Huis meteen tip top?

28-04-2010 09:33 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben ons huis in de verkoop staan en er is best belangstelling. Maar mensen haken af omdat er een nieuwe keuken in moet (deze is nog prima maar geen vaatwasser).

Wij zitten in een rijtjes huis aan de onderkant van de markt. Dus voor onze woonplaats een van de goedkopere huizen. Het ziet er verder prima uit, nieuwe badkamer (erg groot) en een dakkapel op zolder en helemaal afgetimmert.

Wat kunnen we nu doen om het toch te kunnen verkopen?
quote:Appelsientje schreef op 28 april 2010 @ 14:32:

Wij hebben net een nieuw huis gekocht en daarvoor inderdaad veel huizen gekeken - op Funda en in het echt. Het is opvallend dat veel mensen hun huis niet eens opruimen als er kijkers komen. Op een of andere manier gaf me dat toch geen goed gevoel. Ik weet best dat ze hun troep meenemen als ze gaan verhuizen, maar zo'n uitpuilende wasmand geeft een indruk alsof er slonzige mensen wonen, die ook met het onderhoud van het huis lekker makkelijk omgaan en het schilderwerk zo tegen de muur aan kwakken enzo.

Teveel persoonlijke dingen is volgens mij ook niet goed. Bij het bezichtigen probeerde ik me voor te stellen hoe het zou voelen om in een huis te wonen. En sommige huizen zijn zo afgestemd op de mensen die er wonen, dat ik me gewoon helemaal niet thuis kon voelen daar.

Het was voor ons een combinatie van zakelijk en logisch nadenken (we hadden een lijstje met wensen en bekeken alleen huizen die aan onze wensen voldeden) en op gevoel: denk ik dat dit mijn huis kan worden? En een halfgeschilderde paarse muur of Engels streepjesbehang is best lastig om doorheen te kijken, ik denk dat dat niet alleen voor mij geldt maar voor meer huizenkopers.

Hierbij, en bij andere dingen die geschreven worden, valt mijn mond open, serieus. Dit kan je toch niet menen? En niet door een geschilderde muur heen kunnen kijken? Het gaat toch om de algemene staat van het huis, een klodder verf heb je er zo opgesmeerd en ja, er wonen in Nederland nou eenmaal mensen met een andere smaak dan ik dus ik verwacht niet dat ik me thuis voel bij hun spullen.

Maar net als wat EM schreef (geloof ik), door dit soort verwende kortzichtigheid hebben wij voor een prikkie en prachtig huis kunnen kopen. Er moest veel opgeknapt worden, maar dan heb je ook wat.
quote:ElleMichelle schreef op 29 april 2010 @ 11:09:

Waarom gaan mensen pas bij het te koop zetten van hun huis de boel netjes repareren ed,als je dat eerder had gedaan had je er zelf ook nog van kunnen genieten.

Zag laatst een tv programma waarin een verkoper van een huis een nieuwe keuken van 10000 euro in zijn huis liet plaatsen zodat zijn huis eerder verkocht zou worden.Bekenden van mij hadden een hele luxe keuken van 25000 euro gekocht en 1 jaar later gingen ze verkopen en de nieuwe eigenaars vonden de keuken niet hun smaak en hebben er weer een andere in laten zetten.

Zouden jullie dat doen?Nee, juist omdat keukens zo smaakgevoelig zijn zou ik er (voor de verkoop) nooit zoveel extra aan besteden. Als de ruimte en basis goed is, kunnen nieuwe kopers beter zelf besluiten wat ze er verder in willen (want je wil niet weten hoe vaak zo'n zgn mooie nieuwe keuken er uit wordt gesloopt).
en helaas is de koper nog steeds aan de macht, wij hebben er ook een behoorlijke zoektocht op zitten en als het niet aan alles 100% voldeed,dan werd het hem gewoon niet, toch genoeg huizen op de markt.

Helaas voor de mensen die hun huis in de verkoop zetten en inderdaad deze mensen zullen zich aan moeten passen.
Niet iedereen heeft dezelfde smaak maar je moet gewoon zorgen dat je huis een beetje toonbaar is.

Dus ruim gewoon die rommel op (ik ben iemand die er wel doorheen kan kijken maar het oogt gewoon veel leuker als het opgeruimd is en bovendien zijn er ook mensen die er blijkbaar niet doorheen kunnen kijken)

Hoeveel moeite is het nu om moeite te doen om je huis te verkopen? (geen verwijt naar TS overigens) maar idd, werk gewoon even de kleine dingetjes af.

Losse plinten: zorg gewoon dat ze vast zitten. En een muur overschilderen? Doe het niet of doe het goed en dus niet dat er nog paars doorheen komt.

Geen vieze geuren (ben ooit een huis wezen bezichtigen waar het echt zo ontzettend stonk naar katten en hun uitwerpselen, gadver). Niet dat ik er een droomhuis op af zou kraken maar toch.

Verder vind ik idd wel dat sommige mensen voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten. Een "goedkoop" huis willen maar wel een perfecte keuken, badkamer en vloer willen en vooral niets meer willen doen.
Hoe weet je dat dan, dat die mensen voor een dubbeltje op de 1ste rang willen zitten en niet meer willen doen?

Mensen in mijn omgeving willen graag een opknaphuis en weten dat ze er minder voor betalen, en als ik naar mezelf kijk wij willen er niets aan doen (behang, verf etc natuurlijk wel) maar wij zijn ook bereid hier voor te betalen, dat is de keuze die je maakt.

ik ken die mensen niet die willen dat alles perfect is maar er niets voor willen betalen
Dat van die plinten snap ik ook niet. Als ze halflos zitten, maak ze dan vast, dat staat verzorgd.

Waarom haal je ze er dan af???? Even vastzeten kost net zoveel tijd en geeft een veel betere indruk.

Een huis met losse plinten, deurpost met krassen en butsen, en wat al niet meer, geeft mij niet de indruk dat de bewoners goed voor hun huis hebben gezorgd.
quote:dorinke schreef op 29 april 2010 @ 11:30:

[...]

Hierbij, en bij andere dingen die geschreven worden, valt mijn mond open, serieus. Dit kan je toch niet menen? En niet door een geschilderde muur heen kunnen kijken? Het gaat toch om de algemene staat van het huis, een klodder verf heb je er zo opgesmeerd en ja, er wonen in Nederland nou eenmaal mensen met een andere smaak dan ik dus ik verwacht niet dat ik me thuis voel bij hun spullen.

Dat kun je kortzichtig vinden - en dat is het waarschijnlijk ook - maar zoals iemand anders ook al schrijft: zo is de markt nu. Als ik me niet prettig voel in een huis, mezelf daar in gedachten niet kan zien wonen, omdat het een slonzige, rommelige indruk maakt met al die dingetjes die net-niet-af zijn, dan zoek ik verder naar een huis waar ik wél een goed gevoel bij heb. Net zo makkelijk...

Ik vergelijk het met een eerste date of een sollicitatiegesprek: dan moeten mensen me ook beoordelen op mijn leuke persoonlijkheid, mijn talent en mijn humor, allemaal dingen die je niet aan de buitenkant kunt zien. Maar ik trek wel een leuke blouse aan, kam mijn haren en poets mijn tanden, omdat de eerste indruk daarvan afhangt.
De markt is gewoon heel ongunstig nu. Ik moet mijn huis ook gaan verkopen door omstandigheden, maar ben heel erg bang dat het niet gaat lukken. Ook in mijn huis nog veel kleine dingetjes die gerepareerd moeten worden. Ik ben zelf niet handig en heb geen geld voor een vakman. Ik heb net de kinderkamers gedaan aangezien wij niet van plan waren snel te verhuizen. De kamer van zoon heeft dus een groene muur, die van dochter fuchsia. Ik was niet van plan het over te gaan schilderen, want het zijn prachtige kinderkamers. De kans dat het huis snel genoeg verkocht wordt is ook erg klein. Dus ik doe nu de klussen die ik wel kan. De trap opnieuw lakken, poetsen, muurtje oversausen waar vlekken opzitten. Opruimen, leger maken. Maar ondertussen blijft dit wel mijn huis en dat van mijn kinderen, ons thuis. Ik wil en kan niet alles omgooien om er een zo geliefd mogelijk koopobject van te maken. Er staat ook zo veel te koop, de prijzen zijn zo laag, dat ik het de investering niet eens waard vind in mijn prijscategorie.
...
quote:pearle schreef op 03 mei 2010 @ 08:27:

Dat van die plinten snap ik ook niet. Als ze halflos zitten, maak ze dan vast, dat staat verzorgd.

Waarom haal je ze er dan af???? Even vastzeten kost net zoveel tijd en geeft een veel betere indruk.

Een huis met losse plinten, deurpost met krassen en butsen, en wat al niet meer, geeft mij niet de indruk dat de bewoners goed voor hun huis hebben gezorgd.Ik noem dat een huis waarin geleefd is.
Wij hebben net een huis gekocht. Er moet een nieuwe keuken in, de badkamer moet afgewerkt worden, de zolder verbouwd, het tuinhuis afgebroken, er moeten nieuwe ramen geplaatst worden...Maar we waren op slag verliefd op huis en locatie...Dan doet een beetje werken er toch niet toe, denk ik dan maar...

Mensen die het dus daar op afketsen hadden ook geen echte interesse!
In mijn omgeving zijn veel jonge mensen die bezig zijn met de aankoop van hun eerste huis. En echt iedereen wil een huis dat zo goed als af is. Veel jongeren kunnen niet klussen, hebben daar de tijd niet voor (vanwege het werk etc) of te weinig budget. Huizen met slecht onderhoud vallen af. Huizen met goede (lees nieuwe/opgeknapte) badkamers en keukens zijn een pre. Misschien is het dus ook afhankelijk van de doelgroep die je huis aantrekt. Ik denk dat veel oudere mensen meer mogelijkheden hebben om een huis te verbouwen of op te knappen.

Maar een huis dat een puinhoop is, overheersende inrichting of stinkt is zwaar in het nadeel. Mensen kijken daar echt niet doorheen. Het huis moet dus wel zoveel extra hebben (of erg goedkoop zijn) waardoor een koper over deze minpunten heen wil stappen. Bedenk dat veel mensen een huis kopen op gevoel. Heb ooit gelezen dat de keuze al binnen een paar secondes gemaakt wordt (1e indruk van groot belang).

En een onverzorgd huis (lees een rommel of vies) is vaak ook een slecht onderhouden huis (ken hiervan genoeg voorbeelden!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven