!! Denk je dat je hond stilletjes gaat zitten wachten tot je thuis komt? De meeste honden die zo lang alleen zitten en ook nog niet eens naar buiten kunnen om hun behoefte te doen, raken in paniek, worden gestrest en zullen zich echt
wel laten horen en misschien ook wel het huis afbreken. Echt, schandalig dit!
Misschien moet je er maar eens over nadenken of een hond wel in je leven past waarbij je baan blijkbaar vele malen belangrijker is dan een levend wezen dat afhankelijk is van jou!
Sorry, mensen, maar ik ben echt verbijsterd dat iemand zulke slechte keuzes maakt. En het echte slachtoffer is de hond. Ik heb genoeg van dit soort verhalen voorbij zien komen bij de Dierenambulance. Mensen die impulsief een hond aanschaffen (of een ander huisdier) en als puntje bij paaltje komt, zo'n beest het maar laten uitzoeken.
Ik hoop dat er iemand bij je in huis kan, dat je iemand hebt gebeld om voor de hond te zorgen.
Echt waar, ik had echt de dierenbescherming gebeld!
Had je nou echt niets kunnen regelen met je werk? Dit is toch overmacht? Ik wens je veel wijsheid toe.
Ik wist dat er zulke reacties zouden komen maar om deze kan ik wel huilen zeg.. Zo gemeen.
Home sweet home
nina1966 schreef:
13-09-2017 14:39
Als je een kind had gehad, had je die ook 11 uur alleen gelaten? Of als je zelf ziek geworden zou zijn?
Keuzes keuzes...en jij maakt hier heel erg de verkeerde

Hoop dat het niet waar is trouwens.
Wat een overdreven reactie.
Haar hond heeft er niets aan als ze haar inkomen kwijtraakt.
Dan kan ze hem helemaal niet meer verzorgen.
Dus er valt soms gewoon niks te kiezen.
Niet zo weekhartig zijn en dan vervolgens deze to een schuldgevoel aanpraten, want dat is een beetje dubbel en ook nog eens nergens voor nodig vind ik.
Ze deed het niet expres, kon er in feite niets aan doen en ze voelt zich al meer dan schuldig genoeg.

Alsof het mishandeling zou zijn om een keer je hond 11 uur alleen te laten?!
Ja, het is een beetje lang en hij is het niet gewend, maar het is gewoon een calamiteit en heus geen misdaad.

Het lijkt me heus wel waar te zijn en het zal ook vast wel vaker voorkomen.
Maar er gebeuren ook echt nog heel erg veel ergere dingen in de wereld en het leven kan nu eenmaal niet altijd helemaal perfect zijn en dat hoeft ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Vance schreef:
13-09-2017 14:54
Nog een tip: meteen de komende dagen weer alleen laten maar dan kort, 1 à 2 uurtjes. Je hebt anders kans dat ze deze lange keer herinnert en misschien moeite krijgt met alleen zijn. Hier doen we dat altijd zo, vaker kort alleen laten na één keer lang, en dat werkt prima.
Dit laatste had ik nog niet aan gedacht. Thanks! Ga ik zeker zo doen..
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Zou er niet een forummer zijn die op wil passen vandaag? Moet je wel even laten weten in welke regio natuurlijk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
minoes5 schreef:
13-09-2017 14:52
Pff. Ik zou mijn hond echt nooit of te nimmer op zo'n manier achterlaten. De wereld vergaat echt niet als je thuis had gebleven.
Maar je hond kan hier echt wel iets aan overhouden. Een hond die zindelijk is zal echt niet snel in huis zijn behoefte doen.
Die gaat echt niet zijn eigen huis bevuilen. Echt onbegrijpelijk dit. Ik hoop dan ook dat dit niet waar is.
Een hond 11 uur alleen laten!!! Denk je dat je hond stilletjes gaat zitten wachten tot je thuis komt? De meeste honden die zo lang alleen zitten en ook nog niet eens naar buiten kunnen om hun behoefte te doen, raken in paniek, worden gestrest en zullen zich echt
wel laten horen en misschien ook wel het huis afbreken. Echt, schandalig dit!
Misschien moet je er maar eens over nadenken of een hond wel in je leven past waarbij je baan blijkbaar vele malen belangrijker is dan een levend wezen dat afhankelijk is van jou!
Sorry, mensen, maar ik ben echt verbijsterd dat iemand zulke slechte keuzes maakt. En het echte slachtoffer is de hond. Ik heb genoeg van dit soort verhalen voorbij zien komen bij de Dierenambulance. Mensen die impulsief een hond aanschaffen (of een ander huisdier) en als puntje bij paaltje komt, zo'n beest het maar laten uitzoeken.
Ik hoop dat er iemand bij je in huis kan, dat je iemand hebt gebeld om voor de hond te zorgen.
Echt waar, ik had echt de dierenbescherming gebeld!
Had je nou echt niets kunnen regelen met je werk? Dit is toch overmacht? Ik wens je veel wijsheid toe.
Dit is inderdaad overmacht en de hond zal het heus wel overleven.
Die is gewoon blij als ze straks weer thuiskomt.
Ik krijg zomaar het idee dat jij het nog heel erg hard voor je kiezen zult krijgen in deze wereld met de manier waarop je in het leven staat.
Dus ik wens je het allerbeste en heel erg veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
13-09-2017 14:59
Zou er niet een forummer zijn die op wil passen vandaag? Moet je wel even laten weten in welke regio natuurlijk.
Ik woon helaas in Frankrijk! In Nederland heb ik veel familie en vrienden die altijd konden helpen..
Home sweet home
Nog een tip: Op de achtergrond heel zachtjes de radio aanzetten. Ik weet niet of het bij elke hond helpt, maar mijne is daardoor een stuk rustiger.. alhoewel die nooit zo heel lang alleen is geweest. Maar dan lijkt het minder stil in huis.
anoniem_64770dbe086c0 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 15:02
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minoes5 schreef:
13-09-2017 14:52
Pff. Ik zou mijn hond echt nooit of te nimmer op zo'n manier achterlaten. De wereld vergaat echt niet als je thuis had gebleven.
Maar je hond kan hier echt wel iets aan overhouden. Een hond die zindelijk is zal echt niet snel in huis zijn behoefte doen.
Die gaat echt niet zijn eigen huis bevuilen. Echt onbegrijpelijk dit. Ik hoop dan ook dat dit niet waar is.
Een hond 11 uur alleen laten!!! Denk je dat je hond stilletjes gaat zitten wachten tot je thuis komt? De meeste honden die zo lang alleen zitten en ook nog niet eens naar buiten kunnen om hun behoefte te doen, raken in paniek, worden gestrest en zullen zich echt
wel laten horen en misschien ook wel het huis afbreken. Echt, schandalig dit!
Misschien moet je er maar eens over nadenken of een hond wel in je leven past waarbij je baan blijkbaar vele malen belangrijker is dan een levend wezen dat afhankelijk is van jou!
Sorry, mensen, maar ik ben echt verbijsterd dat iemand zulke slechte keuzes maakt. En het echte slachtoffer is de hond. Ik heb genoeg van dit soort verhalen voorbij zien komen bij de Dierenambulance. Mensen die impulsief een hond aanschaffen (of een ander huisdier) en als puntje bij paaltje komt, zo'n beest het maar laten uitzoeken.
Ik hoop dat er iemand bij je in huis kan, dat je iemand hebt gebeld om voor de hond te zorgen.
Echt waar, ik had echt de dierenbescherming gebeld!
Had je nou echt niets kunnen regelen met je werk? Dit is toch overmacht? Ik wens je veel wijsheid toe.
Ga je lekker? Het is een hond, geen klein kind. Beestje vindt het misschien niet zo leuk maar hij overleeft het heus wel hoor.
iphi wijzigde dit bericht op 13-09-2017 15:05
1.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
1 dag is wel te overleven, hierna wat extra aandacht geven en een extra oppas regelen. Het zijn dieren dus zulke dingen gebeuren in de natuur ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Novembervakantie schreef:
13-09-2017 14:57
Ik wist dat er zulke reacties zouden komen maar om deze kan ik wel huilen zeg.. Zo gemeen.

Niet doen! Een hond die alleen thuis kan zijn, dus geen verlatingsangst heeft, blijft over het algemeen gewoon de hele dag pitten totdat de baas komt. In dit geval zal dat te lang duren omdat je hond op een gegeven moment zal moeten plassen en dat zal eerst wat onrust geven en later wat stress (want moet echt plassen nu maar wil het niet in huis doen), nadat hij dan toch maar geplast heeft (over de kranten met andere reuenpies :loveit: ) zal hij weer rustig gaan liggen tot je thuiskomt.

Als je thuiskomt diréct lekker mee naar buiten nemen en elkaar daar begroeten: moet hij dan nodig plassen dan kan hij gelijk! Elkaar lekker begroeten en zoals iemand anders al zei: de komende dagen even het alleen zijn weer rustig opbouwen. Komt goed.
s-groot wijzigde dit bericht op 13-09-2017 15:03
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Novembervakantie schreef:
13-09-2017 14:57
Ik wist dat er zulke reacties zouden komen maar om deze kan ik wel huilen zeg.. Zo gemeen.
Laat gaan TO. Het is niet zo dat je het dagelijks doet, dit was overmacht en volgens mij doe je onwijs je best voor je hond.
Als ik het goed begrijp heb je normaal meer dan genoeg tijd en als je er niet bent heb je een oppas. Veel mensen hebben het veel minder goed geregeld hoor!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Honden hebben veel minder notie van tijd dan wij. Waarschijnlijk ligt het dier gewoon heerlijk te slapen en maakt er totaal geen punt van. De komende tijd maar kort alleen laten is echt niet nodig, laten we geen mensen emoties op een dier plakken.
Moeten plassen of poepen is vanzelfsprekend vervelend maar het dier zal het idd of even in huis doen of netjes ophouden, een beetje hond kan dat gewoon.

Niet te moeilijk over doen.
...
Ik vind het trouwens aan de ene kant ook wel heel verschrikkelijk sneu voor je hond. Ik begrijp dat je er alles aan doet om het hem zo comfortabel mogelijk te maken, maar ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om zo lang hem achter te laten. Heeft er ook mee te maken met dat mijn hond echt nooit wat in huis zou willen doen, zelfs in de tuin vindt hij al een kleine issue.. Als ik dan die beschaamde blik van hem zou zien bij thuiskomst dan zou mijn hart echt even breken.

Is er niet ergens een hondenuitlaatservice in de buurt die hem iig even kan uitlaten? Of buren? Mensen in de straat? Geen hondenpension de omgeving waar je hem eventueel voor een dag kan droppen, zodat er in ieder geval voor hem gezorgd wordt?
Alle reacties Link kopieren
Wat een harde reacties zeg.
Als dit zeer uitzonderlijk is kan het prima hoor.

Ze heeft een vaste hondenoppas voor dit soort dagen, daar kunnen nog veel hondenbaasjes van leren.
Alle reacties Link kopieren
De lieve reacties doen me goed..thanks! De oppas (of haar vriend) hebben beide niets laten weten nog. Ik hoop nog steeds dat ze straks even kan komen, ik ga het zien. Zelf onbereikbaar natuurlijk vanaf de kleedkamer tot na de wedstrijd, zo'n 3u, maar heb alle info door geappt naar hen. Radio heb ik niet aangezet, zo stom!! Niet aan gedacht.
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders lieten mij ook wel eens overdag alleen als ik ziek was en ze echt moesten werken. Niet bij ijlen en 40+ graden koorts natuurlijk, maar wel bij echt niet lekker en 38.5. En op een leeftijd dat ik zelf eten/drinken konden regelen en naar de wc en zo (groep 7/8). Hond is niet ziek, heeft eten en drinken en toiletmogelijkheid, dus ja, mij ouders hebben mij ook wel eens onder die omstandigheden alleen thuis gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Brownietaart schreef:
13-09-2017 15:06
Ik vind het trouwens aan de ene kant ook wel heel verschrikkelijk sneu voor je hond.
En stel nou hè, stel nou dat de hond denkt "hè hè, eindelijk een dagje alleen, geen gezeik aan mijn kop, geen radio, geen oppas die steeds aandacht moet, gewoon slapen en het hele huis voor mezelf".

Als we dan toch mensenemoties op dieren gaan plakken....
...
Alle reacties Link kopieren
Zo wat kunnen sommige mensen overdrijven zeg. De hond is in zijn eigen huis en heeft eten en drinken en de gelegenheid om zijn behoefde te doen. 11 uur is lang ja maar het is maar een enkele keer. Een hond en een klein kind kun je niet vergelijken dat is echt onzin een hond heeft echt niet zoveel aandacht en zorg nodig als een kind. Een hond 11 uur in een auto stoppen is ook heel zielig vooral als je niet regelmatig naar hem toe kan en dat is gewoon niet altijd mogelijk. Als ik voor mijn werk naar een congres ga dan kan ik niet elke keer de zaal uit lopen om de hond te knuffelen en met hem te wandelen. Daarbij schijnt hier momenteel de zon nogal en wordt het in een auto ondanks de koele buitentemperatuur toch behoorlijk warm en benauwd. Sowieso loop je de kans dat iemand de politie belt als een hond langdurig alleen in de auto zit. Sommige honden vinden het ook vreselijk om in een auto te zitten en/of rijden, dan doe je zo een beestje totaal geen lol met 6 uur rijden en kun je hem beter thuis laten.

Ik denk dat je hebt gedaan wat je kan en ik hoop dat je een goede wedstrijd hebt. Met de hond zal het wel loslopen hoor voor een keertje.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Honden hebben helemaal geen besef van tijd, dus dat scheelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven