Is mijn poes te verwend?

21-10-2017 14:53 118 berichten
Mijn poes Cookie volgt mij overal.
Ze wil de hele dag geaaid worden. Als ik naar de wc ga loopt ze al achter mij aan. Is dat mijn eigen schuld? Ik heb haar vanaf het begin af aan veel aandacht gegeven steeds op schoot steeds een aai.

Het begint irritant te worden. Hoe leer ik het weer af? Ze eist het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
De huiskat toen ik op kamers woonde gaf overigens serieus massages! Als ik 's nachts op mijn buik in mijn bed ging liggen dan ging zij over mijn rug heen lopen, met haar pootjes echt masserende bewegingen maken. Nooit meer een kat meegemaakt die dat deed. Als ze vond dat ze klaar was verdween ze door mijn raam naar buiten voor de nacht (mijn raam stond altijd open zodat ze altijd binnen en buiten kon) of ze viel heel lief in mijn armen in slaap. Ze was sowieso een hele speciale kat en heb haar nog heel erg lang gemist.

Ze was ook jaloers. Op een aangegeven moment had de jongere huispoes kittens gekregen en 1 van de kinderen was een katertje. Ik zat een keer met kat en katertje op bed en ik aaide ze tegelijk, en iedere keer als ik dat deed begon poes luid en boos te miauwen. Zodra ik alleen haar aaide was het goed. Een echte diva :D
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zie dat er een hoop te doen was over het aanrecht. :proud:
Mijn kat moet op het aanrecht, want daar staan ook haar brokjes.
Ik heb ook nog een hond, wat betekent dat de brokjes voor de kat ergens hoog moeten staan.
Maar ze staan wel helemaal links, terwijl eten bereiden helemaal rechts gebeurt.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
blue_lagoon schreef:
22-10-2017 22:28
O en dat aandacht eisen herken ik ook echt. Als ik de kat negeer dan gaat hij met zijn poot in mijn gezicht, net zolang totdat ik hem aai en het hem naar de zin is. En hij is Onvermoeibaar.
Zo herkenbaar of met d'r voorpoten aan je benen haken, vooral als je een panty aan hebt :proud:
Afbeelding

Afbeelding


Dit is dagelijks haar gedrag.
Ttass schreef:
22-10-2017 23:49
Zo herkenbaar of met d'r voorpoten aan je benen haken, vooral als je een panty aan hebt :proud:
Of gewoon voor mijn voeten springen als ik rechtsta / naar de keuken loop zodanig dat ik bijna mijn nek breek.

Ook heel leuk amusement als er vlees of vis op 't menu staat ...
Het "val van achter aan".
Zit ik op een stoel, met haar poten in mijn rug te springen.
(Lees: "Geef mij ook een stukje biefstuk, of ik blijf dit doen.")
Mijn rug en zij staan dus ook geregeld vol krabben.
Alle reacties Link kopieren
Ttass, die video... als twee druppels water mijn kat, maar dan een maatje kleiner! Zowel qua uiterlijk als gedrag lijkt hij sprekend.
Dit is wat mijn koningin ook doet. :cat: Afbeelding
Je krijgt zoveel liefde van een kat, onbetaalbaar :heart: . :heart:
Tja.. sommige katten zijn heel aanhankelijk.. Rustig naar de wc gaan? Nee joh kat er bij.. met deur of deur open.. ( heb nu een kattenspeeltje bij de wc gelegd zodat hij veertjes kan vangen onder de deur!! Geweldig!! Nu loopt hij iedereen achterna als ze naar de wc gaan :biggrin:
Douchen... pff toen hij klein was bleren voor die douche deur dat hij er bij wilde komen... en dan nog raar opkijken dat hij nat werd.. Nu is dat gelukkig minder en komt hij soms kijken voor de douchedeur... of op mijn schone kleding liggen.. In de keuken met koken... Vrouwtje jij gaat koken dus ik krijg eten.. hoe bedoel je nee nog geen etenstijd voor mij?! O_O

Nu hij ouder word word het wel minder, zit nu op de bank en hij ligt de slapen op een stoel.. ow nee toch niet aan de wandel en zag een vogeltje buiten... ( vogeltje is ontsnapt..)
Ja ik heb mijn kat verwent. nu heb ik geen kattenluik meer gevolg 1 keer mauwen en ik ben wakker om voor hem de deur open te doen.. kan het wel niet doen maar ligt alweer wakker. :'-( Nieuwe kattenluik indoen is niet echt een optie.. hij neemt zijn prooien mee.. ( dood of levend....) :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-10-2017 20:04
Ze zijn niet eigenwijs, ze zijn eraan gewend dat jij het wel OK vindt, van jongs af aan. Omdat poezepoes zo lief en schattig is en er dus nooit vanaf het begin af aan duidelijke regels zijn gesteld.

En als jij het nog steeds helemaal leuk en schattig vindt, inclusief de katten van je buren die lustig meedoen, is dat jouw zaak. Maar ik vind het smerig, beesten op het aanrecht. En al helemaal als het beesten zijn die zich net buiten uitgeleefd hebben (zoals in elk geval je buurkatten, maar misschien je eigen katten ook) en die dan lekker smakelijk met hun vuile poten tussen jouw eten komen zitten. Bah.
Wat een onzin. Ik heb 2 broertjes. Ze zijn bij ons vanuit het nest. We hebben ze heel consequent steeds van tafel en van het aanrecht gezet met een 'NEE'. Het helpt iets als je in de buurt bent. Vanochtend kwam ik in de keuken en de heren lagen heerlijk te slapen... op het aanrecht. Doe je niets aan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-10-2017 15:57
Wat een onzin. Ik heb 2 broertjes. Ze zijn bij ons vanuit het nest. We hebben ze heel consequent steeds van tafel en van het aanrecht gezet met een 'NEE'. Het helpt iets als je in de buurt bent. Vanochtend kwam ik in de keuken en de heren lagen heerlijk te slapen... op het aanrecht. Doe je niets aan.
Maar smerig blijft het. En iedereen die zegt dat katten geen haren loslaten: leg eens een zwart jasje van je op de bank en laat daar een kat op liggen, al is het maar een half uurtje... nou, die haren die je dan dus op je jasje ziet, die zwerven ook over je aanrecht en door je eten heen als je die kat tijdens het prepareren van je maaltijd naast je op het aanrecht laat zitten, lekker fris.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
22-10-2017 23:55
Afbeelding

Afbeelding


Dit is dagelijks haar gedrag.
Lief hè :love:

En nee dat is niet verwend. Schattig!
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-10-2017 18:55
Maar smerig blijft het. En iedereen die zegt dat katten geen haren loslaten: leg eens een zwart jasje van je op de bank en laat daar een kat op liggen, al is het maar een half uurtje... nou, die haren die je dan dus op je jasje ziet, die zwerven ook over je aanrecht en door je eten heen als je die kat tijdens het prepareren van je maaltijd naast je op het aanrecht laat zitten, lekker fris.
Hangt heel erg van het ras af en van de voeding die je aan je katten geeft en hoe je hen verzorgt. Ik draag veel zwart, heb een witte kat enne die komt op schoot en dan zie ik (met speuren) een paar witte haren. Want onze katjes worden 2 keer per dag gekamd (met een luizenkammetje). Meer kans dat er een haar van mezelf in het eten zit dan van de katten. Neemt niet weg dat ik streng blijf over niet op het aanrecht en niet op tafel.
Ik lees jou als gewoon niet geschikt om dieren te hebben. Prima, maar er zijn ook mensen die wel dieren willen hebben. Zoals mijn man en ik. Altijd katten gehad. En de katten zijn ook een toevoeging aan onze relatie. Man werkt vaak als ik thuis ben en vice versa. De katjes zijn zeer welkome 'lijm'; ze houden ons gezelschap als we 'alleen' zijn en zijn altijd een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn kat komt gelukkig bijna niet op de aanrecht. Alleen gebruikt hij het laatste stuk om in een raamkozijn te komen. Heel soms hoorde ik hem vroeger op de aanrecht lopen, dan riep ik al zijn naam, hij heel sorry sorry mauwen ( snot betrapt ben ik..) en sprong eraf. Verder nooit zit hij er op.
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
23-10-2017 22:02
Mijn kat komt gelukkig bijna niet op de aanrecht. Alleen gebruikt hij het laatste stuk om in een raamkozijn te komen. Heel soms hoorde ik hem vroeger op de aanrecht lopen, dan riep ik al zijn naam, hij heel sorry sorry mauwen ( snot betrapt ben ik..) en sprong eraf. Verder nooit zit hij er op.
Dat is als je er bent, als je er niet bent gaan ze echt hun gang.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat zat vannacht om drie uur miauwend bij het keukenkastje waar zijn brokken staan. De verpakking met aantikkend met zijn poot :rofl: zijn schaaltje bleek ineens leeg dus meteen aangevuld natuurlijk, maar de manier waarop hij het kenbaar maakte was zo ontzettend grappig!!
Alle reacties Link kopieren
:rofl:

mijn kat zat een keer op schoot maar vanwege de kou had ik een dekentje om en toen ging hij me ook masseren of ja nestelen meer zo schattig hij keek zo geconcentreerd :love:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Lief is dat, en dekentjes zijn daar inderdaad favoriet voor :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven