Houten kozijnen of houten kozijnen?

10-06-2023 16:56 110 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Houten of kunststof kozijnen 🫣.

Wij hebben houten kozijnen, houten deuren naar buiten (3 stuks) en houten garagedeuren waar de beestjes flink doorheen komen en flink schimmelen door de vocht. Boven ramen met enkel glas. Beneden dubbel glas, maar geen hr++. In de winter vaak zeiknatte ramen boven en beneden. Voordeur tocht bij het leven. Buitenwerk is vorig jaar geschilderd. Binnenwerk moet nog allemaal. Geen horren. Dus zelden ramen open 🕷🐝🦟 ( wel 2 deuren met schuifhor), geen fatsoenlijke ontluchtingsroosters. Ik zou heel graag kunststof kozijnen willen laten plaatsen. Geen schilderwerk meer, energiebesparend, ziet er mooi uit, kunnen overal horren in, kiepramen etc. Maar mijn vriend is er een soort van op tegen. De rompslomp die het met zich mee brengt en de kosten. Terwijl we nog geen offertes hebben gezien 😒.

Wat heeft jullie voorkeur hout of kunststof? En waarom? Als jullie alle hout hebben vervangen door kunststof wat was dan het kostenplaatje voor jullie (aantal ramen, deuren?) Gewoon om een idee te hebben.

Bedankt 😊
frutseltje1982 wijzigde dit bericht op 10-06-2023 16:58
2.13% gewijzigd
Ik zou houten kozijnen doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm lastig.. houten kozijnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hout

Ik heb nog nooit mooi kunststof gezien
debuurvrouwvanJan schreef:
10-06-2023 16:58
Hmm lastig.. houten kozijnen.
Hout is mooier hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb kunststof (keus van verhuurder, niet van mij) en het is lelijk. Hout is zoveel mooier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is mooi kunststof, heeft mijn buurman tegenover. Hij was 30.000 euro kwijt incl. Voor alle ramen horren op maat. Gewoon rijtjeshuis, voordeur, wc-raampje, groot raam voor, keukendeur met 2 raampjes en openslaande deuren achter, boven 3 ramen en een badkamerdeur.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb kunststof en ik vind het ideaal. Horren op maat erin, plissédeur bij de tuindeur.
Je ziet bij ons niet dat het kunststof is en het scheelt een hoop in onderhoud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou eerder investeren in overal dubbel glas. Want sowieso gaat alles vervangen in 1 keer niet lukken, tenzij je de jackpot gewonnen hebt.

En als man zo graag hout wil mag man vanaf nu dat hout onderhouden.
wissewis wijzigde dit bericht op 10-06-2023 17:14
28.62% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou kunststof doen maar ik ben nogal praktisch aangelegd. Ik heb 8 jaar terug de deuren, ramen en kozijnen laten vervangen.
Volgens mij zijn de prijzen gigantisch gestegen maar ik heb even gekeken wat ik destijds (opdracht gegeven mei 15) heb betaald. €8200 voor:
Leveren en plaatsen van kozijnen en deuren. Horren. Vensterbanken.
1 voordeur
1 achterdeur
2 ramen achter waarvan 1 draaikiep
1 groot raam voor uit 2 gedeeltes waarvan 1 draaikiep
4 draaikiep ramen boven.
Laten plaatsen door een plaatselijk bedrijf wat 45 jaar bestaat en waarvan ik goede referenties had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons worden over een paar maanden nieuwe kunststof kozijnen geplaatst, de complete voor- en achtergevel, inclusief een voordeur en 2 achterdeuren en horren. Bij elkaar zijn we rond de 37.000 euro kwijt.

Het zijn mooie kozijnen met houtnerf. Niet de oudere kunststofkozijnen waarvan je overduidelijk ziet dat het kunststof is. De voornaamste reden dat we voor kunststof hebben gekozen is het onderhoudsgemak. In ons oude huis hadden we een houten achterpui, en dat was toch best wat werk met het bijhouden van schilderwerk.

Tip: vraag meerdere offertes op!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hout. Wij hebben kunststof en dat is nu na 20 jaar erg lelijk. De kleur laag laat los, dus het is aan het bladderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is het bouwjaar van je huis?

Ik zou voor houten kozijnen gaan, is mooier. En de beglazing vervangen en kierafdichting regelen. Zelfs die houtlook-kunststofkozijnen zie je wel van dat het kunststof is vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier lelijk kunststof helaas, niet zelf gekozen. Maar het is wel ideaal en geen gedoe meer met onderhoud. Ik zou dus zeker weer voor kunststof gaan, maar dan mooi kunststof. De ramen die open kunnen hebben kunststof met nerf, dat is mooi. Maar de kozijnen er omheen zijn glad en wit, dat is lelijk helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeggen kunstof kozijnen. Ik vind die van ons wel mooi. Maar als ik de rest van de reacties lees heb ik geen smaak😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb kunststof kozijnen. Niet van hout te onderscheiden, incl houtnerf. Ideaal! Geen onderhoud meer, niks verven, rotten of noem maar op. Houtenkozijnen zijn ook duur en tel daar iedere paar jaar de verf bij die je kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kunststof, er worden al veel te veel bomen omgekapt en het onderhoud van houten kozijnen is ook minder milieu vriendelijk.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hout. Het heeft een langere levensduur, zeker op de zonkant.
Aan je titel te zien heb je je keuze al gemaakt :mrgreen:
Maar ik zou voor kunststof gaan. Ik ben vooral van handig en niet hoeven te laten schilderen is erg handig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hout is duur, en vergt best wat onderhoud.

Ik ben blij dat we er nu kunststof in hebben zitten voor (op de noordkant). Achter zaten er al aluminium kozijnen in. Daar zou ik dan weer nóóit voor kiezen, want dat wordt allejesusheet in de zomer. Het vervangen daarvan (boven en onder, 3x4 m en 2,5x4m zou 18.000 euro kosten.
Wissewis schreef:
10-06-2023 17:13
Ik zou eerder investeren in overal dubbel glas. Want sowieso gaat alles vervangen in 1 keer niet lukken, tenzij je de jackpot gewonnen hebt.

En als man zo graag hout wil mag man vanaf nu dat hout onderhouden.


Jij kent het financiële plaatje van TO op je duimpje?
Hout

Hoe mooi kunststof de laatste jaren ook geworden is, hout blijft toch mooier.

En hout kun je schilderen als je een andere kleur wilt.

Verder hoef je met hout niet alles in één keer te vervangen om alles gelijk te krijgen. Zodra je het schildert is het allemaal weer hetzelfde. Bij kunststof zie je echt het verschil tussen de jaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
10-06-2023 16:58
Hout is mooier hoor.
Vind jij. Dus niet " is"
Ik vind al mijn kunstof kozijnen prachtig met een verdeling in vakjes.
Ik vind hout niet mooi
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben de afgelopen jaren beneden en boven gedaan in etappes.

beneden een raam partij in de keuken en een schuifpui, dit was 6800, daarna boven 3 raampartijen en een velux voor 7900 euro.

Alles in kleur kunststof met nerf.

Nu sparen voor de deur, zolderraam en toiletraampje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kunststof. Hier huur ik dus geen keus. De bewonersvereniging is destijds ervoor gaan liggen om alles kunststof te doen bij de renovatie een tijd geleden. Voor- en achterdeur zijn daarom wel van hout gebleven. Die hebben inmiddels al twee verfbeurten gehad terwijl de kunststof terassdeuren er nog als nieuw uit zien.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven