Ik wil een zacht poesje! Wie kan mij helpen?

07-04-2010 08:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn topic-titel zegt het al; ik wil een poesje! Zo'n klein , poezelig, zacht beestje.. Een kitten..

Onze oude kater hebben we aantal maanden geleden moeten laten inslapen en hebben toen besloten om geen nieuwe in huis te nemen.

Toch is het wel een gemis, en hebben aantal weken geleden besloten om toch weer naar een poes uit te kijken..

Onze kater was 3 jaar toen we hem uit het asiel haalden toendertijd. Nu willen we graag een kitten hebben. Zijn al aantal eken aan het zoeken,maar wil niet echt lukken.

Het asiel heeft geen kittens en op internet kom ik óf een fokker tegen met alleen maar ras kittens á minimaal 500 euro óf dierenbeulen die een advertentie plaatsen vol schrijffouten en die meerdere advertenties op het net hebben staan.. En iedere advertentie bevat andere informatie...

Nu is dus mijn vraag; heeft iemand een idee waar wij het beste zouden kunnen kijken voor een kitten? Welke site kunnen wij het beste kijken? Of wie/wat kunnen wij het beste bellen?

Hoop dat er mensen zijn die ons verder willen/kunnen helpen..
Ik zou nog even wachten, het is nog een tikkeltje aan de vroege kant voor kittens. Over een maand of twee staan er zat advertenties op Marktplaats, ook bij mensen bij jou in de buurt. Je kunt dan zelf gaan kijken uit wat voor nest de beestjes komen en bij wat voor mensen ze zijn opgegroeid, zodat je een verantwoorde keus doet. Ook zitten de asiels over een tijdje vol met kittens .
Kijk eens op de kaartjes bij de supermarkt. Daar worden vaak kittens aangeboden, vaak gratis af te halen. Ik vermoed dat je dan zelf de inentingen moet betalen. Denk er aan dat je ze niet te vroeg meeneemt. 8 weken vind ik zelf te vroeg. Ik heb mijn kat gekregen toen ze 3 maanden was. Dan hebben ze een goede kattenopleiding van mamapoes gehad en kunnen ze zich beter redden.

Of je wacht nog even, want reken maar dat de asiels binnen no time volzitten met kittens (die gedumpt zijn).

Ik zou hier eigenlijk nog een vurig pleidooi willen houden over het toch halen van een wat oudere kat uit het asiel maar ik zal me inhouden. Of neem een kitten en een wat oudere kat uit het asiel. Hebben ze gelijk gezelschap en je doet weer een goede daad.
Briefjes bekijken in de supermarkt? Of zelf een briefje ophangen?
Mmm beetje ongelukkig gekozen titel denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 07 april 2010 @ 08:23:

Mmm beetje ongelukkig gekozen titel denk ik.Ik denk dat het expres is. Moest er wel om lachen
Lol, ik denk dat de topictitel juist briljant gekozen is

Als je een huis-tuin-keuken kitten wilt zou ik idd de supermarkt in de gaten houden of even bellen met de dierenartsen in de buurt. Daar worden ook regelmatig nestjes aangeboden ( althans bij mijn dierenarts hangen die briefjes vaak op het prikbord)
Dacht toen ik topic titel zag eerlijk gezegd dat het over iets anders zou gaan.
Loop eens bij dierenwinkels naar binnen. Ook daar worden vaak briefjes opgehangen.
Kijk eens op het advertentiebord in de supermarkt, daar worden ze vaak gratis aangeboden.

Denk wel dat je nog ff geduld moet hebben, de paringstijd is nog maar net achter de rug en de moederpoezen moeten nog even hun zwangerschap uitdragen.

De babypoesjesboom vind meestal plaats zo in mei-juni.
Dierenbescherming bellen.

Mijn moeder heeft vaak zwangere katten zonder thuis in huis.

Ze bevallen dan bij haar en ze maakt de kittens sociaal met andere katten, honden en kinderen.

Gechipt en geent kan je ze dan met een week of 8 ophalen.

Kost iets meer als 100 euro geloof ik maar dan hoef je verder ook niets meer te doen (qua enten en chippen enz.)
quote:AlettaJacobs schreef op 07 april 2010 @ 08:24:

[...]

Ik denk dat het expres is. Moest er wel om lachen Ben nog niet wakker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:pepersteak schreef op 07 april 2010 @ 08:31:

Ze bevallen dan bij haar en ze maakt de kittens sociaal met andere katten, honden en kinderen.

Kost iets meer als 100 euro geloof ik maar dan hoef je verder ook niets meer te doen (qua enten en chippen enz.)Ho!!! Je moet ze het jaar erna wel degelijk weer enten, en volgens mij moeten ze met 12 weken nog een keer ontwormd worden.
.
quote:nouschi schreef op 07 april 2010 @ 08:23:

Mmm beetje ongelukkig gekozen titel denk ik.Ok...mag ik vragen waarom? Ik heb hem juist zo gekozen om wat aandacht te trekken voor mijn topic.. ;)
quote:dangeensuus schreef op 07 april 2010 @ 08:46:

[...]

Ho!!! Je moet ze het jaar erna wel degelijk weer enten, en volgens mij moeten ze met 12 weken nog een keer ontwormd worden.

Ik weet niet of het bij alle afdelingen zo is maar bij mijn moeder zit die wormenkuur er ook nog bij.

Dat enten een jaar erna zal je toch ook moeten doen als je een kittten uit de supermarkt/dierenwinkel haalt.
quote:AlettaJacobs schreef op 07 april 2010 @ 08:18:

Ik zou nog even wachten, het is nog een tikkeltje aan de vroege kant voor kittens. Over een maand of twee staan er zat advertenties op Marktplaats, ook bij mensen bij jou in de buurt. Je kunt dan zelf gaan kijken uit wat voor nest de beestjes komen en bij wat voor mensen ze zijn opgegroeid, zodat je een verantwoorde keus doet. Ook zitten de asiels over een tijdje vol met kittens .Bedankt voor jou informatie Aletta. Dat over een paar weken de asiels weer vol zitten met gedumpte beesten is helaas een feit waar we niet omheen kunnen.. Ben hier in de buurt al bij het asiel geweest en zij zeggen dat zij geen kittens hebben en die ook amper krijgen.. ??? Vandaar dat wij via internet verder zijn gaan zoeken... Willen graag een kitten,maar hebben geen haast. Hopen er 1 te vinden waar we allemaal in 1 klap verliefd op zijn en die behandeld is zoals het hoort. Willen het liefst dat ze zeker 12 weken bij de moeder zijn voordat ze weggaan. 8 weken vind ik vrij kort... Maar zal het in de gaten houden bij het asiel en dergelijke.
quote:pepersteak schreef op 07 april 2010 @ 08:31:

Kost iets meer als 100 euro geloof ik maar dan hoef je verder ook niets meer te doen (qua enten en chippen enz.)De dierenbescherming! Dat is een goede ja! Dank je wel... Die ga ik ook even op mijn lijstje zetten. Dank je wel!
Kijk eens op www.dierenasiels.com Hier staan alle asiels van Nederland en België op en die zitten straks weer vol met kittens in alle kleuren en soorten.

O ja, neem er twee, dan hebben ze elkaar om mee te spelen en laten ze je huis eerder heel .
Het is nog iets te vroeg voor kittens. Maar als je hier kijkt en deze site in de gaten houdt (je kunt zoeken op kat, gewenst geslacht, kitten) kun je zien waar bij jou in de buurt asiels zijn met kittens (op dit moment niet veel) en in de komende maand komen. Veel asiels stromen de komende tijd vol met kittens; veel afdelingen van de Dierenbescherming hebben zwerfdierenprojecten, waarbij kittens van zwangere zwerfkatten worden opgevangen in pleeggezinnen om - als ze oud genoeg zijn - via de asiels geplaatst te worden, en de moederkat wordt gesteriliseerd.

Een kitten uit een asiel kost wat, maar dan heb je ook wat ..... Een gezond diertje (nagekeken door de dierenarts), geënt, ontwormd, gechipt en je krijgt een 'tegoedbon' mee om het diertje te laten steriliseren/castreren als het de juiste leeftijd heeft. Dit 'totaalpakket' is uiteindelijk veel voordeliger dan wanneer je dit zelf gaat regelen bij een 'gratis af te halen kitten' van Marktplaats of van een kaartje bij de supermarkt!
Hihi, die titel.

Nu ga ik met een smile behang-afpeuteren en daarna mijn ook erg zachte hond aaien.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zou ook even wachten. Het is nog wat vroeg in het jaar voor kitten. Over 2 maanden kun je ze overal gratis afhalen en hebben ze er bij het asiel ook vast wat.
Dat je een kitten wilt, kan ik begrijpen, maar maak alsjeblieft niet de fout om een zo jong mogelijke kitten te willen hebben. Voor zowel de moederkat als de kitten is het belangrijk dat ze voldoende lang bij elkaar blijven. Haal een kitten dus niet al met 6/7 weken weg (sommige mensen menen - ten onrechte - dat dat wel kan). Ik vind zelf persoonlijk 8 weken nog te vroeg. Een kitten van 9/10 weken is ook nog een kitten.

Zelf heb ik mijn kittens gekregen toen ze ongeveer 15 weken waren, maar dat was meer praktisch, want ik moest de weken ervoor verhuizen. Maar zelfs met 15 weken waren ze nog schattig, klein, zacht en lief. Wat ik daar maar mee wil zeggen is dat je met kittens van 9/10 weken een hartstikke lief, schattig pluizebolletje zult hebben, terwijl je er ook voor zorgt dat zij/hij niet te vroeg bij de moeder weggaat.
nog even wachten, ik verwacht dat de asiels binnen nu en een week of 6 barsten van de kittens, en idd pas en kitten vanaf 12 weken uit het nest halen. Eerder is vragen om problemen
Hahahahaha, toen ik dit las bij 'nieuwste topics' dacht ik een ander soortig zacht poesje, hiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Ik dacht 'Zal ns ff lezen wat er niet zacht genoeg aan is!'. Maar goed, je wilt een kitten, begrijp ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven