Ikea keuken Abstrakt Grijs: wie heeft 'm?

15-03-2010 19:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een appartement(je) gekocht en nu wil ik graag een Abstrakt grijze keuken van Ikea. In de winkel vond ik m zó mooi, met dat witte werkblad. Mijn keuken is niet heel groot, maar heeft wel een groot raam en een balkondeur met een groot raam erin, dus voldoende licht. Mijn vader vind het echter geen slimme zet, omdat hij denkt dat hoogglans teveel gaat spiegelen, zeker wanneer de zon erop schijnt.

Nu wil ik heel graag ervaringen van mensen die de keuken zelf hebben, of 'm ergens buiten de Ikea hebben gezien.
Wij hebben een IKEA keuken in hoogglans zwart.

Het spiegelen heb ik geen last van, dat doet het natuurlijk wel iets, maar om nou te zeggen dat ik daar last van heb? Ik zou eigenlijk niet weten hoe je daar uberhaupt last van moet hebben?

Enig nadeel is dat je stof er vrij gauw op ziet, en ik er dus met enige regelmaat een doek overheen haal.

Maar dat weegt voor mij niet op tegen het feit dat ik mijn keuken nog steeds prachtig vind!
Oveigens ben ik heel eigenwijs, en maakte het mij niet zoveel uit wat een ander er van vond dat wij die keuken kochten.

Bij ons raadde nl. iedereen af om hem te kopen...
Jorina, dat is dus ook hetgeen wat ik er eigenlijk juist mooi aan vind, dat het zo glanst. Mooier dan die matte (woningbouw)keukens, in welke kleur dan ook.

Maar omdat ik nu in een kort tijdsbestek erg veel beslissingen moet nemen, en dit mijn eerste eigen huisje wordt, ben ik een beetje bang om te impulsief te zijn.

Dus zijn ervaringen heel prettig.

Dank!
Ik heb 'm in rood hoogglans. Een heeeeeeeeeel groot raam en van de weerspiegeling heb ik helemaal geen last. Je ziet wel snel vlekjes en dergelijke. Maar ik ben erg blij met m'n keukentje hoor!

Ik zeg gewoon doen! ;)
Ik heb in mijn vorige huis de witte hoogglans gehad van Ikea. Nooit spijt van gehad. In dit huis de kastjes hoogglans grijsgeschilderd, vind ik ook nog steeds geweldig! Dus ga voor jouw eerste gevoel!
fijn, ik denk dat het m ook gewoon gaat worden hoor! En dan het liefst met de Tyda brede handgrepen, welke hebben jullie?

Helaas is de vaatwasser weggestreept uit het ontwerp, ivm ruimte. Moet dat nog aan vriendlief meededelen. Ik hoop dat hij tzt bij mij wil komen wonen, en hij heeft al meerdere malen laten vallen dat hij niet in een huis zonder vaatwasser gaat wonen.

Zal ik een flesje afwasmiddel en een borstel voor m inpakken en het m zo vertellen...
Oh help! Geen afwasmachine. Ik zou ook niet zonder willen (verwend, ja ik weet het. Ik hou heel erg van koken, maar zooo niet van afwassen). Ik heb ook brede handgrepen gehad, maar ik ben de naam weer vergeten. Van die redelijk strakke.

Succes!
Mijn beste vriendin heeft een staalgrijze hoogglans keuken van Ikea sinds een paar weken, ik heb geen idee hoe die heet, maar ik neem maar aan dat het dezelfde is.

Mooie keuken, hoor. Ik vond hem niet spiegelen, in ieder geval. Staat wel mooi rustig bij haar.
Am Yisrael Chai!
tja, ik wil ook het liefst een vaatwasser, maar de wasmachine kan alleen maar in de keuken staan, en als je dan moet kiezen...
quote:Spruit schreef op 15 maart 2010 @ 19:55:

tja, ik wil ook het liefst een vaatwasser, maar de wasmachine kan alleen maar in de keuken staan, en als je dan moet kiezen...Kan je de was niet naar je vader brengen?
Heb de Abstrakt in de witte hoogglansuitvoering.

Hij spiegelt echt niet te veel. En vlekjes: tja, hygienisch doekje erover en klaar. Ik vind hem makkerlijker te reinigen dan keukens met 'matte' oppervlaktes. Volgens mij dringen rare kleuren/vlekken niet zo snel in bij hoogglans. Maar dat kan verbeelding zijn (of ik ben op deze zuiniger).

Zou er alleen geen superglanzend blad bij nemen, dan zal het denk ik meer spiegelen.
Kun je niet een smalle vaatwasser nemen? Die van 45 cm. breed ipv 60 cm.? Wij hebben een smalle vaatwasser en zijn met 3 personen en is voor ons meer dan groot genoeg.
helaas gaat dat niet passen, omdat ivm brandveiligheid de enige plek waar ie zou kunnen, ook de enige plek is waar de wasmachine past. op de andere plekken komt het gas en de oven, de koel-vriescombi, of er lopen leidingen, zodat de vaatwasser daar niet voor mag staan. Helaas.
mijn zus had vroeger zo'n 3 in een geval van Candy meen ik. Vaatwasser, oventje en kooktoestel (pitten) in 1.
Je kunt de vaatwasser ook niet hoger plaatsen, boven de leidingen als die laag zitten? Vaatwasser op heuphoogte zie je steeds meer want minder bukken. Balen zeg geen vaatwasser, ik zou het liefst nooit meer zonder willen Maarja een wasmachine is wel fijner dan dat op de hand doen
Ik heb vijf laden ingeleverd voor een afwasmachine en 't is het ALLEMAAL waard
Heb nooit een vaatwasser gehad, miste het eigenlijk ook niet. Totdat ik 1,5 jaar een nieuwe keuken kocht (ook IKEA), mijn keuken is ook niet groot, maar nu had ik wel de kans om een vaatwasser te nemen. Ik kon alleen de 45cm brede vaatwasser kwijt, maar ooooooo....wat ben ik er ontzettend blij mee! Kan mij niet voorstellen dat ik ooit zonder kon hahaha!
heb net even zitten tekenen en plannen, en als ik de volgorde van de elementen wat wijzig, dan zou het misschien toch mogelijk zijn om een vaatwasser te plaatsen. Een dezer dagen eens met de profs bespreken, of het dan wel mogelijk is.

Als het lukt, zou ik het echt super vinden. Het enige waar ik dan tegenaan loop, is dat ik geen onderkastjes (behalve gootsteenkast) zal hebben. geen besteklade dus...

In een andere hoek vd keuken is nog plek voor een kastje boven de radiator. misschien daar een bestekbak/lade in verwerken?

Pannen zullen ook hoog bewaard moeten worden...
Spruit: ik heb anderhalf jaar geleden ook voor jouw keuze gestaan. Ik heb een hele kleine keuken. Ik heb net buiten de keuken een klein buikkastje staan waar ik bestek en keukengerei in heb liggen. Het is even wennen maar toch prima te doen. Verder heb ik 1 la onder mijn oven. En wat bovenkastjes. Maar ik werk 5 dagen in de week en t is toch wel errug prettig dat je geen tijd kwijt bent aan zo'n rotklusje als afwassen. Ik zou adviseren ervoor te gaan. Succes met je keuze! Laat je weten wat het geworden is?
Die Candy trio is wel een geniale tip zeg, helaas dat die dingen zo duur zijn! Ga maar eens op Marktplaats kijken!
Ik denk dat je er na een tijdje spuugzat van bent..
Geen idee wat het 3 in 1 geval mijn zus heeft gekost. Deze was achtergelaten door de vorige bewoner. (net zoals een spiksplinternieuwe eetset, parket en gordijnen). Ze heeft hem wel steeds meeverhuisd, en hij doet het nog steeds perfect.

M.b.t. geen besteklade:

In onze eerste keuken (formaat huurwoning- wasblokje) had ik de bovenkastjes iets hoger (in het gootsteenkastje zo'n opstapkrukje van Ikea), en daaronder een rail. Aan de rail hing ik de potten en pannen, en een bakje met daarin bestek. Zo hing het toch binnen handbereik, en het zag met de pannen er wel grappig uit.
Even over het witte aanrechtblad: wij hebben dat nu in ons nieuwe (bestaande) huis: een wit aanrechtblad. Het zat er al in, maar wat een crime zeg! Overal zie je vlekjes en plekjes. Het is erg mooi hoor, maar op het gemeleerde aanrechtblad in ons vorige huis hoefde ik een stuk minder te boenen.
Ik zou het gewoon doen als jij hem mooi vindt.

Wij hebben geen Ikea-keuken, maar wel een basaltgrijze hoogglans keuken. Ik heb helemaal geen last van spiegeling, terwijl er toch echt een flink raam bij zit.

Over zo'n keuken in een kleine ruimte kan ik niet oordelen (wij hebben nl een grote keuken), maar ik denk dat het niet zoveel anders is hoor.

En hoogglans lijkt besmettelijk in de zin van dat je er snel vlekjes op ziet. Maar dat valt heel erg mee. Wij wilden oorspronkelijk een matte keuken nemen om die reden maar toen gaf de verkoper juist aan dat je op een matte de vlekken veel beter ziet dan op een hoogglans. In praktijk valt het mij echt 100% mee hoor. Ik maak de voorkanten van de kastjes en lades maar één keer in de paar weken schoon en dan zitten er nog maar weinig vlekken op. Dit terwijl ik ze toch best vaak dichtdoe middels het oppervlak (ipv via de handgreep). Wel hebben wij geen kinderen (maar jij volgens mij ook niet toch?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven