Ik vind de verplichtingen van anderen met kerst niet leuk!

09-12-2009 18:15 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal topics gelezen over mensen die balen van de verplichtingen die ze hebben met kerst. Ik snap het, ik houd ook niet van verplichtingen. Gelukkig heb ik ze niet met kerst, maar ik baal wel van de verplichtingen van anderen.

Ik zou zo graag eens kerst willen vieren met vrienden, maar iedereen moet naar ouders en schoonouders. Wij hebben dat niet, dus brengen we de kerst gewoon met het gezin door. Lekker eten, spelletjes doen, filmpjes kijken, best leuk allemaal. Met diverse vrienden vieren we inmiddels 3e, 4e, 5e of 6e kerstdag, maar da's toch anders.

Kortom, er is eigenlijk niks mis met m'n kerst maar toch vind ik het jammer dat niemand met de kerstdagen iets kan doen. Ik weet het, het is onzin, elke dag kan leuk zijn met vrienden (en dat is ook zo), maar toch vind ik het jammer.

Ik vraag me trouwens wel af hoe dat bij mensen gaat die wel kerst met vrienden vieren. Zijn dat ook mensen die geen verplichtingen hebben of schijt aan verplichtingen?
Als ik niet verplicht eerste kerstdag met mn schoonfamilie uit eten moest en tweede kerstdag bij mn vader in het verpleeghuis langs wil en daarna door naar mn moeder moest.....

....dan kwam ik graag kerst bij je vieren

Ik zou zo graag willen dat ik er schijt aan zou kunnen hebben maar de teleurstelling van (schoon) ouders kan mijn schuldgevoel dan weer niet tegenop.

(dan zou ik nog niet lekker vrij zijn)
Ik heb geen rits verplichtingen, maar inderdaad met vrienden vieren is lastig, die moeten allemaal een rondje doen langs de hele familie. Derde Kerstdag is met vrienden, maar eigen is dat gewoon de zondag na Kerst, derde kerstdag bestaat niet, net zoals de tweede (strikt genomen).
Helemaal geen verplichtingen, ouders zijn overleden, geen contact met de rest van de familie. Is ook niet leuk.
Als er niet zo krampachtig zou worden gedaan , zouden zulke dagen zo veel leuker kunnen zijn.

Nodig eens beide ouderparen tegelijk uit, bijvoorbeeld. Heb je al één dag over.

Of gebruik de kerstavond ; alweer een dag over.

Of vraag een paar vrienden mét hun ouders op bezoek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn ouders en mijn schoonouders hebben schijt aan ons. Als we langs willen komen zijn we welkom maar het hoeft niet. Als we ons in huis 2 dagen op willen sluiten mag dat ook. Als we naar vrienden willen mag dat ook.

Wij vinden het zelf leuk om bij ze te zijn met kerst. Dus gaan we 1e kerstdag brunchen bij mijn ouders en dan 's avonds uit eten met de schoonfamilie. En tweede kerstdag gaan we lekker naar een vriendin van ons.

Dus misschien een idee voor je vrienden: Beide families combineren op 1 dag, dan houd je nog een dag voor jezelf over. En houd je iedereen tevreden.
Die verplichtingen worden alleen maar erger; vroeg je vroeger aan een van je 12 broers of zussen wie pa en ma " nam " met kerst moet je nu - als je mazzel hebt - met 1 broer of zus overleggen/ ruzie maken naar wie ze moeten.
Vorig jaar hebben wij kerst (en oud en nieuw) met vrienden gevierd, lekker in een chaletje in de sneeuw, beetje snowboarden, 's avonds (hoe typisch) een beetje kaasfondueen, vroeg naar bed en de volgende dag weer vroeg de sneeuw in. Was voor de verandering (als in: normaal wel allerlei verplichtingen) wel erg leuk en ontspannen, maar dit jaar toch gewoon maar weer aan de verplichtingen, eigenlijk voornamelijk om scheve gezichten bij ouders/schoonouders en aanverwanten te voorkomen.

Ik vond het vooral een verademing dat kerst een keer "ontspannen" was, zonder "battle of de schoonouders" wie er eerste dan wel tweede kerstdag "kreeg." Zonder verplicht optutten, uren in de auto, mislukte gerechten, dronken ooms en krijsende neefjes.

Toch kan ik me voorstellen dat je het samen zijn met vrienden of familie op dat soort dagen wel kan missen. ( tis toch allemaal niet zo negatief als ik schrijf )
In hoeverre willen jouw vrienden dan graag kerst met jou vieren? Kennelijk laten ze toch hun familie liever voorgaan. Dat heeft soms niks met verplichtingen te maken hoor. Als je echt wilt heb je zo een dag over!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Wij hebben regelmatig kerstavond met vrienden gevierd,de ene keer met een ander stel de hele avond triviant spelen en ook wel eens een borrel bij een ander stel met nog wat vrienden van hen erbij.

Je kan ook zelf mensen uitnodigen voor kerstavond,de meeste mensen die ik ken doen dan niks.
Ik ben juist graag op deze dagen bij mijn familie om te vieren dat we nog allemaal bij elkaar zijn en het ook echt zo gezellig is.
Elk jaar zit ik verplicht met mijn vader opgescheept. Mijn vader die niks doet dan zuipen, de bank en tv claimen en zich laten bedienen. Mijn vader die lekker alles afsnauwt en mij 2 dagen lang vertelt waarom ik een waardeloos stuk vreten ben en dat ik beter niet geboren had kunnen worden. Mijn nare valse en intens gemene vader...

Maar dit jaar niet! Ik verrek het! Dit wordt een vaderloze kerst en wat mij betreft wordt 2010 een vaderloos jaar.
Dusseh, iemand zin om bij mij kerst te vieren
tja, mijn familie nodigt naast het gezin ook andere familie uit; en iedereen komt want dan zien we elkaar allemaal gezellig. met 20 man aan tafel is ook best gezellig. en tweede kerstdag geef ik al jaren met vrienden en vrienden van vrienden een feest. voor stellen en singles en iedereen die zich vrij kan maken: eten meenemen, veel wijn en na het diner dansen en optredens van muzikale en minder muzikale kennissen!

beide dagen vallen in de categorie i) verplichting, 2) veel werk, 3) vermoeiend maar het zijn toch mijn favoriete dagen van het jaar!
quote:Carrera schreef op 09 december 2009 @ 18:28:

In hoeverre willen jouw vrienden dan graag kerst met jou vieren? Kennelijk laten ze toch hun familie liever voorgaan. Dat heeft soms niks met verplichtingen te maken hoor. Als je echt wilt heb je zo een dag over!Jij kent mijn moeder niet
Huur een zaaltje en laat iedereen zijn (schoon)ouders en andere verplichtingen ook meenemen . Als je dat met zijn allen betaalt is dat toch best te doen?
quote:Bertrade schreef op 09 december 2009 @ 18:32:

[...]

Jij kent mijn moeder niet Ik vraag het me af, of " we " ons die verplichting niet zélf opleggen ipv dat "we " zo geclaimd worden.
Baal je omdat je alleen bent met kerst Flint?
quote:Propje39 schreef op 09 december 2009 @ 18:22:

Helemaal geen verplichtingen, ouders zijn overleden, geen contact met de rest van de familie. Is ook niet leuk.

Het kan voor mij ook als een verplichting voelen, kán... Had graag met mijn moedertje een kerstdag doorgebracht, maar ze is er niet meer.. Dus ik zie deze dagen als een warm samenzijn met naasten (ouders) die er op een dag niet meer kunnen zijn.

Daarnaast is het ook een idee om een dagdeel met ze door te brengen. Dus bijvoorbeeld een gezellig kerstontbijt of lunch en dan 's avonds met vrienden dineren en/of borrelen.
quote:Carrera schreef op 09 december 2009 @ 18:28:

In hoeverre willen jouw vrienden dan graag kerst met jou vieren? Kennelijk laten ze toch hun familie liever voorgaan. Dat heeft soms niks met verplichtingen te maken hoor. Als je echt wilt heb je zo een dag over!Dat hoeft niet. Ik heb ook geen familie om kerst mee te vieren en geen partner dus geen verplichtingen. Heb een paar vriendinnen gevraagd maar iedereen had al verplichtingen en sommige hebben zelf een gezin met kinderen dus ook niet praktisch om te vragen. Ja vele hebben toch 2 kanten van een familie om langs te gaan. Ik heb er ook 2 vriendinnen die op vakantie gaan. Ja dat zie ik dan niet persoonlijk dat ze geen dag willen vrijmaken voor je.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Q, dat is dus echt m'n droom, ergens met z'n allen in de sneeuw zitten! Maar gewoon gezellig thuis is ook goed, ik wil gewoon graag met vrienden doen met kerst!

Propje, nee dat is ook niet leuk, dat realiseer ik me al te goed. Ik heb nog wel ouders, maar ze kunnen de kerstdrukte niet aan, anders had ik ze graag uitgenodigd (of was daarheen gegaan).

Kaetje, ik zou graag bij ouders of schoonouders zijn, daar ligt het niet aan. M'n ouders kunnen het niet aan en m'n schoonouders hebben zelf verplichtingen, vandaar onze 'rust' met kerst.
Wij 'moeten' altijd 2e kerstdag naar schoonouders, schoonmoeder is dan jarig. Gezellig.....................................

Soms ontsnappen we, en daar zijn niet blij mee, maar eens in de 2/3 jaar moet het kunnen.

En als vanzelfsprekend zijn we vaak 1e kerstdag bij mijn ouders, of zij bij ons. Maar ook niet elk jaar.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Bertrade schreef op 09 december 2009 @ 18:32:

[...]

Jij kent mijn moeder niet Ik heb ook een geval apart. Toch lukt het altijd om beide kanten (inclusief oma's en opa's) te zien en een dag voor onszelf over te houden. Die dag vullen we in zoals wij dat willen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:minny schreef op 09 december 2009 @ 18:34:

Baal je omdat je alleen bent met kerst Flint?Nee hoor, ik ben niet alleen, ik ben met man en kinderen. Zoals ik al zei, is het gewoon gezellig, maar ik zou het ook leuk vinden om iets met vrienden te doen.
quote:mylenevalerie schreef op 09 december 2009 @ 18:35:

[...]

Dat hoeft niet. Ik heb ook geen familie om kerst mee te vieren en geen partner dus geen verplichtingen. Heb een paar vriendinnen gevraagd maar iedereen had al verplichtingen en sommige hebben zelf een gezin met kinderen dus ook niet praktisch om te vragen. Ja vele hebben toch 2 kanten van een familie om langs te gaan. Ik heb er ook 2 vriendinnen die op vakantie gaan. Ja dat zie ik dan niet persoonlijk dat ze geen dag willen vrijmaken voor je.Dat is hier dus ook zo. Het gaat echt om goede vrienden die veel, veel liever hier zouden komen dan weer een tergend lang vervelend diner bij moeder of schoonmoeder te moeten doorstaan. Maar ja, niet gaan is geen optie voor ze, dat betekent ruzie in de familie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven