Hondenrassen
vrijdag 31 oktober 2014 om 14:48
Ik las net een topic over honden, daarin werd de poedel genoemd
Opeens bedacht ik me dat ik echt nooit meer poedels zie..
Naar mijn idee zijn er hondenrassen die langzaamaan verdwijnen, klopt dat?
Ik zie nu veel van die Maltezer achtige hondjes, golden retrievers en van die vechttype honden waarvan ik de soorten niet precies ken
Vroeger als kind vond ik een cocker spaniël zo ontzettend leuk, maar net als bij de poedels zie ik dat ras echt noot meer ...
of vuilnisbakjes, zoals we vroeger thuis hadden, die zie ik ook nooit meer...
Een aantal jaar geleden was er opeens (naar aanleiding van een film) een opleving van de Dalmatiërs, zie zag je regelmatig lopen
Waar zijn die honden nu allemaal???
Opeens bedacht ik me dat ik echt nooit meer poedels zie..
Naar mijn idee zijn er hondenrassen die langzaamaan verdwijnen, klopt dat?
Ik zie nu veel van die Maltezer achtige hondjes, golden retrievers en van die vechttype honden waarvan ik de soorten niet precies ken
Vroeger als kind vond ik een cocker spaniël zo ontzettend leuk, maar net als bij de poedels zie ik dat ras echt noot meer ...
Een aantal jaar geleden was er opeens (naar aanleiding van een film) een opleving van de Dalmatiërs, zie zag je regelmatig lopen
Waar zijn die honden nu allemaal???
vrijdag 31 oktober 2014 om 19:08
vrijdag 31 oktober 2014 om 19:34
Toen ik nog kind was hadden we een kooikershondje. Was ik bang van. Nu heeft mijn moeder een Amerikaanse bulldog. Ertussen heeft ze een herder gehad.
Ikzelf had een bastaard, vermoedelijk een boxer-bullterrier mix. Liefste hond ooit, had qua uiterlijk wat van een dalmatier. Volgend jaar willen we weer een hond, geen idee wat voor ras, waarschijnlijk weer een vuilnisbakje. Gewoon een lieverd, een maatje door dik en dun die weer wat vrolijkheid in huis brengt.
Ikzelf had een bastaard, vermoedelijk een boxer-bullterrier mix. Liefste hond ooit, had qua uiterlijk wat van een dalmatier. Volgend jaar willen we weer een hond, geen idee wat voor ras, waarschijnlijk weer een vuilnisbakje. Gewoon een lieverd, een maatje door dik en dun die weer wat vrolijkheid in huis brengt.