insectenspray in slaapkamer?

05-07-2013 17:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een insectenplaag. Ik denk aan Roxasect insectenspray om er echt helemaal vanaf te komen. Nu moet je dat in de hoeken van een kamer spuiten en de deur en ramen 10 min. dicht houden. Maar is dat wel veilig in bijvoorbeeld de slaapkamer? Ik ga natuurlijk het bed nadien wel verschonen maar toch.. iemand ervaring?
Het bed verschonen?

Het raam open is genoeg lijkt me. Of ga je het bed ook bespuiten?
haha nee maar ik heb het idee dat er vast nevel naar beneden op het bed komt. Maar dat kan ook overdreven zijn natuurlijk.
Lol. Wij gebruiken dat zomers elke dag in de slaapkamer tegen muggen. Bed verschonen is werkelijk nooit in me opgekomen. Wel even het raampje open inderdaad!
Ik zou me er zelf niet zo druk om maken, maar dat ben ik
hmmm ik ben wellicht wat overgevoelig. Ben het nu ook wel echt zat met die beesten. Word er gek van!
Ik heb gewoon die van het kruidvat eigen merk. In de ochtend flink spuiten met ramen dicht een kwartier ofzo wachten tot ze dood neervallen (letterlijk is moet lijkjes stofzuigen erna) en dan de ramen wel weer open zetten natuurlijk. Geen punt hoor
Ik zou het in de ochtend doen en het raam de hele dag open laten staan en bed verschonen natuurlijk.

Bah, gifzooi.
ja, ik vind het gifidee ook niet zo fijn. Maar dit is een echte mottenplaag en daar word ik ook niet vrolijk van.
.
De gebruiksaanwijzing staat toch beschreven op de insectenspray? En lakens verschonen nou dat hoeft toch niet?
volgens mij is roxasect contactspray; je moet dus op de beesten spuiten. Over het algemeen gaan ze niet dood als ze op een residu van permethrin o.i.d. gaan lopen.
it's a big club and you ain't in it
Als je nou jezelf insmeert of inspuit ben je er ook. Zonder van alles te killen.
Niet het raam daarna weer openzetten Dan komt er weer een nieuwe lading insecten binnen....
.
quote:oddjobx schreef op 05 juli 2013 @ 19:39:

(quote)

Always wear a protective mask and protective eyewear and gloves when handling products that contain pyrethrins.

Tien weken later zit het nog in tapijt stof.Gelukkig hebben we geen tapijt.
Maar is gewoon een hor nemen geen optie?
Ik zou never nooit met gif in mijn slaapkamer spuiten.
Wat Frizzy zegt. Wij hebben hier elk jaar een muggenplaag (Finland) en het is echt niet te doen! Als ik zeg dat we vorig jaar zo'n 40 muggen bij het raam in de woonkamer hadden, dan overdrijf ik niet. Dit jaar heeft mijn vriend de netten vervangen die wij over de ramen hebben (daar zaten gaten in) en nu hebben we dus helemaal geen last meer. Heerlijk de ramen open 's nachts, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat je ongewenst visite krijgt van allerlei vliegend gespuis.
Voor motten zou ik wat mottenballen neerleggen, al stinken die dingen gruwelijk.

Voor muggen zou ik op de slaapkamer een klamboe kopen ipv gif spuiten. Heb er sinds enige tijd zelf één: ideaal!

Nee, spuitbussen met gif zijn niet mijn ding (al spuit ik mezelf wel weer heel hypocriet in met deet als ik 's avonds buiten ben, maar dat is omdat ik een muggenbeten allergie heb en ik beten kosten wat het kost probeer te voorkomen).
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven