Je stemming en de invloed op je huishouden
dinsdag 27 april 2010 om 23:02
Ik heb me jarenlang heel erg ongelukkig en rot gevoeld in een relatie met ups maar voornamelijk met downs. Het vrat zoveel energie dat ik altijd moe was en depri. Nu, sinds maand geleden ben ik eindelijk emotioneel helemaal van hem los, en dat geeft me zo'n enorme opkikker. Ik ben nu schoon schip aan het maken in mijn verrommelde huishouden. Ik wil het hele huis perfect krijgen, maar spring van de hak op de tak. Zo was ik van het weekend ineens aan het verven geslagen. Nu vandaag heb ik heel de keuken onder handen genomen, alle kastjes uitgesopt en veel spullen weggegooid. Ik wil zo het hele huis door, maar wil het zo efficiënt mogelijk aanpakken. Ik krijg hier wel ontzettend veel energie van en een leeg hoofd. Is er iemand die ook in deze situatie zat en hoe hou ik mezelf gemotiveerd en hoe een schema maken, want ik wil het echt vol houden tot alles perfect is!

dinsdag 27 april 2010 om 23:06
Lekker he, een uitgemest en opgeruimd huis
Begin bovenin, en donder alle zooi naar beneden Je ontdekt vanzelf een systeem wat voor jou werkt. Ik ruim bv elk half jaar mijn huis uit, alles wat weg kan, weg, alles waar ik nog geen afscheid van wil nemen, in de kelder of schuur. Ligt dat er over een jaar nog, dan alsnog weg. De 'normale' huishoudelijke dingetjes bijhouden (desnoods met een schema ofzo) dan heb je niet zoveel werk aan je huishouden dan wanneer je het eens per maand moét omdat je inboedel anders 'wegloopt'
Begin bovenin, en donder alle zooi naar beneden Je ontdekt vanzelf een systeem wat voor jou werkt. Ik ruim bv elk half jaar mijn huis uit, alles wat weg kan, weg, alles waar ik nog geen afscheid van wil nemen, in de kelder of schuur. Ligt dat er over een jaar nog, dan alsnog weg. De 'normale' huishoudelijke dingetjes bijhouden (desnoods met een schema ofzo) dan heb je niet zoveel werk aan je huishouden dan wanneer je het eens per maand moét omdat je inboedel anders 'wegloopt'
dinsdag 27 april 2010 om 23:14
Oeh herkenbaar! Begin met kleine stapjes. Als je de klus te groot maakt heb je het risico dat je halverwege ophoudt of het afraffelt, waardoor alleen maar meer chaos gecreëerd hebt.
Dus liever 1 kastje per dag (bijvoorbeeld tijdens het koken) dan in één dag de hele keuken.
Maak per ruimte een lijst met dingen die je daar wilt/moet doen. Streep steeds door wat je hebt gedaan.
En inderdaad bijhouden! Het zit 'm in hele kleine dingen, zoals bijvoorbeeld je bed opmaken als je opstaat. Het is een werkje van nog geen minuut, maar het geeft je iedere keer als je op de slaapkamer komt een opgeruimd gevoel.
Eneuh; good for you! Wat fijn dat je die energie krijgt en er een frisse wind door je hoofd en huis blaast. Kan heel verhelderend werken.
Dus liever 1 kastje per dag (bijvoorbeeld tijdens het koken) dan in één dag de hele keuken.
Maak per ruimte een lijst met dingen die je daar wilt/moet doen. Streep steeds door wat je hebt gedaan.
En inderdaad bijhouden! Het zit 'm in hele kleine dingen, zoals bijvoorbeeld je bed opmaken als je opstaat. Het is een werkje van nog geen minuut, maar het geeft je iedere keer als je op de slaapkamer komt een opgeruimd gevoel.
Eneuh; good for you! Wat fijn dat je die energie krijgt en er een frisse wind door je hoofd en huis blaast. Kan heel verhelderend werken.
The time is now
dinsdag 27 april 2010 om 23:15
Goede tips, en oh ja, morgen doe ik ook mijn klerenkast, vorige week was hij hier, en ik vroeg of hij de kleren mee wilde nemen die hier nog waren, hij heeft zo achterlijk veel kleren, hij wilde het niet meenemen omdat hij er de ruimte niet voor had, nou ja. Een paar weken geleden kon ik het nog niet over mijn hart krijgen om zijn kleding uit de kast te halen. Morgen gooi ik alle zooi van hem in vuilniszakken en zet het in de garage. Er zal vast wel een psychologie achter zitten, maar ik wil alles nu brandschoon en perfect. Ik ga ook de woonkamer anders inrichten en koop een hele grote lcd TV aan de muur, ZO!
dinsdag 27 april 2010 om 23:23
quote:Ouwe schreef op 27 april 2010 @ 23:15:
Goede tips, en oh ja, morgen doe ik ook mijn klerenkast, vorige week was hij hier, en ik vroeg of hij de kleren mee wilde nemen die hier nog waren, hij heeft zo achterlijk veel kleren, hij wilde het niet meenemen omdat hij er de ruimte niet voor had, nou ja. Een paar weken geleden kon ik het nog niet over mijn hart krijgen om zijn kleding uit de kast te halen. Morgen gooi ik alle zooi van hem in vuilniszakken en zet het in de garage. Er zal vast wel een psychologie achter zitten, maar ik wil alles nu brandschoon en perfect. Ik ga ook de woonkamer anders inrichten en koop een hele grote lcd TV aan de muur, ZO!Klinkt goed, maar kijk wel uit dat je niet doorslaat! Als je de lat zo hoog legt dat ie onhaalbaar wordt, kun je er onmogelijk een bevredigend gevoel aan over houden.
Goede tips, en oh ja, morgen doe ik ook mijn klerenkast, vorige week was hij hier, en ik vroeg of hij de kleren mee wilde nemen die hier nog waren, hij heeft zo achterlijk veel kleren, hij wilde het niet meenemen omdat hij er de ruimte niet voor had, nou ja. Een paar weken geleden kon ik het nog niet over mijn hart krijgen om zijn kleding uit de kast te halen. Morgen gooi ik alle zooi van hem in vuilniszakken en zet het in de garage. Er zal vast wel een psychologie achter zitten, maar ik wil alles nu brandschoon en perfect. Ik ga ook de woonkamer anders inrichten en koop een hele grote lcd TV aan de muur, ZO!Klinkt goed, maar kijk wel uit dat je niet doorslaat! Als je de lat zo hoog legt dat ie onhaalbaar wordt, kun je er onmogelijk een bevredigend gevoel aan over houden.
The time is now
woensdag 28 april 2010 om 00:25
quote:lavenderleo schreef op 27 april 2010 @ 23:40:
[...]
Waarom niet gewoon lekker naar het Leger des Heils ofzo? Wanneer heeft hij er dan wel ruimte voor?Ik zou hem 4 dagen geven om het op te halen. Daarna gaat het naar de Kringloop.
Waar hij het stalt is zijn probleem.
[...]
Waarom niet gewoon lekker naar het Leger des Heils ofzo? Wanneer heeft hij er dan wel ruimte voor?Ik zou hem 4 dagen geven om het op te halen. Daarna gaat het naar de Kringloop.
Waar hij het stalt is zijn probleem.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 28 april 2010 om 10:40
Haha Pilous,dat is grappig, vanmiddag krijgt 1 van mijn kinderen wel een andere coupe en ik laat mezelf ook knippen en verven, en ik steek het hele spul hier vanmiddag ook lekker in de nieuwe kleren en schoenen! Ik kan dat allemaal nu doen omdat ik de laatste jaren zelfs mijn administratie heb verslaterd en mijn broer is even fijn voor me aan de gang gegaan en ik heb vorige week zooooo'n leuke belasting brief gekregen!! Duizenden euro's terug, schone lei, lekker nieuwe dingen kopen. Ik geloof dat ik me nog nooit zo goed heb gevoeld! Ik ga nu aan de gang met de woonkamer, ik zet alles anders neer zodat de grote LCD tv die ik zo snel mogelijk wil kopen aan een stenen muur kan hangen en niet aan een gipsen binnenmuur. Weet iemand toevallig nog een goede aanbieding ergens voor een full HD LCD TV vanaf 32 inch?
donderdag 29 april 2010 om 14:43