Houten plaat schilderen en bekleden met foto's
zaterdag 18 september 2010 om 17:01
Ik ben van plan om een plaatje hout te gaan schilderen of te behangen. Vervolgens wil ik er foto's aan hangen en het geheel als "schilderij" ophangen aan de wand.
Nu heb ik weleens gehoord dat er spijkertjes te verkrijgbaar zijn met daarin een soort klemmetje. Het spijkertje sla je in het hout en de foto bevestig je aan het klemmetje.
Weet een van jullie waar zoiets verkrijgbaar is? Of heeft iemand een ander leuk idee om foto's te bevestigen op het hout?
Nu heb ik weleens gehoord dat er spijkertjes te verkrijgbaar zijn met daarin een soort klemmetje. Het spijkertje sla je in het hout en de foto bevestig je aan het klemmetje.
Weet een van jullie waar zoiets verkrijgbaar is? Of heeft iemand een ander leuk idee om foto's te bevestigen op het hout?
zaterdag 18 september 2010 om 17:15
Heb ik gedaan om niet al teveel gaten in mijn muren te krijgen. Een grote plaat van 1 m2. Voor mijn dochter haar kamer heb ik hem oranje geverfd en allemaal van die wissellijstjes gekocht, je weet wel, zonder zo'n randje. Kaarten gekocht en die in de lijstjes gedaan. Spijkertjes in de plaat en lijstjes ophangen.
In mijn slaapkamer heb ik hetzelfde gedaan en daar een spiegel op geplakt. Boven mijn ladekastje gehangen.
Het ziet er erg leuk uit en je kunt het dus in de kleur verven welke je wilt of die je al hebt in die kamer.
Een tip, zet de plaat eerst even in de grondverf. Heb ik niet gedaan maar met zou het denk ik net wat strakker zijn.
In mijn slaapkamer heb ik hetzelfde gedaan en daar een spiegel op geplakt. Boven mijn ladekastje gehangen.
Het ziet er erg leuk uit en je kunt het dus in de kleur verven welke je wilt of die je al hebt in die kamer.
Een tip, zet de plaat eerst even in de grondverf. Heb ik niet gedaan maar met zou het denk ik net wat strakker zijn.

zaterdag 18 september 2010 om 17:25
Je kan ook met rekbaar lint ruiten trekken en daar je foto's tussen schuiven. Ziet er heel romantisch uit, als je het in pastelkleuren doet en heel stoer als je primaire kleuren gebruikt.
Kijk eens op websites van doe het zelf bladen, zoals Ariadne at home , daar staan misschien wel de ideeen waar je naar zoekt.
Kijk eens op websites van doe het zelf bladen, zoals Ariadne at home , daar staan misschien wel de ideeen waar je naar zoekt.

zaterdag 18 september 2010 om 17:54
quote:Gravinnetje schreef op 18 september 2010 @ 17:38:
Kurk is te open en zuigt. Lijkt me niet geschikt om te verven.
Altijd eerst in de grondlak. Kurk zuigt overigens geen vocht op , het wordt niet voor niets al eeuwen gebruikt om iets vacuum af te sluiten.
Een tip daarbij is om dan te kijken voor een grote vloertegel.
Kurk is te open en zuigt. Lijkt me niet geschikt om te verven.
Altijd eerst in de grondlak. Kurk zuigt overigens geen vocht op , het wordt niet voor niets al eeuwen gebruikt om iets vacuum af te sluiten.
Een tip daarbij is om dan te kijken voor een grote vloertegel.