Huis kopen zonder vast contract?

13-07-2011 15:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie als volgt: Vriend heeft een vaste baan; ik heb een detacheringscontract. Kunnen we mijn salaris meetellen als we een hypotheek willen aanvragen? Hoe staat een bank hier tegenover?
Vroeger kon je met een intentieverklaring een hypotheek krijgen. Ik weet alleen niet of banken daar tegenwoordig nog zo schappelijk in zijn.
ik zeg: ga eens bij de bank langs. Wij zullen hier niet echt een duidelijk antwoord kunnen geven met deze gegevens.
Wanneer je door je proeftijd heen bent , een vast aantal uur contract hebt en je een intentieverklaring krijgt kan je nog steeds een hypotheek krijgen. Ook met NHG.
Het kan, als je een intentieverklaring krijgt óf van de afgelopen drie jaren jaaropgaven afgeeft; ze berekenen dan je gemiddelde salaris van die jaren en baseren daar de hypotheek op. Althans zo hebben wij het gedaan.
Hangt van de bank af. Zij mogen zelf de voorwaarden stellen waaronder ze je een hypotheek willen verstrekken.
quote:gordijn87 schreef op 13 juli 2011 @ 15:57:

ik zeg: ga eens bij de bank langs. Wij zullen hier niet echt een duidelijk antwoord kunnen geven met deze gegevens.

Snap ik! Maar ik ben niet op zoek naar een 100% waterdicht antwoord; ben slechts aan het oriënteren.
quote:Aureel schreef op 13 juli 2011 @ 16:11:

Het kan, als je een intentieverklaring krijgt óf van de afgelopen drie jaren jaaropgaven afgeeft; ze berekenen dan je gemiddelde salaris van die jaren en baseren daar de hypotheek op. Althans zo hebben wij het gedaan.

Detachering heeft geen intentie, dus geeft geen intentie; vrees ik? Dat van die drie jaaropgaven meende ik al eens te hebben gehoord, en daar kan ik wel wat mee! Dank!
Ik heb destijds wèl een intentieverklaring gekregen bij een detacheringscontract. Hangt er dus misschien vanaf bij wie je zit.
Misschien kan het wel, maar durf je dat ook aan? Ik weet niet hoe zeker je bent van je inkomen, je neemt wel een risico als je dan op beide inkomens een hypotheek neemt natuurlijk.
Ja volgens mij kan het wel, als één van de twee maar een vast contract heeft. Je moet wel een intentieverklaring van je werkgever krijgen. Het ligt ook aan hoe de verdeling is van inkomen. Mijn man verdient 2x zoveel als ik, waardoor ze mijn inkomen wel meenemen in de hypotheek want het levert uiteraard minder risico.

Toevalling zitten wij nu in t zelfde schuitje, maar zojuist groen licht gekregen van de bank.
ik werkte via uitzendbureau en heb idd. de loonopgaves van de afgelopen 3 jaar ingeleverd en het gemiddelde daarvan werd gewoon meegenomen als inkomen.
quote:Splinter02 schreef op 13 juli 2011 @ 16:54:

Misschien kan het wel, maar durf je dat ook aan? Ik weet niet hoe zeker je bent van je inkomen, je neemt wel een risico als je dan op beide inkomens een hypotheek neemt natuurlijk.

Ja, durf ik wel aan. We zijn niet van plan een ontzettend duur huis te kopen. Een huis dat op alleen salaris partner nét niet kan, zeg maar.
quote:littlemissvixen schreef op 13 juli 2011 @ 16:45:

[...]

Detachering heeft geen intentie, dus geeft geen intentie; vrees ik? Dat van die drie jaaropgaven meende ik al eens te hebben gehoord, en daar kan ik wel wat mee! Dank!je kan een vast contract krijgen bij de detacheerder, dan ben je in vaste dienst van het bedrijf die jou uitbesteedt. De opdrachtgever heeft hier niets mee te maken.
life ain't a perfect story, write it while you live it
Het kan, ik heb de afgelopen 3 jaar via een uitzendburo/detacheringscontract gewerkt, en mijn gemiddelde salaris over de afgelopen 3 jaar werd gewoon meegeteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven