ik ben toch niet zo blauw

09-08-2010 11:35 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste forummers,

Ik heb twee jaar geleden mijn werkkamer grondig aangepakt. Op het internet vond ik allerlei info over kleuren en wat die met je doen. Ik ben toen op het geniale idee gekomen om de kamer lichtblauw te maken/ Het plafond moest worden vervangen en de witte verf was op dus plafond ook maar lichtblauw. Nu is het probleem dat ik helemaal geen blauwpersoon ben!!!

Tsja dat had ik eerder moeten bedenken. Heb al geprobeerd om het een beetje te verbloemen (grote landkaart opgehangen, 2schilderijen) maar het blijft blauw!

Nu denk je natuurlijk doe niet zo moeilijk en verf de kamer gewoon, maar is natuurlijk veel werk (halve ikea staat hierbinnen) en welke kleur verf ik t dan?

Wit is ook weer zo wit.

Alle tips zijn welkom.
Zoals eerder geadviseerd in het slaapkamertopic wat nu loopt: neem eens een verfwaaier en ga eens kijken wat je leuk vind. Óf zoek er een kleur bij dat het blauw wat verzwakt.

Trouwens, ik las verkeerd in de openingszin dat je je werkgever grondig had aangepakt. Ik dacht even: zó, die durft!
Wat dacht je van verven, gewoon wit.

Alles afplakken, rotje in emmer latex, klaaaaar.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Schilder uit de losse pols duinen, of groene bergen......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je op je plafond met witte verf gaat tamponeren kun je er nog enigzins wolken van maken.. maar waaarom toch t plafond meegeschilderd? Dan word het zo'n klein hok!!

Als je anders alleen al begint met het plafond te witten, maakt het al heul veel verschil denkik
Ik zou om te beginnen het plafond weer wit verven, ik vermoed dat al enorm scheelt.
quote:heleen1234 schreef op 09 augustus 2010 @ 11:35:

Ik ben toen op het geniale idee gekomen om de kamer lichtblauw te maken/ Het plafond moest worden vervangen en de witte verf was op dus plafond ook maar lichtblauw. Nu is het probleem dat ik helemaal geen blauwpersoon ben!!!

Haha,

Maar wat ik zelf mooi vind is bijv. witte muren en dan 1 muur in een bep. kleur. (en dan dus een kleur die wel bij je past!)

Op die manier kan je het wel rustig houden, maar je hebt ook wat kleur.
Gewoon een kleur nemen die je mooi vind. Of een kleur erbij nemen. Alles kan mooi zijn, licht aan welke tint (of meerdere) en hoe je het combineert.
hihi, rotje is strak plan. Alle boekhouding meteen onzichtbaar. T

Plafond is net als de kamer lichtblauw, wordt er niet echt kleiner van, wel blauwer!

van die kleurenwaaier is wel een goed idee, maar vind t zo moeilijk om voor te stellen hoe het dan op een muur uitpakt. Maar zit nu ff te googelen. inspiratie opdoen
Ik lees net pas dat je plafond ook blauw is?

Welke kleuren vind je mooi? Ik zou zelf kiezen voor redelijk natuurlijke kleuren op de wanden en accenten in accessoires...
Heleen bij verfwinkels kan je ook grote kleurstalen kopen/lenen. Die zijn op a4 formaat, dat maakt het al makkelijker visualiseren.

Ik zou idd het plafond ook weer wit maken, misschien vallen de muren dan minder op?

Ik vind groen (lichtgroen, beetje zoals de lichtste tint hiernaast) ook wel rustgevend. Maar ja ben je wel een groenmens
quote:heleen1234 schreef op 09 augustus 2010 @ 11:53:

hihi, rotje is strak plan. Alle boekhouding meteen onzichtbaar. T

Plafond is net als de kamer lichtblauw, wordt er niet echt kleiner van, wel blauwer!

van die kleurenwaaier is wel een goed idee, maar vind t zo moeilijk om voor te stellen hoe het dan op een muur uitpakt. Maar zit nu ff te googelen. inspiratie opdoenJe kunt altijd ook nog één wand een kleur laten en de rest neutraal. Heb ik zelf jaren gehad toen ik nog thuiswoonde. Gebroken wit op drie muren en één oudrode/bakstenenkleur muur.
Ow, ik dacht dat je was afgewezen voor de functie van smurf wegens niet blauw genoeg.
ik ben dus eigelijk een roze meisje. Misschien alles wit en dan de muur met de grootste kast (expedit van ikea) roze. Mijn probeem is nu dat in die foto's op internet alles op elkaar is afgestemd, nu staan mijn kasten vol met boeken en ordners. Dus alle kleuren door elkaar.

m.a.w. de inhoud ziet er gewoon lelijk uit.
Eerst hier naar kijken:

link

En daarna niet je hele kamer in één keer verven, maar muur voor muur. Dan hoef je niet de halve Ikea naar buiten te zetten. Plafond in twee delen witten met latex, en de rest afdekken met zeil.
wat voor Ikea kasten heb je? Want voor de billies kan je tegenwoordig deurtjes kopen, is gelijk al je troep uit het zicht.

Ze kunnen volgens mij gewoon gemonteerd worden op de oude kasten..
[quote]wen schreef op 09 augustus 2010 @ 12:05:

Eerst hier naar kijken:

link

hahahahaha
En met dank aan mezelf voor wat er nu de rest van de dag in mijn hoofd hangt
quote:Floortje_1981 schreef op 09 augustus 2010 @ 12:06:

wat voor Ikea kasten heb je? Want voor de billies kan je tegenwoordig deurtjes kopen, is gelijk al je troep uit het zicht.

Ze kunnen volgens mij gewoon gemonteerd worden op de oude kasten..

Of anders: de ruggen van je ordners beplakken met dezelfde kleur, of nieuwe ordners kopen. Heb ik ook gedaan, scheelt een heleboel in hoe het eruit ziet.

Oh en had ik al gezegd: brrrrrr..... bláuw en dan ook nog eens líchtblauw!

Ik zou niet weten waarom je níet aan het schilderen zou slaan! Brrrrrr!
quote:wen schreef op 09 augustus 2010 @ 12:20:

En met dank aan mezelf voor wat er nu de rest van de dag in mijn hoofd hangt

Eigen schuld, dikke blauwe bult!
Voordat je je werkkamer roze gaat schilderen om er na een jaar achter te komen dat je ook niet echt een roze persoon bent, zou ik een moodbord maken.

Knip en plak wat plaatjes van je meubels, van de sfeer die je graag zou willen in je werkkamer, en van wat het meest voor de hand ligt op een stuk karton (of een computerbestandje)

Hang dat bord in je werkkamer. Als je na een maand knippen en plakken de juiste sfeer gevonden hebt kun je pas aan de slag.

Zo voorkom je klusblunders!
Misschien kun je 2 wanden behangen met effen behang en 2 met een print? De wanden waar je met je rug tegenaan zit met print, en die waar je naartoe kijkt effen.

Zo is je kamer bij binnenkomst gezellig en sfeervol, en straalt het rust uit als je er zit te werken.
Je kunt ook alleen het plafond en één muur wit maken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Paque_in_Pink schreef op 09 augustus 2010 @ 11:47:

Wat dacht je van verven, gewoon wit.

Alles afplakken, rotje in emmer latex, klaaaaar.Zoals dit?
oh die is echt hilarisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven