In welk bakje moet het wasmiddel?

18-03-2011 14:56 56 berichten
Ojee, dit is echt heel stom.

Wij hebben een nieuwe wasmachine van AEG en ik ben het boekje kwijt. De monteur die hem kwam bezorgen en installeren zei: in het grootste bakje moet het wasmiddel. Maar vriend en ik hebben een discussie over wat het grootste bakje is.

Er zitten in het laatje de volgende bakjes:

een vakje met een 1 erbij, dan een vakje zonder aanduiding, en dan een vakje met een 2 erbij.

Wie helpt ons hieruit? In welk vakje ik het ook doe, als de was klaar is, is het wasmiddel verdwenen, dus daar kan ik niet aan afzien. Hmmmm.
Wat beter is voor de machine, is het wasmiddel in een plastic bol in de trommel (dus tussen het wasgoed) doen....

en dan hebben jullie ook allebei gelijk!
Vakje 1 is voor voorwas, vakje 2 voor hoofdwas.

En dan is er nog een kleiner vakje met meestal een soort bloem erbij, voor wasverzachter.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk in bakje 1 wasmiddel, en in bakje 2 wasverzachter.

Maar waarom niet het wasmiddel in een "bolletje" direct mee in de wastrommel? Dan hoef je niet te twijfelen. :-)
Pol!

Ik stem 2 (met de redenering dat 1 voor het voorwasmiddel is, dus 2 voor het hoofdwasmiddel). (Overigens geen idee verder wat voorwasmiddel is )
Voorwas?? Doet iemand dat nog?
Ik zou zeggen, stop de was erin en zet hem aan.

Wasmiddel gereed houden en het bakje opendoen terwijl machine aanstaat.........Dan zie je gelijk waar het moet.

Ben het namelijk weleens vergeten en doe het dan ook zo en zie het gelijk wegspoelen door het water
Bij mij staat er ook een 2 (II) op het bakje waar het in moet
quote:Pinkel78 schreef op 18 maart 2011 @ 14:59:

Voorwas?? Doet iemand dat nog?Wat is het eigenlijk?
quote:SeptemberGirl schreef op 18 maart 2011 @ 15:01:

[...]

Wat is het eigenlijk?

Vóór de hoofdwas denk ik

Maar zonder gekheid, da's toch biotex enzo?
Echt geen idee, volgens mij is dat gestopt bij de generatie van m'n ouders, voorwas doen...
Bij mij is inderdaad het grootste bakje voor het wasmiddel.

Tip!

Zet de wasmachiene aan, zonder voorwas, en kijk in welk bakje het water gaat stromen. In dat vakje gooi je dan alsnog snel het wasmiddel!
Nu zijn de wasmiddelen toch krachtig genoeg om bij de hoofdwas alles schoon te krijgen? (Hardnekkige vlekken niet te na genomen natuurlijk.)
Op internet kun je de meeste handleidingen wel downloaden. Google is your friend.
quote:waaromdan schreef op 18 maart 2011 @ 14:59:

Ik zou zeggen, stop de was erin en zet hem aan.

Wasmiddel gereed houden en het bakje opendoen terwijl machine aanstaat.........Dan zie je gelijk waar het moet.

Ben het namelijk weleens vergeten en doe het dan ook zo en zie het gelijk wegspoelen door het waterNou ja, oke... dit dus!
quote:batwom schreef op 18 maart 2011 @ 15:04:

Bij mij is inderdaad het grootste bakje voor het wasmiddel.

Tip!

Zet de wasmachiene aan, zonder voorwas, en kijk in welk bakje het water gaat stromen. In dat vakje gooi je dan alsnog snel het wasmiddel!

Ik doe altijd 40 graden kort, ik kan niet eens kiezen voor voorwas....

Is maar goed ook, want ik weet nu nog steeds niet wat het is!
quote:SeptemberGirl schreef op 18 maart 2011 @ 14:57:

Wat beter is voor de machine, is het wasmiddel in een plastic bol in de trommel (dus tussen het wasgoed) doen....

en dan hebben jullie ook allebei gelijk! Wat het beste is, is poeder gebruiken.
quote:VivaPepsi schreef op 18 maart 2011 @ 15:07:

[...]

Wat het beste is, is poeder gebruiken. Da's toch ook wasmiddel? Of wat bedoel je??
Google je modelnummer en je vindt ene handleiding. Zo moeilijk is het niet.

Ik doe weleens voorwas, maar alleen wanneer ik de was te lang in de machine heb laten zitten Dan was ik het voor met azijn om de gore geur eruit te krijgen.
quote:VivaPepsi schreef op 18 maart 2011 @ 15:07:

[...]

Wat het beste is, is poeder gebruiken. Ik heb juist alle poeder in de vuilbak gekieperd, dat vormt bij mij altijd klonten waardoor het bakje verstopt.
quote:lies_lies schreef op 18 maart 2011 @ 15:10:

Google je modelnummer en je vindt ene handleiding. Zo moeilijk is het niet.

Ik doe weleens voorwas, maar alleen wanneer ik de was te lang in de machine heb laten zitten Dan was ik het voor met azijn om de gore geur eruit te krijgen.En hoe werkt dat dan? Moet je dan azijn in het ene bakje doen en wasmiddel in het andere?
Ik ben even voor je naar de wasmachine gelopen en ik doe het in bakje 2. Waar bakje 1 voor is weet ik niet.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Pinkel78 schreef op 18 maart 2011 @ 15:10:

[...]

En hoe werkt dat dan? Moet je dan azijn in het ene bakje doen en wasmiddel in het andere?Ja, zo werkt het.
Pinkel. waspoeder is beter voor je wasmachine dan vloeibaar wasmiddel. Ik heb geen last van klanten, maar je kunt dit voorkomen door waspoeder in een wasbol te doen ipv in het bakje.
quote:Pinkel78 schreef op 18 maart 2011 @ 14:59:

Voorwas?? Doet iemand dat nog?Mijn moeder! De enige manier om smeer echt uit werktruien te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven