ikea keuken uitzoeken en dan direct meenemen?

23-08-2010 10:09 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt: wij hebben z.s.m. een keuken nodig met zo weinig mogelijk levertijd!

Wij zitten er sterk over na te denken om onze keuken bij Ikea weg te halen. Wij hebben al een spoelbak bij Ikea vandaan. We waren eerst van plan om zelf een keuken te bouwen, maar dit wordt afgeblazen ivm tijdsplanning e.d.

Wie weet of je de uitgekozen keuken bij Ikea direct mee kan nemen naar huis? Als ik namelijk op de website kijk en dan bij voorraad staat er: info bij de medewerker. Dus daar heb ik nu niets aan....

Natuurlijk speelt de prijs ook een rol, we denken dat we bij Ikea goedkoper zijn dan bij een 'keukenboer'. Het apparatuur kopen we ergens anders vandaan.

Ik zie uit naar jullie reactie's of eventuele andere tips!!
Waarom bel je niet even met de Ikea dan?

Wij hebben ooit een ikea keuken gekocht, maar die werd later afgeleverd. (gelukkig wel, paste niet zo erg in de auto )
Wij konden de kastjes etc zelf meteen meenemen, maar de frontjes voor de kastjes en lades werden nageleverd. Ik weet niet of dat altijd zo is. De levertijd was wel heel kort.
Meestal kun je niet direct meenemen, maar als je graag wil kan het meestal wel (erg) snel bezorgd worden. Gewoon even overleggen met de dichtstbijzijnde ikea.
Verschilt per keuken en volgens mij zelfs per vestiging, de meest standaard keuken is vaak op voorraad, wil je iets mooiers, dan moet je wachten. De keuken komt dan vaak uit Duitsland.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Had in mijn vorige huis een Ikea-keuken (incl. apparatuur van hun overigens) waar ik erg tevreden over was. Omdat ik zelf alleen een klein autootje had heb ik de boel laten bezorgen, maar ook dat was geloof ik binnen een week geregeld.

Je bent bij Ikea zeker goedkoper uit dan bij een keukenboer. Nadeel vond ik wel dat ze niet mee nadenken over het ontwerp, bij een goede keukenboer hebben ze daar ervaring mee en komen ze soms met dingen waar je zelf niet aan gedacht had.
Hahahaha: ik moet hier wel om lachen: om een keuken bij IKEA weg te halen. Ik zie dan direct zo'n lege plek in de showroom voor me.
Niet alles is altijd op voorraad. Toen ik op korte termijn keukenonderdelen nodig had (was verkeerd besteld) waren zowel de koelkast, de plinten en twee panelen niet voorradig. dan kun je kiezen voor alternatieven of wachten.
Wij hebben onze keuken ook bij Ikea weg, maar kon niet zo meegenomen worden. Nu was het ook een behoorlijk grote keuken, en wilden we hem ook laten plaatsen (dat doe ik trouwens noooooooooit weer, maar het bedrijfje dat dat voor ons deed namens Ikea bleek ook de dag nadat ze bij ons waren geweest te zijn ontslagen door Ikea... Wat een drama! Ik doe het in het vervolg lekker zelf...).

Maar kan me voorstellen dat ze een standaard keuken met bijvoorbeeld vier onder en drie bovenkastjes wel op voorraad hebben. De inbouwapparatuur wordt volgens mij altijd apart besteld, dit heeft Ikea volgens mij niet zelf op voorraad maar komt bij Whirlpool vandaan.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
levertijd is max 2 weken volgens ikea..hangt per vestiging af wat ze op voorraad hebben...(wij zijn ook bezig met nieuwe keuken)
Wij hebben de kastjes en frontjes meteen meegenomen. De inbouwapperatuur werd thuis afgeleverd.

Over de kwaliteit van de keuken ben ik heel tevreden, maar er ging nogal een hoop mis.

Eerst hadden we voor de helft de verkeerde frontjes, een aantal andere frontjes waren krom en de plinten zijn in de verkeerde kleur geleverd.

Het inbouwapperatuur is verder prima, maar een volgende keer zou ik de vaatwasser ergens anders kopen. Het ding voelt nogal goedkoop aan (het 'lopen' van de rekken) en heeft een totaal onlogische indeling.
The time is now
op de website kan je zien of spullen op voorraad zijn.
Bedankt voor al jullie reactie's!

Ik heb ondertussen ook een mailtje gestuurd naar Ikea met mijn vraag. Wij gaan met 2 auto's en 2 aanhangwagens naar Ikea toe (groningen is de dichtstbijzijnde).

Inbouwapparatuur hebben we al uitgekozen en zijn nu in onderhandeling met 2 bedrijven ivm de prijzen. We hebben dan alles van Bosch (vaatwasser, combi oven, gasfornuis, inbouwafzuigsysteem, koelkast).
Volgens mij hanteert Ikea niet dezelfde standaard maten als de lokale keukenboer, waardoor niet alle apparatuur zomaar past. Hier zou ik wel even goed naar kijken.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Wij hebben ook een Ikea keuken, die werd geleverd, wel heel snel, de volgende week ofzo.

Tip: Kook je apparatuur ergens anders. bv bij een online zaak, dan krijg je net een wat luxere uitstraling.
quote:mizuki schreef op 23 augustus 2010 @ 11:34:

Volgens mij hanteert Ikea niet dezelfde standaard maten als de lokale keukenboer, waardoor niet alle apparatuur zomaar past. Hier zou ik wel even goed naar kijken.Klopt.
The time is now
Heb je al wel een keuken ingepland met de keukenplanner? Dan kun je eenvoudig controleren of ze alles op voorraad hebben. Of gericht even bellen.
Ikea is niet altijd goedkoper dan een keukenboer, dat is echt onzin. Bij keukenboeren valt er namelijk vrijwel altijd nog flink wat van de genoemde prijzen af te kletsen.

Als ik op dit moment snel en goedkoop een keuken nodig zou hebben, dan zou ik gaan voor een showroom uitverkoop. Juist in deze tijd gaan de keukenboeren hun showrooms weer aanpassen en dan gaan de 'oude' keukens echt voor spotprijzen weg, inclusief apparatuur.
Onze ervaring is dat wij vorig jaar december bij de Ikea een keuken afrekenden en deze 5 dagen later in huis bezorgt hadden. We hebben wel de goedkoopste deurtjes maar alles was op voorraad, ook de apparatuur.
Bij ons paste alle apparatuur zonder problemen.
Ik ben zo nieuwsgierig naar wat er is gebeurd dat je nu direct ergens een nieuwe keuken moet gaan ophalen...
quote:vederlicht schreef op 24 augustus 2010 @ 09:32:

Ik ben zo nieuwsgierig naar wat er is gebeurd dat je nu direct ergens een nieuwe keuken moet gaan ophalen...

Wij hadden ook heel snel een keuken nodig. Zaten helemaal zonder nadat de cv vervangen en verplaats was.

Levertijd van een keukenboer is meestal 3 maanden!
Er is niets bijzonders gebeurd vederlicht....

Alleen dat we hebben besloten om toch maar voor de luxe te kiezen en gemak, omdat we afzien van het vele werk om zelf een keuken te bouwen in ons huis.Aangezien wij al 5 jaar in stacaravans wonen en het einde bijna in zicht is, willen we er zo.s.m. in natuurlijk. De caravans begeven zich ook bijna, dus we moeten wel over! Er zaten ook nog al wat haken en ogen aan het maken van een eigen keuken. Voor en nadelen op rijtje gezet en toch maar voor een gewone keuken gekozen. Ik heb een adres gegoogled in Hommerts (vlakbij Sneek) en die heeft een kortere levertijd (4-6 weken). Dit is nog te overzien. We hebben als streefdatum eind oktober om over te gaan in ons nieuwe huis! Nu is het ook nog ff wachten op t financiele gedeelte... voordat we een keuken kunnen bestellen en nog wat andere dingen voor in huis zoals: behang, gordijnen, rolgordijnen, vloer, bank en stoellen etc. Het blijft de komende tijd nog spannend omdat ze bij mijn man's werk wat moeilijk doen ivm werkgeversverklaring (nu nog een jaarcontract vandaar). We wilden liever geen krediet, maar aangezien we er uit moeten en zo snel niet aan zoveel geld beschikken... moeten we wel. Heb ook al een weekendbaan erbij naast mijn vaste baan van 22 uren in de kdv. Ben benieuwd wat het extra opleverd.
5 Jaar in een stacaravan

The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven