Inlijsten borduurwerk

27-07-2021 11:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn liefste tante heeft voor mij een prachtige merklap gemaakt. Al mijn persoonlijke thema’s komen hierin terug. Het blijkt vooral een vakantie thema te hebben :sun:
Nu zoek ik de beste manier om de lap op te hangen. Inlijsten achter glas vind ik oubollig. Iemand een goed idee hoe dit ook kan?
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
Wat een lieve tante!
Wees er zuinig op!

Meestal geven ze als advies heel voorzichtig met een vochtige theedoek er op kreukvrij maken en zo strak maken.
Er staan trouwens op pinterest vast wel leuke tips om het mooi op te hangen.
In een baklijst? Dan zit het wel in een frame maar niet oubollig achter glas.
Ik zou ermee naar een goede lijstenmaker gaan en wat opties uitproberen.

Lieve tante heb je!
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder heeft telkens voor de geboorte van de kinderen een groot borduursel gemaakt. Wij hebben ze wel laten inlijsten (en dat is behoorlijk prijzig), omdat ik daar wel emotionele waarde aan hecht en dus wil dat het mooi blijft. Wij hebben met passepartout gekozen en ook wel mooie moderne lijsten, en ik vind het persoonlijk niet oubollig ogen.
Ik heb ook vorig jaar nog een groot borduurwerk laten inlijsten met passepartout, hippe lijst en achter glas. Is heel mooi geworden.

Kostte wel ruim 100 euro....

Ik houd m'n hart alvast vast voor als ik het borduurwerk waar ik momenteel aan werk moet inlijsten.

En ik weet niet hoe groot de lap is, maar 'inlijsten' in een borduurring kan ook leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ipv ophangen zou je er ook een kussen van kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Een mooie ronde lijst? Of ophangen in een borduurring?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of als je het niet achter glas inlijst het borduurwerk wel mooi blijft. Het gaat dan toch veel stof aantrekken. Iemand ervaring hiermee?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
27-07-2021 12:02
Ik vraag me af of als je het niet achter glas inlijst het borduurwerk wel mooi blijft. Het gaat dan toch veel stof aantrekken. Iemand ervaring hiermee?
Dat zei de lijstenmaker ook. Niet alleen stof, maar het zal dan ook gelig/bruin verkleuren. Kan je wel professioneel laten reinigen geloof ik, is ook heel duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad een heel lieve tante en ik ben maar wat trots op haar borduurwerk.
Na al die uren werk die ze erin gestoken heeft ga ik niet bezuinigen op het inlijsten of wat het dan ook gaat worden.
Passe-partout erom vind ik een goed idee en ik ga me zeker laten adviseren door een lijstenmaker. Maar adviezen van het Viva-forum zijn ook van harte welkom
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven