Iemand al eens door een Hopen-bed (IKEA) gezakt?
zondag 21 februari 2010 om 10:45
Sinds twee weken hebben we een "Hopen" bedombouw van IKEA. We hadden al IKEA boxsprings, dus in plaats van een lattenbodem liggen de boxsprings er nu in. Dat kan ook volgens de gebruiksaanwijzing. Het is dit bed:
Alleen: ik vind dat het gewicht van het matras (+ons uiteraard) over zo weinig schroefjes is verdeeld! In het midden zit een stalen balk, maar die rust op dragers die elk met 2 schroefjes vastzitten. Aan de zijkanten zit een metalen strip, die elk met een stuk of 8 schroefjes vastzit.
Daarnaast zitten er nog een paar strips die de hoeken van de ombouw recht moeten trekken, maar die dragen geen gewicht.
Vooral de bevestiging van die balk in het midden vind ik dus niet echt veilig overkomen.
Wat is jullie ervaring met dit bed, is-ie veilig?
Alleen: ik vind dat het gewicht van het matras (+ons uiteraard) over zo weinig schroefjes is verdeeld! In het midden zit een stalen balk, maar die rust op dragers die elk met 2 schroefjes vastzitten. Aan de zijkanten zit een metalen strip, die elk met een stuk of 8 schroefjes vastzit.
Daarnaast zitten er nog een paar strips die de hoeken van de ombouw recht moeten trekken, maar die dragen geen gewicht.
Vooral de bevestiging van die balk in het midden vind ik dus niet echt veilig overkomen.
Wat is jullie ervaring met dit bed, is-ie veilig?

zondag 21 februari 2010 om 11:58

dinsdag 23 februari 2010 om 21:41
Vraag: je hebt je boxsprings in dit bed staan. Dan staat de box toch op de pootjes van de onderbox? En dan rust er toch geen gewicht op de ombouw? Of snap ik het verkeerd. We hebben hier boxspringbedden met onderboxen en zetten er een ombouw omheen, maar dat is dan als een soort van hoes om het eigenlijke bed.
MILF in the making

dinsdag 23 februari 2010 om 21:57

woensdag 24 februari 2010 om 10:50
Wij hadden dit bed ook maar zijn er wel doorheen gezakt, de balken aan de zijkanten begaven het vrij snel, wij hadden daar toen ook iets van stenen of ik weet niet meer wat onder gezet, ik weet niet meer hoe het zat, maar de garantie was net verlopen ofzo, of we waren de bon kwijt, dus konden helaas niet ruilen.