Je verjaardag niet vieren
maandag 13 februari 2012 om 10:13
Waarom vinden mensen dat altijd zo erg, als je je verjaardag niet viert? Ik heb echt een hekel aan dat verplichte gezellig doen en vier mijn verjaardag dus nooit. Elk jaar weer krijg ik vervelende vragen en opmerkingen. Mensen denken dat er iets ergs speelt, dat mijn oma is overleden op mijn verjaardag een keer bijv., of noemen me ongezellig en asociaal. Maar waarom is dat dan zo erg? Ik ben helemaal niet ongezellig, ik vind het heerlijk om mensen over de vloer te hebben en gezellig lekker lang te tafelen met vrienden enzo. Maar niet omdat het moet. Ik vind het maar niks, de hele familie uitnodigen (die je verder toch nooit spreekt en eigenlijk nauwelijks kent), allemaal stomme kadootjes krijgen omdat niemand weet wat ze moeten kopen voor je en dan een paar uur lang 'gezellig' met zijn allen in een kringetje 'gezellig' doen omdat dat zo hoort. Is het echt zo raar dat ik daar geen zin in heb en op mijn verjaardag liever met mijn gezin ben? Lekker met mijn lief een avondje uit en overdag met de kinderen naar ballorig ofzo. Dan heb ik tenminste een leuke dag. En als familie langs wil komen kan dat heus wel, maar dan gewoon om de beurt ofzo, en niet 'gezellig met zijn allen in een kringetje'. Dan komt tenmisnte de familie waar ik wel wat mee heb, en blijft al die verre familie waar het toch meer ongemakkelijk dan gezellig mee is tenminste lekker thuis. Vroeger zag ik er weken van tevoren al tegenop, maar nu vier ik mijn verjaardag gewoon helemaal niet meer, ondanks de vervelende vragen elk jaar weer. Voor de verjaardagen van de kinderen zet ik dat gevoel wel aan de kant trouwens, want zij vinden het uiteraard geweldig.
Hoe denken jullie daar over? Wat is er nou zo erg aan het niet vieren van je verjaardag? Wat vinden jullie er zelf van?
Hoe denken jullie daar over? Wat is er nou zo erg aan het niet vieren van je verjaardag? Wat vinden jullie er zelf van?
maandag 13 februari 2012 om 10:16

maandag 13 februari 2012 om 10:16

maandag 13 februari 2012 om 10:17
Wat herkenbaar! Ik heb ook een hekel aan mijn verjaardag vieren en doe dat dus ook nooit. Inmiddels weet iedereen dat wel en krijg ik ook geen opmerkingen meer erover, gelukkig.
Ook verjaardagen bij andere mensen vind ik niet leuk, wat je zegt: "verplicht in een kringetje". Dan doe ik liever spontaan wat met mijn vrienden.
Ook verjaardagen bij andere mensen vind ik niet leuk, wat je zegt: "verplicht in een kringetje". Dan doe ik liever spontaan wat met mijn vrienden.

maandag 13 februari 2012 om 10:19
Leven en laten leven, wie noemt jou asociaal als jeje verjaardag niet viert??
Ik heb 5 verjaardagen per jaar en 1 daarvan wordt gevierd in een lekker restaurant, laat dat nu mijn verjaardag zijn.
De rest wordt gevierd met vrienden en familie in de tuin, groots en gezellig.
Kringetje met taart?, daar doen wij niet aan.
Ik heb 5 verjaardagen per jaar en 1 daarvan wordt gevierd in een lekker restaurant, laat dat nu mijn verjaardag zijn.
De rest wordt gevierd met vrienden en familie in de tuin, groots en gezellig.
Kringetje met taart?, daar doen wij niet aan.
maandag 13 februari 2012 om 10:20
van mij hoeft het ook niet. Ik ben over 3 dagen jarig en mijn zoon vandaag. Zondag heb ik voor hem wat mensen uitgenodigd, voor mij alleen zou ik het lekker voorbij laten gaan.
alleen kinderverjaardagen vieren we, dat mijn verjaardag er zo vlot achteraan zit, tja... kom maar op met de kadootjes. Ik weet ook echt nooit wat te vragen!
alleen kinderverjaardagen vieren we, dat mijn verjaardag er zo vlot achteraan zit, tja... kom maar op met de kadootjes. Ik weet ook echt nooit wat te vragen!

maandag 13 februari 2012 om 10:21
nog irritanter is dat je je rotstresst om taart, eten, hapjes enz
en achteraf zelf met de rotzooi zit.
ik vier het overigens wel hoor, zeker dit jaar aangezien ik 30 word. (maar dat zal dan ook anders gaan dan thuis een paar uur lullig in een kringetje zitten. vind mn jubileum dit jaar dan ook een mooie gelegenheid om daar voorgoed mee te kappen......)
en achteraf zelf met de rotzooi zit.
ik vier het overigens wel hoor, zeker dit jaar aangezien ik 30 word. (maar dat zal dan ook anders gaan dan thuis een paar uur lullig in een kringetje zitten. vind mn jubileum dit jaar dan ook een mooie gelegenheid om daar voorgoed mee te kappen......)

maandag 13 februari 2012 om 10:25
hahahaha wat herkenbaar allemaal zeg! Ik heb het jaren geleden al aangekondigd, dat ik het niet mee wilde vieren en het de afgelopen twee jaar dan dus eindelijk doorgezet. Maar die teleurgestelde gezichten zeg! Poeh! Ik ben zelf vlak na oud & nieuw jarig dus ben dan altijd blij dat het even einde verplichtingen is. Ik doe het gewoon niet meer en het bevalt me prima! Voor de kinderen wel en vriendlief viert het ook lekker niet. Ieder zijn ding toch?

maandag 13 februari 2012 om 10:30
Als ik anderen zie/hoor stressen, wie wanneer komt en wat er voor lekkers in huis moet komen, hoeveel en wat voor drinken moet er komen, de cadeautjes wat moet je vragen en wat doe je met gekregen cadeaus waar je niets mee kan.
Zelf vier ik mijn verjaardag al jaren niet meer, heerlijk zo'n rust dat dat geeft.
Zelf vier ik mijn verjaardag al jaren niet meer, heerlijk zo'n rust dat dat geeft.

maandag 13 februari 2012 om 10:32
Ow zo herkenbaar! Mensen schijnen het vreemd te vinden als je t niet viert. Afgelopen jaar zelfs bonje over gehad omdat zowel mijn moeder als mijn schoonouders mijn wens om t niet te vieren niet respecteerden en een kaart met inhoud opstuurden. Hallo! Niet vieren is ook geen cadeautjes. Dat begrepen ze niet en ze werden boos.. Tsja.. Voor mij een reden om me net thuis te houden met mijn verjaardag. Dit jaar ben ik op zaterdag jarig en ik denk dat ik een dagje weg ga met mijn gezin

maandag 13 februari 2012 om 10:33
Je viert je verjaardag dus wel. Alleen met een select groepje mensen. Dussss...
Ik vier mijn verjaardag wel altijd, en ik word "heeeeel boos" als mensen niet komen. Kadootjes vind ik prachtig! Maakt niet uit wat. Voor mij gaat het erom dat iemand moeite voor mij gedaan heeft.
Ik vind het vieren van mijn verjaardag belangrijk omdat ik, toen ik 15 was, heel ziek ben geweest en zeg maar, bijna dood. Dus ik vier elk jaar, dat ik weer een jaar heb mogen leven. Dat is natuurlijk wel een andere insteek. Én ik heb vrienden en familie die zich goed samenpakken en die helpen zich zelf, mbt eten en drinken.
En mijn wederhelft weet hoe belangrijk ik die dag vind en rent zich voor mij de benen onder zijn kont vandaan..
Zucht... Ik moet nog een paar maanden wachten...
Ik vier mijn verjaardag wel altijd, en ik word "heeeeel boos" als mensen niet komen. Kadootjes vind ik prachtig! Maakt niet uit wat. Voor mij gaat het erom dat iemand moeite voor mij gedaan heeft.
Ik vind het vieren van mijn verjaardag belangrijk omdat ik, toen ik 15 was, heel ziek ben geweest en zeg maar, bijna dood. Dus ik vier elk jaar, dat ik weer een jaar heb mogen leven. Dat is natuurlijk wel een andere insteek. Én ik heb vrienden en familie die zich goed samenpakken en die helpen zich zelf, mbt eten en drinken.
En mijn wederhelft weet hoe belangrijk ik die dag vind en rent zich voor mij de benen onder zijn kont vandaan..
Zucht... Ik moet nog een paar maanden wachten...
maandag 13 februari 2012 om 10:33
quote:paperchase schreef op 13 februari 2012 @ 10:13:
Ik vind het maar niks, de hele familie uitnodigen (die je verder toch nooit spreekt en eigenlijk nauwelijks kent), allemaal stomme kadootjes krijgen omdat niemand weet wat ze moeten kopen voor je
Tja, dat heb je toch zelf in de hand. Je gaat toch geen mensen uitnodigen, waar je normaal ook geen contact mee hebt? En als mij wordt gevraagd wat ik voor mijn verjaardag wil en ik weet niks, dan vraag ik geld! Dit jaar wilde ik een nieuwe deken voor mijn paard, maar die wil ik wel zelf uitzoeken (ivm kleur en maat) dus ik heb gewoon geld van iedereen gekregen en daar een supermooie deken voor gekocht.
Familie waar ik geen contact mee heb, komt ook niet langs hoor!
Ik vier het altijd op een middag voor familie (ouders, schoonouders, zus, schoonzus) en een avond voor vrienden. Dit jaar ben ik met een stel vrienden wezen bowlen en daarna de kroeg in, hartstikke gezellig! Zo kan je het dus ook vieren
Misschien dat mijn vriend en ik het dit jaar samen vieren en een tuinfeest geven, dat hebben we tenminste ooit nog eens in de planning
Ik vind het maar niks, de hele familie uitnodigen (die je verder toch nooit spreekt en eigenlijk nauwelijks kent), allemaal stomme kadootjes krijgen omdat niemand weet wat ze moeten kopen voor je
Tja, dat heb je toch zelf in de hand. Je gaat toch geen mensen uitnodigen, waar je normaal ook geen contact mee hebt? En als mij wordt gevraagd wat ik voor mijn verjaardag wil en ik weet niks, dan vraag ik geld! Dit jaar wilde ik een nieuwe deken voor mijn paard, maar die wil ik wel zelf uitzoeken (ivm kleur en maat) dus ik heb gewoon geld van iedereen gekregen en daar een supermooie deken voor gekocht.
Familie waar ik geen contact mee heb, komt ook niet langs hoor!
Ik vier het altijd op een middag voor familie (ouders, schoonouders, zus, schoonzus) en een avond voor vrienden. Dit jaar ben ik met een stel vrienden wezen bowlen en daarna de kroeg in, hartstikke gezellig! Zo kan je het dus ook vieren
Misschien dat mijn vriend en ik het dit jaar samen vieren en een tuinfeest geven, dat hebben we tenminste ooit nog eens in de planning

maandag 13 februari 2012 om 10:35
ik vierde mijn verjaardag vaak samen met Patrick want we zijn waren kort na elkaar jarig. Gewoon vrienden en familie die we wel vaak zagen. Gezellig met uitgebreid eten en een supertaart.
Nu hij is overleden wil ik het echt niet meer vieren. Hoe kan ik vieren dat ik een jaar ouder ben geworden en hij dat nooit meer zal zijn. Volgend jaar wordt ik 30 en er zijn wel wat mensen die zeggen dat ik dat toch zeker wel ga vieren. Nee zoals ik er nu insta vier ik mijn verjaardag gewoon niet meer. Dat mag/kan toch. Ik ga wel naar verjaardagen van anderen.
Nu hij is overleden wil ik het echt niet meer vieren. Hoe kan ik vieren dat ik een jaar ouder ben geworden en hij dat nooit meer zal zijn. Volgend jaar wordt ik 30 en er zijn wel wat mensen die zeggen dat ik dat toch zeker wel ga vieren. Nee zoals ik er nu insta vier ik mijn verjaardag gewoon niet meer. Dat mag/kan toch. Ik ga wel naar verjaardagen van anderen.
maandag 13 februari 2012 om 10:36
quote:heartagram schreef op 13 februari 2012 @ 10:32:
Afgelopen jaar zelfs bonje over gehad omdat zowel mijn moeder als mijn schoonouders mijn wens om t niet te vieren niet respecteerden en een kaart met inhoud opstuurden. Hallo! Niet vieren is ook geen cadeautjes. Dat begrepen ze niet en ze werden boos.. Tsja.. Voor mij een reden om me net thuis te houden met mijn verjaardag. Dit jaar ben ik op zaterdag jarig en ik denk dat ik een dagje weg ga met mijn gezinIk snap niet dat je daar boos over wordt, dat is toch goed bedoeld? Ze zijn toch niet langs geweest? Dus ze hebben het wel gerespecteerd imo!
Afgelopen jaar zelfs bonje over gehad omdat zowel mijn moeder als mijn schoonouders mijn wens om t niet te vieren niet respecteerden en een kaart met inhoud opstuurden. Hallo! Niet vieren is ook geen cadeautjes. Dat begrepen ze niet en ze werden boos.. Tsja.. Voor mij een reden om me net thuis te houden met mijn verjaardag. Dit jaar ben ik op zaterdag jarig en ik denk dat ik een dagje weg ga met mijn gezinIk snap niet dat je daar boos over wordt, dat is toch goed bedoeld? Ze zijn toch niet langs geweest? Dus ze hebben het wel gerespecteerd imo!