instrument bespelen in huis

01-07-2017 00:45 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik speel een instrument in mijn huis, een gehorig rijtjeshuis. Ik speel een uur per keer, overdag, probeer te spelen wanneer de buren er niet zijn. Er is nog nooit iemand bij mij voor de deur geweest met een klacht. Wel hoor ik aan 1 kant altijd een felle reactie, er wordt met kastjes gesmeten of er wordt harde trancemuziek met keiharde bas aangezet. Ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden maar dat er zo gereageerd word vind ik gewoon echt niet oke. Ik heb eerder met de buurman gecommuniceerd over iets anders, hij was in mijn gezicht vriendelijk maar daarna hoorde ik geroddel over mij door de muur heen. Iemand tips hoe hiermee om te gaan?
patsy--stone schreef:
01-07-2017 01:15
Ik weet de oplossing, je mag bij Muurhanger een uurtje per dag oefenen! Mag ook gewoon 's avonds als ze thuis is. Zij heeft geen last van dat soort kleinigheden.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Muurhanger schreef:
01-07-2017 01:12
Je probeert al zoveel mogelijk rekening met ze te houden, maar die mensen zitten de hele dag thuis en worden gelijk boos als ze 1 geluidje horen?

1 geluidje? lijkt me stug; TO oefent een UUR. Ze kan buurman door de muur heen horen praten; hoe hard denk jij dat haar saxofoon door de muur heen klinkt?




Ik zou even aan de deur gaan
Vragen wanneer het hen het beste uit zou komen als jij gaat oefenen. Gewoon voor de beleefdheid, wie weet komen jullie tot een compromis en kan jij lekker oefenen zonder irritatie.

En zo niet, nou sorry maar dan moeten ze maar een bezigheid gaan zoeken.
Zoals?

Instrumenten kunnen best irritant zijn, maar als je de hele dag je deur niet uit komt moet je niet zeiken over smiddags 1 uurtje herrie van de +-16 uur dat je wakker bent.

Iedereen moet eigenlijk verplicht minimaal een uur per dag zijn huis uit of zo ?


Toch jammer dat mensen zo leven, wat zouden zij het makkelijk hebben als ze dit soort kleine irritaties lieten varen zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
01-07-2017 01:15
Ik weet de oplossing, je mag bij Muurhanger een uurtje per dag oefenen! Mag ook gewoon 's avonds als ze thuis is. Zij heeft geen last van dat soort kleinigheden.
Oh, alleen misschien Muurhangers buren waarschijnlijk wel... :-$

:shout: :whip:
patsy--stone wijzigde dit bericht op 01-07-2017 01:22
0.15% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Vlinder63, als ik ergens last van zou hebben zou ik aanbellen. Want nu krijg ik volkomen het gevoel dat iemand mij v°compleet aan het intimideren is en dat vind ik ook niet in de haak. Mijn buurman is ook ag en toe aan het klussen, aantal uren achter elkaar en dan ga ik ook niet met de kasten slaan. Dus nee, ik ben het niet helemaal met je eens.
Patsy stone ik heb bij een deskundige voor saxisolatie geinformeerd maar die heeft aangegeven dat de woning niet geschikt is, als ik dit geweten had was ik ook niet in dit huis gaan wonen, ik heb notabene vantevoren gevraagd of het een gehorig huis is maar dat ter zijde.
Ik vraag jou ook niet of je het met me eens bent ik vertel gewoon wat ik zou doen bij geluid waar ik een hekel aan heb.
Nu kom je weer dat je buurman af en toe een aantal uren klust je zegt je geintimideerd te voelen omdat hij niet eerst bij jou aan de deur is gekomen terwijl je heel goed weet dat jouw sax overlast geeft,maar zelf ga je ook niet bij je buurman aan de deur om jouw klachten te bespreken .
Alle reacties Link kopieren
Wat krom.

Jij maakt lawaai maar dat is geen lawaai omdat het een muziekinstrument betreft. De buurman maakt lawaai en dat is dan om jou te intimideren.

Lawaai is lawaai.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
01-07-2017 01:15
Ik weet de oplossing, je mag bij Muurhanger een uurtje per dag oefenen! Mag ook gewoon 's avonds als ze thuis is. Zij heeft geen last van dat soort kleinigheden.
Hoezo 's avonds? Het gaat hier om smiddags. Ik vind een uurtje echt niet storend hoor. Wel om 11 uur savonds ja, maar daar gaat het juist niet om. Als buren thuis komen, TO speciaal in die afwezigheid geoefend heeft en dan oeps perongeluk niet a la minute stopt, stipt op wanneer de buurvrouw de sleutel in het slot draait, wordt er al boos gereageerd schijnbaar. Dan ben je wel echt een zeikerd vind ik.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
In de OP schrijf je: ".... Ik speel een uur per keer, overdag, probeer...."

Betekent dit dat je per dag maar één keer (gedurende één uur) speelt,
of speel je meerdere keren per dag "een uur per keer" (maar wél altijd overdag)?

Misschien kun je afspraken maken qua tijden waarop je speelt.
Het lijkt mij wel vervelend als ik in een heel gehorig huis de buren hoor oefenen op een instrument, vervolgens opgelucht denk dat we "het uurtje van vandaag nu wel gehad hebben", en er dan die dag nóg een keer een uurtje volgt....
Alle reacties Link kopieren
Muurhanger schreef:
01-07-2017 01:34
Hoezo 's avonds? Het gaat hier om smiddags. Ik vind een uurtje echt niet storend hoor.


Ook niet als je ziek bent? Een moeilijke puzzel aan het oplossen bent? Een tukkie wil doen? Depressief bent? De muziek niet om aan te horen is, elke keer hetzelfde is, totaal je smaak niet is?




Wel om 11 uur savonds ja, maar daar gaat het juist niet om. Als buren thuis komen, TO speciaal in die afwezigheid geoefend heeft en dan oeps perongeluk niet a la minute stopt, stipt op wanneer de buurvrouw de sleutel in het slot draait, wordt er al boos gereageerd schijnbaar. Dan ben je wel echt een zeikerd vind ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
nee dat zeg ik niet.
Alle reacties Link kopieren
En wie weet..... Misschien voelt de buurman zich inmiddels ook aardig geïntimideerd door de geluiden van de saxofoon.
Kip- ei ei-kip.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-07-2017 01:37
Nee, hooguit 1 uurtje per dag echt niet. Wij hebben hier een trommelaar in de straat, maar die gaat soms gewoon door tot half 3 snachts. Smiddags of vroeg in de avond kan ik me er niet zo aan storen eigenlijk. Maar goed, ik houd ook niet zo van complete stilte. Zolang het instrument niet knettervals is vind ik het wel best :hyper:
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
pff aan de ene kant snap ik de ophef wel aan de andere kant ik hoor zoals ik al zei ook geluiden, mijn buurman klust af en toe een aantal uren achter elkaar maar dat vind ik niet zo erg, maar ik vind het wel scheef op het moment dat hij mij een paar keer in de week een half uur hoort spelen of minder omdat ik al speel wanneer ze weg zijn dat ik dan slaande kastjes krijg. En dat vind ik intimiderend.
Annazomer schreef:
01-07-2017 01:43
pff aan de ene kant snap ik de ophef wel aan de andere kant ik hoor zoals ik al zei ook geluiden, mijn buurman klust af en toe een aantal uren achter elkaar maar dat vind ik niet zo erg, maar ik vind het wel scheef op het moment dat hij mij een paar keer in de week een half uur hoort spelen of minder omdat ik al speel wanneer ze weg zijn dat ik dan slaande kastjes krijg. En dat vind ik intimiderend.
Jij stoort je niet aan zijn klus geluiden maar hij wel aan jou saxofoon,zou ik ook hebben alleen ik ga gezellig wat lopen doen en zet ondertussen mijn muziek gewoon zo hard dat bijv jouw sax niet hoef aan te horen.
anoniem_64ce7dbad6e60 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 01:47
1.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Muurhanger schreef:
01-07-2017 01:42
Maar goed, ik houd ook niet zo van complete stilte.
Maar heel veel mensen wel. Ik heb nooit de radio aan, als ik alleen thuis ben. Heerlijk. Ik zou echt niet blij worden van een uur opgedrongen muziek. En als TO oefent, speelt ze vast ook nog eens steeds hetzelfde.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
01-07-2017 01:48
Als mijn buurman elke dag een uur zou boren zou ik me ook rot ergeren. Een verbouwing oid is nou eenmaal niet anders.
precies.
Alle reacties Link kopieren
Annazomer schreef:
01-07-2017 01:43
pff aan de ene kant snap ik de ophef wel aan de andere kant ik hoor zoals ik al zei ook geluiden, mijn buurman klust af en toe een aantal uren achter elkaar maar dat vind ik niet zo erg, maar ik vind het wel scheef op het moment dat hij mij een paar keer in de week een half uur hoort spelen of minder omdat ik al speel wanneer ze weg zijn dat ik dan slaande kastjes krijg. En dat vind ik intimiderend.
Als mijn buurman elke dag een uur zou boren zou ik me ook rot ergeren. Een verbouwing oid is nou eenmaal niet anders.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-07-2017 01:47
Ik heb nooit de radio aan, als ik alleen thuis ben. Heerlijk.
Ik ook niet alhoewel ik graag naar muziek luister met de 'doppies' in mijn oren terwijl ik beweeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
01-07-2017 01:49
Ik ook niet alhoewel ik graag naar muziek luister met de 'doppies' in mijn oren terwijl ik beweeg.
Ja, dan is het wel lekker.
Toen we nog met de auto op vakantie gingen was ik na een paar uur muziek echt " helemaal daaps " .
En ik kan echt ontzettend agressief worden van bepaalde muziek, dat irriteert me dan enorm.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had trouwens ook buren met een instrument. Drumstel en een keyboard en ze kwamen dus aan de deur dat ze voor het drumstel de boel zouden isoleren.

Vond dat keyboard meestal wel leuk eigenlijk want de buren speelden best goed. Was grappig in de zomer soms. Beiden raam open, had ik muziek op staan, hoor je later dat de buren een liedje spelen van de artiest waar je naar aan het luisteren was :)

Kortom het is ook een beetje geven en nemen.
Buurman een stel oordoppen of een hoofdtelefoon cadeau doen?

Of gewoon straal negeren dat ie met kastdeuren gaat smijten of trance opzet?
Net zoals jij overdag best sax mag spelen, mag hij rustig een half uur met zijn kastdeuren spelen of zijn muziek hard zetten.
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 21:21
99.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Muurhanger schreef:
01-07-2017 01:34
Hoezo 's avonds? Het gaat hier om smiddags. Ik vind een uurtje echt niet storend hoor. Wel om 11 uur savonds ja, maar daar gaat het juist niet om. Als buren thuis komen, TO speciaal in die afwezigheid geoefend heeft en dan oeps perongeluk niet a la minute stopt, stipt op wanneer de buurvrouw de sleutel in het slot draait, wordt er al boos gereageerd schijnbaar. Dan ben je wel echt een zeikerd vind ik.
Ik denk dat jij je gelukkig mag prijzen dat je nog nooit een buur hebt gehad die op regelmatige basis geluidsoverlast veroorzaakt. Of dat je heel slechte oren hebt. ;-D

Als ik thuis werk, word ik horendol van die toeteraar in de buurt die alsmaar hetzelfde stukje opnieuw oefent (en echt niet kan).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je buurman goed, ik zou ook chagrijnig worden van elke dag die herrie. Een saxofoon, allemachtig. Het is hier in huis bijna altijd stil en dat vind ik heerlijk. Het is absoluut niet fijn als anderen bepalen wanneer ik in de stemming moet zijn voor herrie en van dat geluid zou ik horendol worden.

Het is aan jou om de overlast zoveel mogelijk te voorkomen. Die demper kan hopelijk wel wat verschil maken, maar ik zou zeker het gesprek aangaan en op zoek gaan naar een oplossing.
Als mijn buren dit zouden doen zou ik direct overwegen om te verhuizen.

Wij hebben overigens een digitale piano in huis, maar er wordt geoefend met koptelefoon op en deze staat expres ook niet tegen de muur van de buren. Daarnaast heb ik de buurvrouw direct gevraagd wat ze ervan hoort en zij zegt er niks van te merken. Mocht ze er wel last van hebben dan heb ik daar alle begrip voor en wordt er meteen een oplossing gezocht.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan wat een goede relatie met de buren je waard is. Ik kan af en toe een paar minuten op mijn gitaar tokkelen maar dat draagt behoorlijk ver en ikzelf houd ook niet van harde geluiden van buren dus doe je dat niet vaak.

En het is nieteens gehorig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven