Hondenrassen

31-10-2014 14:48 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net een topic over honden, daarin werd de poedel genoemd

Opeens bedacht ik me dat ik echt nooit meer poedels zie..

Naar mijn idee zijn er hondenrassen die langzaamaan verdwijnen, klopt dat?

Ik zie nu veel van die Maltezer achtige hondjes, golden retrievers en van die vechttype honden waarvan ik de soorten niet precies ken

Vroeger als kind vond ik een cocker spaniël zo ontzettend leuk, maar net als bij de poedels zie ik dat ras echt noot meer ... :( of vuilnisbakjes, zoals we vroeger thuis hadden, die zie ik ook nooit meer...

Een aantal jaar geleden was er opeens (naar aanleiding van een film) een opleving van de Dalmatiërs, zie zag je regelmatig lopen

Waar zijn die honden nu allemaal???
Toevallig zag ik er vorige week nog 1, een grote witte die duidelijk naar de hondenkapper was geweest, naast deze hond zat een heel klein hondje die gladharig was maar een soort emokapsel op zn hoofd had. Ik vroeg me oprecht af wat dat voor hond was. Nog nooit eerder gezien.
Ik ken een hele leuke BEDRIJSPOEDEL.
Btw. ik vind heel fout dat ze van rasgroep veranderd zijn; van jacht naar gezelschaps. Terwijl het nog haske jachthonden zijn.
Toen ik nog kind was hadden we een kooikershondje. Was ik bang van. Nu heeft mijn moeder een Amerikaanse bulldog. Ertussen heeft ze een herder gehad.

Ikzelf had een bastaard, vermoedelijk een boxer-bullterrier mix. Liefste hond ooit, had qua uiterlijk wat van een dalmatier. Volgend jaar willen we weer een hond, geen idee wat voor ras, waarschijnlijk weer een vuilnisbakje. Gewoon een lieverd, een maatje door dik en dun die weer wat vrolijkheid in huis brengt.
In mijn wijk zie je juist geen enkele stafford achtige. Wel veel teckels, labradors, labradoodles en maltezerachtige.

Zelf heb ik mix van maltezer en chihuahua, al zie je de maltezer er totaal niet in terug.
Oh en de Jack Russel zie je ook veeel hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven