Huis laten schilderen door schilder

12-05-2010 19:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een vraagje, binnenkort word mijn huis door een schilder geschilderd omdat ik zelf te lui ben

Alleen zou hij vast geen verf gebuiken wat op water basis is.

Ivm mijn zwangerschap vraag ik me af in hoeverre de verflucht schadelijk is voor de baby.

Iemand een idee?
Denk dat dat wel meevalt, als het binnenwerk is gewoon goed luchten.
Mssn ben ik wel overdreven voorzichtig geweest, maar de toen zwangere Sophiemama mocht er niet bij toen ik aan het schilderen was. Ik wilde geen enkel risico nemen.
Als het goed is mogen professionele schilders geen oplosmiddelen e.d. gebruiken, dus valt het wel mee met die gevaarlijke stoffen Op je fiets door de binnenstad rijden lijkt me schadelijker...
Waarom zou hij geen verf op waterbasis gebruiken dan?
668, the neighbour of the Beast
Bij mij is er laatst binnen geschilderd en de schilders mochten alleen verf op waterbasis gebruiken...
Hmm ruikt lekker verf!

Ik neem aan dat je niet de hele tijd bij hem in de schilderruimte bent, dus zal het wel meevallen. En het zal vast wel weer beter weer worden dus zullen de nodige ramen open gaan. Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Als het je niet lekker zit plan je toch gewoon veel afspraken buitenshuis zodat je niet de hele tijd in de verflucht zit?
Bedoel ik Mirrex. En buiten kun je ook op waterbasis gebruiken, dus ik snap de opmerking niet zo
668, the neighbour of the Beast
Er is zijn generaties lang opgegroeit in verflucht, in onze tijd had je nog een verf op waterbasis en al je ouders en groot ouders zijn ook groot geworden..

Ik vind het soms enorm doorslaan in voorzichtigheid, natuurlijk is het mooi dat we nu meer weten en voorzichter zijn maar relativeer ook als er al generaties zonder problemen ook zijn groot geworden.

Overigens is verf op waterbasis vreselijk en een echter schilder zal het vervloeken, ze zullen er mee moeten schilderen maar het is zeker niet de kwaliteit verf van vroeger.

Je kleintje kun je evt in andere goed geluchtte ruimte laten liggen of je gaat er mee uit logeren.

Misschien gebruikt met waterverf maar zo niet, wat ik al zei beetje relativeren kan ook geen kwaad.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Dank jullie wel voor alle reacties.

het verveldende is dat ik er ook in moet slapen, wil ook niet uitgaan van heel mooi weer.

Voor één nachtje zou het wel niet zoveel kwaad kunnen
Volgens mij mogen professionele schilders inderdaad geen verf met oplosmiddelen meer gebruiken.
Ik was heel slecht, heb gewoon zelf geschilderd tijdens mijn zwangerschap, met alkydverf ook nog... Man verprutste het de hele tijd, dus heb het uiteindelijk maar gewoon zelf gedaan. Net als het stuken trouwens (maar da's gips, dat was niet zo schadelijk).

Tip: goed luchten, en als je er in moet slapen: zet van te voren alle ramen open. Of nog beter: slaap een nachtje elders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven