Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
Ik had vandaag maar liefst 8 kittens in huis!!! De buurvrouw kwam bij mij aan de deur met de vraag of ik een poes met 4 kittens heb. Duh ja zeg ik, hoezo? Bij een mevrouw een paar huizen verderop lag een moederpoes met 4 kittens in de tuin. Was een gevlekte poes, pff ik helemaal opgelucht want ik dacht dat Mika aan het slepen was geweest. Mika is helemaal zwart. Maar ik wilde natuurlijk de kittens ff zien dus ik loop mee. Het waren turkse mensen waar de poes lag, ik heb niets tegen turken laat ik dat ff zeggen. Allemaal kinderen een paar vrouwen het was net een kippenhok. Ik zag wel dat de moederpoes heel nerveus was. Omdat wij er niet achter konden komen van wie die kat nu was vroegen ze aan mij of ik dan de dierenambulance wilde bellen. Nou gebeld en de telefoniste had al zoiets van wat een lawaai op de achtergrond. Ik zeg haal de kittens en moeder maar bij mij vandaan want bij mij in huis is het lekker rustig. Dus in een doos en mee naar huis, de moeder eten gegeven en rustig neergelegd. Volgens mij is ze geen zwerver van ze ziet er goed uit. Ik was natuurlijk nieuwsgierig hoe Mika op zo'n poesje zou reageren dus ik legde eentje bij haar neer. Ze adopteerde hem direkt. Hij is heel mooi muisgrijs en wij hebben hem nu geadopteerd en de man van de dierenambulance vond het best. Dus heb ik onverwachts 5 kittens.
Wat cute! Jouw mamapoes is idd mooi, hier in de buurt loopt ook een zwarte poes, met een wit neusje
Mika, wat een mooi verhaal! Wat lief van je en van je moederpoes!
Alle reacties Link kopieren
Mika, je telgjes zijn werkelijk om op te vreten! Is moederpoes (deels) Oosters? Ze heeft net zo'n spits kopje als een van onze doerakken.

Leo, hoe gaat het met jouw harige spruitjes en met je elfenkind? Knuffel maar raak die handel, dat is goed voor al je spruiten en voor jou! Tja en wat betreft de gordijnen: de rafels en halen, da's gewoon homemade design !

Doe lekker rustig aan, dat heb ik mezelf me vanaf vandaag ook voorgenomen! Laten we lummelen en bankhangen tot kunst verheffen!
Ben ik nu de enige die dat een beetje vreemd vind Mika? Zou je niet eerst afwachten wie de eigenaar van de poes is en wat die er van vindt, voor je een kitten bij je houdt? Je zegt zelf dat de poes er verzorgd uitziet en dus wel van iemand zal zijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Da's ook weer zo idd Poez. Maar hoe komt een bevallen mamapoes zo ergens in een tuin? Lijkt me dan weer geen kwestie van een erg oplettende baas (of ga ik dan te kort door de bocht?).
Nou, als je het verhaal van Marie hoort... En Marie lijkt me geen onverantwoorde kattenmoeder. Maar je weet niet wat er gebeurd is, dus het lijkt me niet zinnig om conclusies te trekken.

Ik zou not amused zijn als iemand dat bij mijn kat zou doen. Juridisch gezien is het zelfs diefstal...
Ik was in de veronderstelling dat het een zwerfpoes was die toevallig bij de buren gebaard had eigenlijk Poez.....

Of niet Mika?
Mika had de indruk dat het juist geen zwerfpoes was:quote:mika65 schreef op 18 mei 2009 @ 15:08:

Ik had vandaag maar liefst 8 kittens in huis!!! De buurvrouw kwam bij mij aan de deur met de vraag of ik een poes met 4 kittens heb. Duh ja zeg ik, hoezo? Bij een mevrouw een paar huizen verderop lag een moederpoes met 4 kittens in de tuin. Was een gevlekte poes, pff ik helemaal opgelucht want ik dacht dat Mika aan het slepen was geweest. Mika is helemaal zwart. Maar ik wilde natuurlijk de kittens ff zien dus ik loop mee. Het waren turkse mensen waar de poes lag, ik heb niets tegen turken laat ik dat ff zeggen. Allemaal kinderen een paar vrouwen het was net een kippenhok. Ik zag wel dat de moederpoes heel nerveus was. Omdat wij er niet achter konden komen van wie die kat nu was vroegen ze aan mij of ik dan de dierenambulance wilde bellen. Nou gebeld en de telefoniste had al zoiets van wat een lawaai op de achtergrond. Ik zeg haal de kittens en moeder maar bij mij vandaan want bij mij in huis is het lekker rustig. Dus in een doos en mee naar huis, de moeder eten gegeven en rustig neergelegd. Volgens mij is ze geen zwerver van ze ziet er goed uit. Ik was natuurlijk nieuwsgierig hoe Mika op zo'n poesje zou reageren dus ik legde eentje bij haar neer. Ze adopteerde hem direkt. Hij is heel mooi muisgrijs en wij hebben hem nu geadopteerd en de man van de dierenambulance vond het best. Dus heb ik onverwachts 5 kittens.
Een weggelopen poes misschien, kan ook. Dat ze niet thuis wilde bevallen. Misschien wordt ze wel gezocht door iemand maar ik neem aan dat Mika haar dan gewoon weer teruggeeft.

Ben benieuwd.
Met het risico dat moederpoes haar niet meer wil accepteren. Ik vind het geen handige zet.
Misschien lees ik het wel helemaal verkeerd maar volgens mij is de moeder ook bij Mika.

Het staat er een beetje vreemd maar volgens mij zei ze dat het bij haar lekker rustig is en dat ze daarom moeder én kinderen heeft nu waarbij ze één kitten bij haar eigen moederpoes heeft neergelegd.

Maar ik neem nog steeds maar aan dat Mika moeder en kinderen gewoon bij elkaar laat blijven. En zo niet, dan snap ik het ook niet.
Zoals ik het lees, heeft de dierenambulance de andere moederpoes met drie jongen meegenomen en vonden ze het goed dat Mika het ene poesje hield. Ze heeft het over 5 kittens nu en dat ze vandaag 8 kittens in huis had..

Maar misschien zit ik er naast en heeft ze moederpoes met de andere jongen ook opgevangen tot de baas zich meldt.
Ik denk dat je gelijk hebt Poez, ik lees het nu ook zoals jij het leest. Hopelijk vertelt Mika even hoe het zit.
Ja dat was niet helemaal koosjer van mij wat ik heb gedaan. Ik heb het meer in een opwelling gedaan, ik was zo verliefd op dat grijze poesje.

Ik heb het er met die ambulance meneer erover gehad en hij zei dat kittens ook dood kunnen gaan. En toen heb ik hem gehouden

Eigenlijk heb ik er nu ook wel spijt van dat ik het heb gedaan, want als ik de eigenaar zou zijn zou ik het niet leuk vinden. Als de eigenaar natuurlijk gevonden wordt.

Stom is dat he, je doet iets in een opwelling en dan heb je er spijt van en kunt het niet terug draaien.
Nee.....

Na iets van 11 uur weet de moederpoes niet meer hoe haar kittens ruiken en dan kan 'ie niet meer terug. Dus hoe dan ook is het te laat voor een hereniging nu.

Voedt jouw moederpoes de grijze kitten nog steeds gewoon?
Zoiets dacht ik al, Mika, dat je helemaal verliefd was op één van die kittens. Maar over dat terugdraaien: Je kunt natuurlijk de dierenambu bellen om te vragen of moederpoes al is herenigd met zijn baas en proberen of je het kitten dan terug kunt plaatsen. Uiteindelijk adopteerde jouw kat hem ook zomaar, dus wellicht adopteert moederpoes hem gewoon terug.

(Maar iets zegt me dat je dat toch niet gaat doen..... )
Maar wat raar dat je er maar één kitten hebt uitgehaald dan..?

Als de ambulance meneer zegt dat ze dood kunnen gaan.. waarom dan toch maar eentje eruit pikken?

Hmm..
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
En hoe is het nu Leo, alles ok aan het thuisfront?

De katjes mogen al bijna naar Sarah, wat spannend en ook wel moeilijk voor jou! Wanneer komt ze ze ophalen?

En heb je al namen bedacht Sarah?
In de week van 26 juni mogen de kittens weg inderdaad Rose, en dan zal het heel moeilijk zijn, het afscheid. Maar ik weet dat ze heel goed terecht gaan komen, dat scheelt wel enorm

Het is hier iedere dag feest. De gordijnen hangen in grote knopen omhoog en ik heb o-ver-al kleedjes overheen liggen, tegen scherpe nageltjes, de meubelen zijn splinternieuw dus ik bewaak ze wel zo goed en kwaad als het kan.

Ik zal weer eens foto's plaatsen, ze zijn zo prachtig die gasten....
Hé Vietje Nog geen namen bedacht. Heb al wel heel veel tijd er aan besteed, maar ik ben niet zo creatief En daarbij vind ik Abel en Lucas eigenlijk ook gewoon wel erg leuk, dus misschien laten we het wel zo. Ik gooi het binnenkort nog ff in het overleg met man, misschien heeft die wel leuke ideetjes

(Jullie zijn overigens ook vrij om te spuien )

Haha Leo, als ik het zo lees ben ik blij dat we nog geen gordijnen hebben hangen

De tijd gaat wel heel snel, duurt inderdaad nog maar eventjes!

En ja! Foto's! *bedelt*
Abel en Lucas zou leuk zijn !

En wat een heerlijk vooruitzicht voor je Sarah, straks twee van die kleine bengels in je huis! Had je zelf al katten, volgens mij wel toch? Wel blijven schrijven hier dan hè, als ze eenmaal bij jullie wonen!

En Leo, ik durfde het al niet te vragen (fijn dat je er zelf mee komt, haha) maar nieuwe foto's : jaaaa, leuk!

Ik vond het echt duidelijk te zien op je laatste foto's dat ze wat Maine Coons a la mama in zich hadden..echt prachtig. Lekkere beesten!

Pff, de laatste tijd gaat het hier wel vaak over katten en poezen vind ik hoor..haha. Ik zie overal topics, blogs en foto's over en van katten. Ben nog steeds jaloers!
Op het moment niet La Vie, maar wel altijd gehad Omdat we met 2 jonge kids zaten toen de laatste overleed (baby van 4 maanden, oudste was 2) en omdat we op zoek waren naar een nieuw huis hebben we toen gezegd; in het nieuwe huis gaan we weer kijken voor poezebeesten. Dus nu gesetteld hier sinds bijna 3 maanden en kindjes zijn bijna een jaar ouder, dus dat komt mooi uit

En ja tuurlijk blijf ik schrijven en (ongetwijfeld ook) foto's posten
Goh Saar, dat zou ik fijn vinden, dat van die foto's.... *slik* ik zal ze wel missen hoor, poeh.....
Als Kootje de Beer tijd en zin heeft? Mogen we dan weer genieten van een geschreven stukje van hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven