huis verkopen - hoever zak je?

11-06-2011 00:00 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al ruim een jaar ons huis te koop. Nette buitenwijk, randje van Leiden, dicht bij alles, inclusief natuur. Prima staat van onderhoud. Heel recente keuken, leuk tuintje op het zuiden.



In maart zijn we 6% met de prijs gezakt. Dat heeft wat meer response gegeven maar 't loopt nog steeds niet hard.



Ondertussen hebben we een ander (opknap) huis gevonden dat we aan het verbouwen zijn. We hebben zeker geen actute geldnood maar ja, we willen dit jaar toch wel verkopen.



We hebben nu mensen gehad die serieus geintesseerd zijn. Dit is een prima huis voor hun qua locatie, grootte, aantal kamers, enz.



Nu hebben ze een bod gedaan dat nog eens 9% onder de huidige vraagprijs. De huidige prijs is ongeveer in lijn met de prijsstijgingen / dalingen van de 10 jaar waarin het huis van ons was. Maar de kandidaat koper zegt: volg het nieuws; volgens de laatste inschatting van een ING hypotheek expert gaan de prijzen de komende 2 jaar nog 10% omlaag dus ik wil niet meteen tegen een verlies aankijken.



Tja, daar is iets voor te zeggen maar 6% en dan nog eens 9%.... en we hebben op zich al een redelijke prijs als je naar vraagprijzen om ons heen kijkt.



Ik heb een beetje van 'hup,weg is weg, we verdienen er nog steeds wat aan en de krantenberichten zijn inderdaad niet hoopgevend. M'n man is meer van laten we nog max. een half jaar wachten. Maar ja, als er dan geen beter bod komt...



Moeilijk hoor. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Praat eens met het veld zou ik zeggen, makelaars, ontwikkelaars en economen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pi ... php?id=160



alsjeblieft
Ja, das een bron uit 2008..
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar de huizenmarkt zit nog steeds op slot. Dat maakt die bron weer actueel.
Alle reacties Link kopieren
Een of andere hoge piet van de ING sprak afgelopen maand op een beurs voor makelaars en noemde een daling van 10% gemiddeld heb ik me laten vertellen. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.



Ja, in Drenthe en/of Friesland zal het wel meer zijn maar in de Randstad minder omdat je toch een structureel tekort hebt aan woningen. En de nieuwbouw is ook minder.
Als het huis al ruim een jaar te koop staat, denk ik dat je heel blij mag zijn met serieuze kopers. Ons huis staat ook te koop en ik zou een gat in de lucht springen met zo'n bod.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me twijfel voorstellen als het een restschuld zou opleveren, maar in jullie situatie levert dit bod geen verlies op, dan kom je er toch prima vanaf?
Alle reacties Link kopieren
Hier, mooie stadje in het oosten, gaan de huizen als warme broodjes. Huizen die binnen 3 dagen verkocht zijn zijn geen uitzondering meer. Daarbij wordt er enorm gebouwd, dus het aanbod is erg groot. Toch trekt de boel hier behoorlijk aan.
Ik krijg er een punthoofd van!
Alle reacties Link kopieren
dat is dan een uitzondering plokkie de verkoop is weer gedaald
Alle reacties Link kopieren
quote:Plokkie schreef op 12 juni 2011 @ 22:09:

Hier, mooie stadje in het oosten, gaan de huizen als warme broodjes. Huizen die binnen 3 dagen verkocht zijn zijn geen uitzondering meer. Daarbij wordt er enorm gebouwd, dus het aanbod is erg groot. Toch trekt de boel hier behoorlijk aan.Ik denk dat wij in dezelfde streek wonen Hier gaat ie ook lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven