Ieuwww! Vriendin met kalknagels in mijn espadrilles, en nou?

29-05-2020 14:45 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja.... je leent je mooiste espadrilles uit voor een feestje en mevrouw heeft erin gezeten met blote voeten.

Met kalknagels. @(

Krijg ik ze nog schoon of zijn ze rijp voor de kliko?

En hoe dan?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Of stel ik me aan? Dat kan ook natuurlijk.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
"Er zijn diverse schoenreinigers (zoals Shoefresh of Clean & Green) die de schimmels en bacteriën in de schoenen doden. Vaak gebruiken deze schoenreinigers UV licht, maar ook ozon wordt gebruikt. En in sommige gevallen zelfs een combinatie. Deze schoenreinigers drogen de schoenen en doden de bacteriën en schimmels. Je voeten kunnen dan weer plaatsnemen in een schone omgeving."

https://www.pedimarkt.nl/Maak-jij-wel-e ... nen-schoon
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hoe duur zijn die schoenen?
Is dat ook niet de bedoeling van dat soort schoenen, dat je daar met blote voeten in gaat?
Wellicht van haar niet zo handig om schoenen te lenen wetende dat ze kalknagels heeft.
wat betreft je schoenen; zet ze even in een sopje biotex en daarna op laten drogen. Gaat vast snel genoeg met dit weer.
BellatrixVanDetta schreef:
29-05-2020 14:46
Of stel ik me aan? Dat kan ook natuurlijk.

Nee. Ik wil geen Schimpies, of het nu eigen of van een ander zijn, in mijn schoenen.
Wow dat is wel next level stom van haar.

Laat haar deze houden, en dat jij dan nieuwe krijgt?
Waarom leen je ze dan aan haar uit?! Een panty kousje had niet geholpen hoor :rofl: !

Ik zou anti schimmelpoeder kopen en de schoenen daarmee behandelen alvorens ik ze zelf weer zou dragen.
https://www.mycosanshop.nl/mycosan-voet ... NkQAvD_BwE
Nooit je schoenen aan een ander lenen. Jouw voetstand is bijvoorbeeld heel anders.
Mijn zusje pakte ze gewoon altijd van mij en had een stuk bredere voeten, en ze liep de hak er altijd schuin af.
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
29-05-2020 14:49
Is dat ook niet de bedoeling van dat soort schoenen, dat je daar met blote voeten in gaat?
Wellicht van haar niet zo handig om schoenen te lenen wetende dat ze kalknagels heeft.
wat betreft je schoenen; zet ze even in een sopje biotex en daarna op laten drogen. Gaat vast snel genoeg met dit weer.
Dat weet ik, maar wist niet dat ze kalknagels had.

Biotex ga ik eerst proberen.

@ Exodus ze waren 80 euro (maar wel heule mooie) dus de moeite waard denk ik ;-)
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-05-2020 14:53
Waarom leen je ze dan aan haar uit?! Een panty kousje had niet geholpen hoor :rofl: !

Ik zou anti schimmelpoeder kopen en de schoenen daarmee behandelen alvorens ik ze zelf weer zou dragen.
https://www.mycosanshop.nl/mycosan-voet ... NkQAvD_BwE
Oh niet? Nou ja, is nu toch te laat en zij wilde ze zo graag een avond lenen.

Oh well, ik probeer wel wat uit en geef zo anders maar aan haar.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Waar is de kotssmiley als je hem nodig hebt?
Nee, daar komen die schimmelsporen echt wel doorheen ;-D . Helaas.

Ik zou een paar mooie dure schoenen niet weggeven om deze reden hoor :O! Hartstikke zonde, als je ze zo mooi vindt.

Ik kan trouwens nergens bewijs vinden dat wassen met biotex voldoende is. Ik zou zelf het risico niet durven lopen en er gewoon een middel voor kopen dat ervoor bedoeld is. Schimmelnagels zijn enorm hardnekkig om vanaf te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik leen geen kleding en schoenen uit.

Ik zou ze niet meer aan doen.
lindaatje1900 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 15:01
0.74% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
29-05-2020 15:00
Waar is de kotssmiley als je hem nodig hebt?
Ik heb idd mijn cottage cheese maar even weggezet ;-D .
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
29-05-2020 14:57
Oh well, ik probeer wel wat uit en geef zo anders maar aan haar.
Ben wel benieuwd hoe je dit gaat testen. Je kan toch met het blote oog niet zien of de schimmel verdwenen is?
Vlammenwerper.
Diepvries?
Alle reacties Link kopieren
In de volle zon volgende week dinsdag?
Alle reacties Link kopieren
Waarom leen je in vredesnaam mooie en dure schoenen uit?! als zou ze geen kalknagels hebben vind ik het nog ranzig. Je weet wel zweet enz..

Als je kalknagels krijgt, kom je er bijna niet meer van af. Kan zij de schoenen niet overnemen, ik zou ze niet meer aandurven i.i.g., ze vindt ze mooi, dus als ik haar was en zou hebben verzwegen dat ik kalknagels had, dan zou ik het we zo fatsoenlijk vinden om ze over te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo iemand die altijd alles uitleent. Nooit over de mogelijkheid van schimmelbesmetting nagedacht.

Maar in dit geval zou ik toch niet zo blij worden denk ik. Jeetje, heb net gister een paar schoenen gekocht op MP. Zo goed als nieuw. Maar toch minstens 1x gedragen.

Wat ga je doen TO? Kun je je vriendin hiermee confronteren of is het dan gelijk heibel in de tent?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Bella hoe kwam je erachter dat ze kalknagels heeft? Ze ruilde bij jou thuis jouw schoenen weer voor de hare en jij viel bevallig flauw?

Schoenspullie halen dat er voor bedoeld is en tis wel klaar.
oudblond wijzigde dit bericht op 29-05-2020 15:40
0.25% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
29-05-2020 15:31
Bella hoe kwam je erachter dat ze kalknagels heeft? Ze ruilde bij jou thuis jouw schoenen weer voor de hare en jij viel bevallig flauw?

Schoenpullie halen dat er voor bedoeld is en tis wel klaar.
dit wil ik ook zo graag weten
Naast je schoenen gaan lopen
Alle reacties Link kopieren
Niet zo netjes van je vriendin.

Eerlijk gezegd zou ik ze niet meer aan doen. Want kalknagels (schimmelnagels) krijgen is makkelijk zat, er vanaf komen is een heel ander verhaal.
Daar kan geen 80 euro tegenop.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven