Huis naam geven

31-01-2019 20:11 69 berichten
Ik vroeg het me ineens af, je huis een naam geven, is dat done of not done?
Zelf vibd ik het iets voor een boerderij of groot landhuis. Niet voor een rijtjeshuis of een flat.
Wat is de mening van het alwetende vivaforum?

Je huis een naam geven

Totaal aantal stemmen: 103

Done (33%)
Not done (67%)
Ik vind het leuk. Niet dat ik het zelf doe, maar vroeger had ons huis wel een naam. Ik vond het mooi, de gedachte erachter. En zo denk ik ook over anderen die een naam op hun huis hebben staan, zo van: die zullen wel een fijn thuis hebben als ze hun huis zo noemen.
Alleen als het een uniek vrijstaand huis is. Geen 13 in 'n dozijn in 'n rijtje.
Ja, maar dan wel iets Groots en/of afgezaagds.
Hier is dat meestal 't ol stee (als je het huis van je ouders afgetroggeld hebt), linquenda (wat geen modenaam is, maar een gedenken aan sterfelijkheid) of het verfoeide "vrij zicht"
Mag van mij ook op een flat, dikke prima.
Voor jezelf een naam geven, of echt een naam op de gevel spijkeren? Dat laatste vind ik altijd een beetje mal bij een wat meer standaard huis. Maar ach, als het emotionele waarde heeft, lekker doen! Wat kan het jou schelen wat anderen vinden.

Helemaal mal vind ik het als zo'n naam als een tang op een varken slaat (althans voor buitenstaanders; wie weet zit er iets achter). Een rijtjeshuis midden in een woonwijk met de naam 'boszicht' in krullige letters op de gevel terwijl er in de verste verte geen spriet groen laat staan een bos te bekennen is... da's dus niet mijn ding.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 31-01-2019 20:22
0.09% gewijzigd
Lijkt me best hilarisch. Een rijtjeshuis en dan zet je op de gevel "Nooitgedacht".
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooi als een huis een naam heeft. Moet wel een beetje een huis zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alleen boten geef je een naam.
appeltjesgroen schreef:
31-01-2019 20:21
Voor jezelf een naam geven, of echt een naam op de gevel spijkeren? Dat laatste vind ik altijd een beetje mal bij een wat meer standaard huis. Maar ach, als het emotionele waarde heeft, lekker doen! Wat kan het jou schelen wat anderen vinden.

Helemaal mal vind ik het als zo'n naam als een tang op een varken slaat (althans voor buitenstaanders; wie weet zit er iets achter). Een rijtjeshuis midden in een woonwijk met de naam 'boszicht' in krullige letters op de gevel terwijl er in de verste verte geen spriet groen laat staan een bos te bekennen is... da's dus niet mijn ding.
Ja echt aan de gevel gespijkerd.

Ik kwam erop omdat iemand in een fbgroep haar nieuwbouwflatje een naam wilde geven en dan een bordje wilde diamond painten.
Jest schreef:
31-01-2019 20:22
Lijkt me best hilarisch. Een rijtjeshuis en dan zet je op de gevel "Nooitgedacht".
Ik ben dan wel weer gevoelig voor zoiets absurds. Een minihuisje dat Slot Heerenstein heet of zo.
Ik vind het een goed idee, ik woon in een tussenwoning in een vinexwijk en niemand heeft dat hier.

Dus ik ben al aan het denken;
Kleinmaarfijn,
Villa, lekker er tussen in,
Huisje 12 in een dozijn maar wel fijn,
:@@:
Ik vind het leuk. Mijn ouders hebben al 40jaar hetzelfde bord op het huis. Heeft voor mij iets nostalgisch hoewel ik het zelf nooit zou doen.
Ik vind het gepast bij “bijzondere huizen”. En het kan hilarisch zijn bij “gewone huizen” als er dan een heel pretentieuze naam aan het huis wordt gegeven. Maar een serieus bedoelde naam op een doorsnee huis, dat vind ik echt helemaal niks.
Opblaasflamingo schreef:
31-01-2019 20:27
Ik vind het een goed idee, ik woon in een tussenwoning in een vinexwijk en niemand heeft dat hier.

Dus ik ben al aan het denken;
Kleinmaarfijn,
Villa, lekker er tussen in,
Huisje 12 in een dozijn maar wel fijn,
:@@:
Iets als:
Villa Vinex
Huis tussenburen
T Tussenhuus

On topic: ik zou er wel om kunnen lachen. Zelf zou ik het niet doen.
Alleen voor bijzondere en vrijstaande huizen. Met name de traditionele huizen kan het mooi zijn. Natuurlijk een passende historische naam.

Bij een normaal/goedkoop/modern etc huis slaat her nergens op.
-Darkside- schreef:
31-01-2019 20:24
Ja echt aan de gevel gespijkerd.

Ik kwam erop omdat iemand in een fbgroep haar nieuwbouwflatje een naam wilde geven en dan een bordje wilde diamond painten.

Geweldig :rofl:
sprietgras schreef:
31-01-2019 20:36
Iets als:
Villa Vinex
Huis tussenburen
T Tussenhuus

On topic: ik zou er wel om kunnen lachen. Zelf zou ik het niet doen.

:yes:
-Darkside- schreef:
31-01-2019 20:24
Als ik dat ergens zou zien dan zou ik dat hilarisch vinden, en ook omdat het dan ook nog eens zelf geknutseld gediamondpaint zou zijn.

Maar door jouw post vermoed dat jouw FB-groepsgenoot het misschien wel heel serieus bedoelt?
Voor een (rijtjes)huis of appartement is dat natuurlijk idioot.

De naam was oorspronkelijk voor mensen om het huis te herkennen buiten de steden waar men niet zo met adressen werkte.
rij.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 11-03-2019 20:26
98.57% gewijzigd
Als iemand dat wil, waarom niet? Ik zou het wel grappig vinden om in de straat een huis te zien met daarop ‘Villa Vinex’ of ‘Huisje Weltevree’.
Mijn ouderlijk huis heeft wel een naam maar die naam had het al toen pa het kocht. Gaat heel ver terug, al die boerderijen hadden een naam want echt straten met straatnamen waren er niet. Huidige namen van straten/stegen zijn ook afgeleid van de boerderijen. (bv. Boerderij de Molenhoek, ligt aan het einde van de Molenhoeksteeg). Dus die naam heeft pa gewoon overgenomen.
Ik vind het niet mooi.
Wij, nou ja ouders, hadden wel huizen met naam :D Waarom? geen idee eigenlijk.
Maar niet de flat die ze nu hebben nee :D
Espejo del Mare. En nee dat kleine huisje van google is het niet. Ff gecheckt voordat ik de naam neerzette :D
-Darkside- schreef:
31-01-2019 20:27
Ik ben dan wel weer gevoelig voor zoiets absurds. Een minihuisje dat Slot Heerenstein heet of zo.
Dat is wel leuk ja :proud:
Verder wat mij betreft alleen bij statige huizen of boerderijen.

Overigens heeft mijn (statige ;-D ) konijnenonderkomen wel een naam op een bordje. Villa Flappie natuurlijk.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Ik zou niet weten waarom een klein (zelfs rijtjeshuis) geen naam mag hebben. Natuurlijk moet de grootte van de letters recht evenredig zijn met de grootte van het huis. Maar waarom zou het niet lief zijn om aan een klein huisje een schattige naam te geven? Of een humoristische zoals, wijwildenhetooklievergrotermaardatstonddebankniettoe !

Wie zijn huis een naam wil geven, die doet dat toch gewoon. Ik vind het wel een giller dat zoiets enkel bij vrijstaande huizen zou kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven