Insluiper bij ouders....... en niet 1x

08-09-2010 14:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste weken is er tot 3 keer toe getracht bij mijn ouders in te sluipen. Twee keer is het gelukt en is er geld ontvreemd. Gisteren was de 3e keer en stond mijn moeder van in de 70 oog in oog met een, zoals ze meldde, "keurige" jongeman in haar achtertuin. Gelukkig heeft mijn vader nu eindelijk aangifte gedaan, maar ik ben erg BOOS. Hoe haalt iemand het in zijn achterlijke kop zomaar bij mensen, die trouwens alle keren gewoon thuis waren, binnen te komen en geld (trachten) te ontvreemden. Mijn ouders wonen in een normale buurt, hebben een stenen omheining met een stevige deur die op slot zit. Mijn moeder zei dat hij gewoon als een speer over de muur klom en er als een haas vandoor ging. Wat ik met dit topic wil? Geen idee... ben gewoon KWAAD dat niets en niemand meer veilig is voor kl..tzakken die niet met hun tengels van andersmans spullen af kunnen blijven.
Horen, zien en .... reageren
Vervelend voor ze. Ze hadden natuurlijk al direct bij de eerste keer aangifte moeten doen. Hoop dat de politie hem weet te pakken!
Inderdaad, meteen na de eerste keer aangifte doen! Verder inderdaad heel vervelend, zo wordt mensen ook nog eens de stuipen op het lijf gejaagd als ze thuis zijn.

Is de verzekering ingeschakeld?
Waarom hebben ze die eerste twee keer geen aangifte gedaan dan?
Jeetje wat heftig en vals zeg... Zijn je ouders niet onwijs bang?
Alles zit op slot, hoe is hij dan binnengekomen?
Ja, dat vind ik echt.
Bereklem neerleggen
Prikkeldraad op de stenenmuur aanbrengen, zodat hij er niet meer overheen kan klimmen?
Vraag de politie ook meteen even wat er gedaan kan worden aan inbraakpreventie!

Ben ook wel een beetje verbaasd eigenlijk dat van de eerste twee keer geen aangifte is gedaan. Gewoon bellen hoor, elke keer dat dit gebeurt of dat ze iemand zien! (En gewoon op 112 als er nog iemand in de tuin staat!)
en de buren van je ouders op de hoogte stellen. Kunnen die er ook op letten of ze wat raars zien.
Ik was na de 1e keer al met een knuppel bij de deur gaan zitten.
Tja, ze worden steeds gekker en steeds brutaler.

Glasscherven! Die maak je door oude flessen, doorzichtig glas, stuk te slaan. Niet te fijn maken want dan werkt het niet. Een laagje cement bovenop de muur (laten) smeren en daar dan de glasscherven inleggen met de scherpe kanten naar boven.

Hebben wij hier achterin de tuin ook gedaan, daar loopt een stukje een pad tot de waterkant en daar kon ook zomaar iedereen ongemerkt over de muur klimmen (leek me echt iets voor ex...).

Reken maar dat die idioot er de volgende keer spijt van krijgt dat hij over die muur geklommen is. En als hij loopt te bloeden als een rund kun je hem ook veel makkelijker je tuin uitwerken (als hij al niet vanzelf gaat) en eenmaal daarbuiten zoekt hij het maar lekker zelf uit.
quote:Olivia1975 schreef op 08 september 2010 @ 15:02:

Tja, ze worden steeds gekker en steeds brutaler.

Glasscherven! Die maak je door oude flessen, doorzichtig glas, stuk te slaan. Niet te fijn maken want dan werkt het niet. Een laagje cement bovenop de muur (laten) smeren en daar dan de glasscherven inleggen met de scherpe kanten naar boven.

Is alleen wel illegaal. En als iemand zich er aan verwondt dan be jij aansprakelijk. En dan maakt het voor de wet niet uit of die persoon een inbreker met kwade bedoelingen was, of een kind dat over de muur wilde klimmen om zijn bal te halen.

Of dat voor je geweten nog iets uitmaakt is dan een tweede natuurlijk...
Jeetje, wat erg! Waarom hebben ze niet eerder aangifte gedaan?

En verder idd prikkeldraad of glasscherven op de muur aanbrengen.

Laat die .....zakken werken voor hun geld in plaats van andere te bestelen! Ik kan hier zo boos om worden!
Dus de achterdeur zit niet op slot, als ze thuis zijn?

Ik denk dat ze komende tijd die ook op slot moeten doen. Wel vervelend maar het is niet anders.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Het is alleen strafbaar als je de inbreker eh muurtjes klimmer niet van te voren informeert.

Dus duidelijk met een bord verboden toegang, muur beveiligd met glasserven, op eigen risico betreden of zo iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven