Hordeur op (behoorlijk afwijkende) maat laten maken, tips?

17-09-2025 12:43 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de gang in mijn bedrijfsruimte wil ik een goede hordeur. Die zal op maat gemaakt moeten worden, want een standaard afmeting past er niet (hoogte zo'n 3 meter, buizen aan de muur bij het plafond. Voor insectenwering heb ik nu een sliertengordijn in de voordeur hangen; die moet zo veel mogelijk open staan omdat de ventilatie in mijn werkruimte vrij slecht is. Het gordijn werkt op zich wel goed, maar houdt helaas geen muizen buiten. De hordeur kan niet in de deuropening zelf geplaatst worden, maar moet iets verderop in de gang komen.
Iemand ervaring met een bedrijf dat hier oplossingen voor maakt? Zo ja, tevreden met het werk en de prijs etc?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goede ervaringen met Aurora en Interhor, kijk eens of er een dealer in je buurt zit en vraag een offerte op. Zijn maatwerk leveranciers.
In onze nieuwe schuifpui zit een op maat gemaakte hordeur, maar dat is via het kozijnenbedrijf gegaan. Bij zulke bedrijven zou je eens kunnen informeren en dan incl. de mogelijkheid dat ze hem komen installeren.

Het is merkbaar hoge kwaliteit in vergelijking met onze huis tuin en keukenhordeur.

Aangezien je sowieso al iets op maat moet hebben zou het mijn voorkeur hebben om gelijk voor iets te gaan dat een beetje robuust is kan en professioneel wordt geïnstalleerd.
Let op, muizen kunnen door een gaatje zo groot als een pen. Dus door hele kleine gaatjes omdat ze hun schedel kunnen "inklappen". Of een hordeur hier tegen helpt weet ik niet. Voordat je veel geld voor niks uitgeeft.
Let op, muizen vreten zich ook door horgaas heen. Eigen ervaring op de camping in een provisiekast.

Overigens, bij de meeste bouwmarkten kan je de onderdelen kopen om zelf een hor(deur) op maat te maken. Aan een ijzerzaagje en een schaar heb je genoeg om deze in elkaar te zetten en dan evt een schroevendraaier om de scharnieren vast te zetten.
Niet geschoten is altijd mis
Die muis vreet zich door horrengaas heen, maar er zijn zeker fabrikanten die hele grote hordeuren maken en er zijn ook vakkundige medewerkers bij woonwinkels oid die je kunnen adviseren over de mogelijkheden.
Heb je nog steeds dat catering gedoe? Zo ja dan zou ik maar met wat grover geschut komen dan een hor. Muizen vreten zo door zo'n hordeur heen en ik kan me nauwelijks voorstellen dat je klanten blij worden als hun voedsel in een bemuisde keuken is klaargemaakt.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Ja, dat 'catering gedoe' heb ik nog steeds ;-)
De hordeur is voor als de voordeur open staat. Dat is alleen als ik zelf ter plekke ben. Ik verwacht niet dat een muis dan uitgebreid de tijd neemt om door horgaas heen te knagen.
Onlangs is er zeer waarschijnlijk een gewoon door de voordeur naar binnen gekomen. Toen ik op een avond in mijn kantoor aan het werk was en de voordeur open had staan, hoorde ik mensen op het terras van het naburige café tegen de ober zeggen dat er een muis het café in liep. Geeft niks, zei hij, hier is toch niks te eten, die gaat wel weer weg. Ja, naar mij! dacht ik nog, snel de deur dicht gedaan. Maar zeer waarschijnlijk is er inderdaad een binnen gekomen. Inmiddels heb ik al zeker twee weken geen sporen meer aangetroffen en zijn de (levend-vangen) vallen onaangeroerd, maar ik wil de voordeur wel gewoon open kunnen zetten vanwege de broodnodig ventilatie.

Dank voor de tips, ik ga een en ander na.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven