jaren 30 stijl

16-02-2009 21:27 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht in jaren 30 stijl.

Nu lijkt het me leuk om wat details in het intrieur tot te voegen dieook uit die tijd zijn. alleen hem ik geen idee wat nu precies uit die tijd is.

Verder willen we onze inrichting lekker simpel houden. witte muren, houten vloer en donker bruin/houten meubels. Verder hebben we veel planten staan.

Wat is nu typisch jaren 30?

Alvast bedankt,

Suzeli
Leuk idee

linknaar google plaatjes
Ga naar het Nederlands Architectuur instituut in Rotterdam en bezoek dan huis Zonneveld. Dat heeft een prachtig jaren dertig interieur.

huis zonneveld
Aangezien je een nieuwbouwwoning gekocht hebt in de jaren 30 stijl, zou het dan niet leuker zijn om gewoon moderne meubels te kopen in jaren 30 stijl? Dan matcht het beter lijkt mij.

Google gewoon eens naar de art deco.

heel veel plezier in je nieuwe huis!
Poelepoelepoelepoes!
Bedoel je echt accesoires in de jaren 30 stijl of ook bouwstijl (glas in loodramen, ensuitedeuren)? In het laatste geval kun je ook op Funda kijken en dan selecteren op huizen uit de periode 1920-1940. Dan zie je op de foto's wel wat typisch jaren 30 bouwstijl is.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:borderwalk schreef op 16 februari 2009 @ 21:40:

Ga naar het Nederlands Architectuur instituut in Rotterdam en bezoek dan huis Zonneveld. Dat heeft een prachtig jaren dertig interieur.

huis zonneveld[afbeelding]Ja, een aanrader!
Je zegt dat je graag witte muren, een houten vloer en donker bruin/houten meubels wilt. Misschien kun je aangeven wat je graag (wel) in jaren dertig stijl wil hebben. Lampen? deuren?.

Qua meubels is typisch jaren dertig namelijk chroom.

En dit is een badkamer uit huis zonneveld. Persoonlijk vind ik de kleur echt fantastisch, maar smaken verschillen natuurlijk.

dubbel
Bij een nieuwbouwhuis zou ik wel gaan voor de tijdloze stijl uit die tijd, als de Bauhaus

of strakke art deco

Dit combineert ook mooi bij moderne meubelen.
http://www.losunlimited.nl/jaren30.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.kamerensuite.nl/
http://www.degalanterie.n...ODImtuk4pgCFYU-3god9EWIdQ
http://www.gratisadviseurs.nl/questionnew.php?id=49310
Ztijl.nl

Ztijl.nl is een webwinkel die designlampen, koopt en restaureert en verkoopt. Zoals: retrolampen, hanglampen, tafellampen, vloerlampen, wandlampen, plafondlampen, burolampen, booglampen van de jaren ’30 t/m heden van diverse bekende Fabrikanten: Gispen, Raak , Philips ,Hiemstra, Hala, Anvia, Flos.

quote:babado schreef op 17 februari 2009 @ 01:19:

Bij een nieuwbouwhuis zou ik wel gaan voor de tijdloze stijl uit die tijd, als de Bauhaus

[afbeelding]

of strakke art deco

[afbeelding]

Dit combineert ook mooi bij moderne meubelen.

Wauw, die lampen van de 2e foto zijn echt mooi!

Bedankt voor alle link's Ik ga ze eens rustig doorkijken.

Ben niet echt art deco fan of van dat strakke spul maar ik hoop dat ik er mooie dingen tussen kan vinden.

Ik hoopte eigenlijk dat er nog meer zou zijn dan deze stijlen
misschien kan je eens kijken bij museum Het Schip in amsterdam. Dat is een jaren dertig sfeer zoals 'gewone' mensen het hadden, niet al te chic en duur design.

van de straat heb ik een prachtig amsterdamse school kastje gehaald en twee thonetstoeltjes, ik kijk altijd even goed als er meubels bij het vuilnis staan.
Museum Het Schip is inderdaad erg leuk en vooral de sociale woning die je kunt bezichtigen, hier de keuken:

De Amsterdamse school heeft ook dit soort meubelen die niet zo strak zijn. Kun je een plaatje plakken van wat jouw stijl is?

Paneeldeuren zijn ook heel erg jaren 30 en van die mooie bakkelieten deurklinken. Ik woon in een jaren 20 straat en door renovatie vind je hier weleens wat op straat en in de bouwcontainers.

Als je op marktplaats zoek op jaren 30 is er heel wat te vinden!
Wij hebben dit soort schakelmateriaal in onze jaren dertig woning. Lijkt oud, maar heeft moderne techniek:

http://www.berker.com/nl/...ucten/designs/serie-1930/
Zelf hou ik erg van dit soort lampen, of vind je dat ook te strak?

Dit gaat over kleding in de jaren dertig, maar je kunt deze stoffen natuurlijk ook in je huis gebruiken (gordijnen, kussens, dekbedovertrek etc.):

De STOFFEN: jersey, tweed, kunstzijde, machinale kant, satijn, crêpe.

De kleuren: alle kleuren, maar geen primaire kleuren.

Nieuwe kleur: hardroze (shocking pink, Schiaparelli).

De dessins: een begrip in de jaren dertig: Liberty bloemdessins, verder noppen en ruiten, krijtstreepdessins.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Die staande lamp vind ik mooi, babado.

Verder hebben we nog niet echt een stijl behalve dat we wel houden van natuurlijke materialen en behoorlijk strakke nette afwerking. Het geheel moet rustig en overzichtelijk blijven.

Het bankstel wordt zoiets:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven