Inbouw vaatwasmachine eruit halen?

04-06-2012 11:03 14 berichten
Goedemorgen,



Onze vaatwasser is kapot en nu komt er een nieuwe. Maar de oude moet er wel eerst uit gehaald worden.



Weet iemand hier hoe dit moet?

Zou ik dat zelf kunnen doen of is dat geen slim idee?



Bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan, hoe handig ben je???
Er zitten schroefjes aan de zijkanten en in de klep. Die moet je los draaien. Volgens mij kan je hem dan naar voren trekken en dan moet je hem nog loskoppelen (elektriciteit en water en afvoer).
quote:wiesje123 schreef op 04 juni 2012 @ 11:18:

Ligt er aan, hoe handig ben je???Niet zo heel erg handig. Verder dan ikea kastjes in elkaar zetten kom ik meestal niet.
quote:reisa1978 schreef op 04 juni 2012 @ 11:20:

Er zitten schroefjes aan de zijkanten en in de klep. Die moet je los draaien. Volgens mij kan je hem dan naar voren trekken en dan moet je hem nog loskoppelen (elektriciteit en water en afvoer).



Dit klinkt best moeilijk omdat ik zoiets dus nog nooit eerder gedaan heb, tenminste niet dat ik me kan herinneren.

Ik ben bang dat er dingen mis kunnen gaan.



De schroefjes heb ik inderdaad gezien. Dat zou dan geen probleem moeten zijn denk ik, dat kan ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Wie komt die nieuwe vaatwasser afleveren? Kun je ze bellen om te vragen of ze ook installeren? En of ze de oude vaatwasser eruit kunnen halen en kunnen afvoeren? Misschien moet je wat extra betalen maar lijkt me voor zo'n monteur een peuleschilletje en als je dat nog nooit hebt gedaan, zou ik geen zin hebben om te klooien met water en elektriciteit. Wel goed opletten wat ze doen, kun je het de volgende keer (met mazzel: over tien jaar) zelf!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:_flower_ schreef op 04 juni 2012 @ 11:23:

[...]





Dit klinkt best moeilijk



Je trekt een stekker uit een stopcontact.

Je draait een slang van een kraan.

Je trekt een slang uit een afvoer.



Klinkt dat nog steeds moeilijk?
quote:bammetjebamie schreef op 04 juni 2012 @ 12:14:

[...]





Je trekt een stekker uit een stopcontact.

Je draait een slang van een kraan.

Je trekt een slang uit een afvoer.



Klinkt dat nog steeds moeilijk?



Nee dat klinkt heel eenvoudig.



Maar ik zie geen stekker en ik zie geen slang die vervolgens weer aan een kraan zit.



Ik weet echt niet of ik de vaatwasser wel los krijg en die dan naar voren kan halen zonder dat deze gaat vallen en ik deze dan kan loskoppelen zonder het hele keukenblok te vernielen.



Het is allemaal niet ons eigendom, huurwoning, en heb geen zin in gedoe uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Dan kan je het idd beter aan de meneer vragen die hem levert of anders aan de verhuurder.
quote:makreel schreef op 04 juni 2012 @ 12:12:

Wie komt die nieuwe vaatwasser afleveren? Kun je ze bellen om te vragen of ze ook installeren? En of ze de oude vaatwasser eruit kunnen halen en kunnen afvoeren? Misschien moet je wat extra betalen maar lijkt me voor zo'n monteur een peuleschilletje en als je dat nog nooit hebt gedaan, zou ik geen zin hebben om te klooien met water en elektriciteit. Wel goed opletten wat ze doen, kun je het de volgende keer (met mazzel: over tien jaar) zelf!



Geen idee wie de nieuwe vaatwasser komt leveren en ik zou ze ook niet kunnen bellen.

We huren deze woning en de eigenaar van de woning heeft de nieuwe vaatwasser dus ook geregeld, alleen moeten we dus zelf de vaatwasser eruit halen.

Zelf kan de eigenaar ons niet helpen want ze kan het zelf niet.
quote:_flower_ schreef op 04 juni 2012 @ 12:22:

[...]





Nee dat klinkt heel eenvoudig.



Maar ik zie geen stekker en ik zie geen slang die vervolgens weer aan een kraan zit. Ik weet echt niet of ik de vaatwasser wel los krijg en die dan naar voren kan halen zonder dat deze gaat vallen en ik deze dan kan loskoppelen zonder het hele keukenblok te vernielen.



Het is allemaal niet ons eigendom, huurwoning, en heb geen zin in gedoe uiteraard.



Die zitten aan de achterkant en zie je pas als je de vaatwasser naar voren hebt gehaald.

Maar vraag gewoon aan degene die de nieuwe vaatwasser komt brengen of zij hem ook installeren. Het kan best een zwaar ding zijn dat het een en ander kan beschadigen.
Alle reacties Link kopieren
Schroeven los draaien, kan aan de zijkant en evt. bovenkant zijn.



Zit de afvoer slang misschien onder je wasbak, maar als je de wasmachine los hebt, kun je hem iets naar je toetrekken zodat je alles ziet aan de achterkant.



De stekker zit meestal achter je kastjes of onderin. Als je plinten hebt, is het misschien wijs om deze te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:_flower_ schreef op 04 juni 2012 @ 12:22:

[...]





Nee dat klinkt heel eenvoudig.



Maar ik zie geen stekker en ik zie geen slang die vervolgens weer aan een kraan zit.



Ik weet echt niet of ik de vaatwasser wel los krijg en die dan naar voren kan halen zonder dat deze gaat vallen en ik deze dan kan loskoppelen zonder het hele keukenblok te vernielen.



Het is allemaal niet ons eigendom, huurwoning, en heb geen zin in gedoe uiteraard.Hoe zit het met de achterkant van het kastje naast de vaatwasser? Vaak kun je die eruit halen en kun je zo bij de slang/kraan en stekker komen. Geen slangen losdraaien vóór je de kraan het dicht gedaan!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 04 juni 2012 @ 17:42:

[...]



Hoe zit het met de achterkant van het kastje naast de vaatwasser? Vaak kun je die eruit halen en kun je zo bij de slang/kraan en stekker komen. Geen slangen losdraaien vóór je de kraan het dicht gedaan!



We zien geen mogelijkheid.

Alle schroeven zijn nu los en de machine staat een stuk naar voren, maar meer beweging is er niet in te krijgen.

Ik ga er maar vanuit dat de bezorgers de oude machine er verder uit kunnen halen, want anders weet ik het ook niet.

Wij hebben gedaan wat we konden in ieder geval.

(Als we het echt met zijn tweetjes hadden kunnen doen was het beter gelukt misschien, maar ik ga niet te veel proberen vanwege de zwangerschap, kreeg namelijk al erg veel last door even het huis te stofzuigen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven