Iemand tips, overspuiten/verven fotolijst?

04-05-2010 14:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik ben bezig om het kamertje van mijn dochter op te knappen. Nu heb ik een leuk fotolijst gezien maar helaas in de verkeerde kleur.

Heeft iemand ervaring met het verven/overspuiten van een fotolijst? Moet ik deze nog voorbehandelen met primer ofzo?

Het materiaal van de lijst is denk ik kunststof. (Van het materiaal waar ook vaak de Xenos lijsten van gemaakt zijn)

Ik denk trouwens dat spuiten mooier wordt dan wanneer ik met een kwast aan de haal ga ?
Ik verf al mijn fotolijsten regelmatig als ik weer eens een andere kleur wil. Als je ze een beetje opschuurt, dan een primer bij kunststof en dan verven. Ik doe het gewoon met de kwast. Spuiten verlies je veel te veel verf.
Hmm.. ik spuit dan juist altijd, omdat je bij verven met een kwast nog wel snel kwaststrepen krijgt.

Paar dunne lagen spuiten (want dan geen druipers) om een mooie dekking te krijgen. Gewoon ff buiten, met een krant eronder. En als je goed richt, valt dat verfverlies ook wel mee..;)
Ik gebruik primer voor kunststof en verf ze met de kwast met acrylverf en heb altijd wel een mooi resultaat.

Wat daarbij ook goed is om de primer in een iets lichter kleur te mengen dan de verf, dan is het resultaat het mooist.
Ik heb een lijstjes tik...allerlei (lege) lijsten aan de muur.

hout,kunstof,metaal..

En die spuit ik allemaal met een zilveren spuitbus (action Eur 2,20 ofzo)

Werkt perfect!!

Zorgen dat de lijst schoon is (water met scheutje ammonia)

en dan buiten spuiten.
Bedankt voor de reacties! Net buiten aan het knutselen geweest en het ziet er mooi uit. (Toch met een spuitbus gedaan)

Heb nu zin om nog meer dingen te gaan verven :-)
quote:Snoekkie schreef op 04 mei 2010 @ 19:47:

Heb nu zin om nog meer dingen te gaan verven :-)

Nou wat dacht je van die lelijke bloempotten die toch al een possje in de schuur staan...

(zo ging het bij mij tenminste )
Haha ja, goed idee! Even morgen de Gamma induiken voor andere kleuren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven