Iemand ervaring met opblaasbaar bubbelbad?

14-06-2015 12:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ziet ze te koop vanaf 224 Euro... Maar is het iets? Hoelang gaat zo'n ding mee? Ik zou hem alleen s zomers gebruiken.

Ben heeeel benieuwd of iemand er een heeft en hoe tevreden je erover bent.
Duur geintje
en is dat inclusief pomp en chloor en verwarmingselement?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Intheheart. Wij hebben een aantal jaar geleden zo'n bubbelbad gehad. Dat was een zwart bad. We hebben er veel plezier van gehad alleen kregen we achteraf een duur gepeperde afrekening van de Nuon. Moesten 1600 euro bijbetalen!!! We hadden het bad ook continu aanstaan op hoge temperatuur zodat we als we wilden er gelijk gebruik van konden maken. Denk als je het bad niet altijd aan laat staan dat het meevalt met de extra kosten. Alleen moet je er dan rekening mee houden dat het best lang duurt voordat het bad op temperatuur is.
Pluk de dag!;-)
quote:zomerliefhebber schreef op 14 juni 2015 @ 12:46:

Hallo Intheheart. Wij hebben een aantal jaar geleden zo'n bubbelbad gehad. Dat was een zwart bad. We hebben er veel plezier van gehad alleen kregen we achteraf een duur gepeperde afrekening van de Nuon. Moesten 1600 euro bijbetalen!!! We hadden het bad ook continu aanstaan op hoge temperatuur zodat we als we wilden er gelijk gebruik van konden maken. Denk als je het bad niet altijd aan laat staan dat het meevalt met de extra kosten. Alleen moet je er dan rekening mee houden dat het best lang duurt voordat het bad op temperatuur is.eh ongeveer een dag moet ie aanstaan voordat hij op temp is dus dat vreet stroom
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo een goedkoop ding gehad van 600 euro en mijn ervaring was slecht.

wij gebruikte hem bij goed weer en het duurde echt 24h voordat deze op temp. kwam en dan na 6 uur ging het verwarmingsysteem op stand-by.

Hij deed alleen verwarmen als de bubbels aanstonden wat ook lawaai gaf voor de buren dus s'nacht deden wij hem dan ook uit.

Je kan het stroom trouwens ook niet aansluiten op een verlengsnoer want dan gaat het verwarmen super langzaam.



Bad leeg laten lopen duurde echt 3 uurtjes en het vullen geloof ik een max 20-30 min.



Kortom wil je er een denk aan hoge waterrekening omdat je hem niet vaak gaat gebruiken bouw je hem af en op dus je zal steeds opnieuw moeten vullen.

Hoge energierekening. (ik moest opeens 900 euro bijbetalen terwijl ik normaliter 200-300 terug kreeg. Voor letterlijk max 12 keer dat het werd gebruikt gedurende het jaar.



Ik raad het niet af het is een leuk ding maar dit zijn wel dingen waar je zeker rekening mee moeten houden. De kosten blijven niet alleen bij de aanschaf.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ps4life.com/be ... =cpc&utm_campaign=beslist
quote:moeder11 schreef op 14 juni 2015 @ 13:02:

Ik heb ook zo een goedkoop ding gehad van 600 euro en mijn ervaring was slecht.

wij gebruikte hem bij goed weer en het duurde echt 24h voordat deze op temp. kwam en dan na 6 uur ging het verwarmingsysteem op stand-by.

Hij deed alleen verwarmen als de bubbels aanstonden wat ook lawaai gaf voor de buren dus s'nacht deden wij hem dan ook uit.

Je kan het stroom trouwens ook niet aansluiten op een verlengsnoer want dan gaat het verwarmen super langzaam.



Bad leeg laten lopen duurde echt 3 uurtjes en het vullen geloof ik een max 20-30 min.



Kortom wil je er een denk aan hoge waterrekening omdat je hem niet vaak gaat gebruiken bouw je hem af en op dus je zal steeds opnieuw moeten vullen.

Hoge energierekening. (ik moest opeens 900 euro bijbetalen terwijl ik normaliter 200-300 terug kreeg. Voor letterlijk max 12 keer dat het werd gebruikt gedurende het jaar.



Ik raad het niet af het is een leuk ding maar dit zijn wel dingen waar je zeker rekening mee moeten houden. De kosten blijven niet alleen bij de aanschaf.wow, aanschaf plus electriciteit = 1500 euro en 12 keer gebruikt is 125 euro per bad-sessie!!!
Ik schrik enorm van de bedragen die jullie noemen. Dan kun je dus beter een gewone jacuzzi nemen. Kost wel meer in aanschaf, maar bij ons kost het bubbelen 'maar' zo'n 600 euro per jaar. Daarvoor staat hij deze hele zomer op warm, en 's winters op een lage temperatuur om alles ijsvrij te houden. Overigens hebben wij er eentje met 24-uurssysteem. Chinese jacuzzi's hebben vaak dat ze 12 uur op en 12 uur af gaan, en kosten daardoor ook veel meer stroom (omdat idd het opnieuw opwarmen veel meer energie vraagt dan het warm houden).
quote:intheheart schreef op 14 juni 2015 @ 13:07:

http://www.ps4life.com/be ... =cpc&utm_campaign=beslistin deze zitten niet eens jetstreams dus een massage heb je niet, alleen bubbeltjes
quote:NummerZoveel schreef op 14 juni 2015 @ 13:09:

Ik schrik enorm van de bedragen die jullie noemen. Dan kun je dus beter een gewone jacuzzi nemen. Kost wel meer in aanschaf, maar bij ons kost het bubbelen 'maar' zo'n 600 euro per jaar. Daarvoor staat hij deze hele zomer op warm, en 's winters op een lage temperatuur om alles ijsvrij te houden. Overigens hebben wij er eentje met 24-uurssysteem. Chinese jacuzzi's hebben vaak dat ze 12 uur op en 12 uur af gaan, en kosten daardoor ook veel meer stroom (omdat idd het opnieuw opwarmen veel meer energie vraagt dan het warm houden).en ik neem aan dat jij in jouw bad ook jets hebt waardoor je lijf ook nog baat heeft bij het baden. Anders kan je net zo goed in je zwembadje zitten dat je man met een rietje in het water blaast
Ja, de mijne heeft (veel) jets. 2 ligplaatsen en 3 zitplaatsen, allemaal met andere bubbels. Als je een rondje met de zon meedraait, zijn aan het eind vd dag al je spieren los



Zwembad had ik trouwens liever gehad, is nog beter voor je lijf. Kun je lekker aquajoggen in je eigen achtertuin. Maar helaas, dat was nog net iets kostbaarder. Door de enorm hoge waterstand hier kunnen we niet volstaan met een simpel gat in de grond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een AquaSpa/GSpa. Ben er heel tevreden over.

Het stroomverbruik is helemaal niet zo erg hoor! Als je hem continue aan laat staan in de winter misschien wel, maar wij zetten hem in mei op, en ruimen hem in september weer op. Sowieso is het materiaal niet geschikt voor temperaturen onder nul.



Er zitten ondertussen (na 4 jaar gebruik) een paar plakkers op, maar verder vind ik hem ook verrassend degelijk eigenlijk.



Ik heb trouwens zo'n opblaasbare deksel erop, dat scheelt ook behoorlijk in het verbruik.
Alle reacties Link kopieren
Ow, goed dat je dat zegt/ hebt gezien, Sabbaticalmeds... Had ik niet eens gezien!

Deze was zonder verwarming, dat scheelt natuurlijk enorm in de energie... Maar t moet wel flink bubbelen, haha, anders heb je er ook niets aan....
Alle reacties Link kopieren
Zie nu pas de link naar het bad die je op het oog hebt. Deze is wel heel anders dan wij gehad hebben. Die van ons was een veel luxere uitvoering met verwarming. Deze lijkt meer een normaal opblaasbaar zwembadje met bubbels. Lijkt me niet fijn dat het water niet verwarmd wordt. Maar dat is heel persoonlijk.
Pluk de dag!;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven