Jonge duifjes in tuin.

13-07-2011 07:02 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegen mijn huis aan in een soort klimop heeft een duif een nestje gebouwd. Maandag zijn de eitjes uit gekomen.Erg schattig!

Nu vraag ik me alleen een paar dingen af:

Met hoe oud vliegen duifjes uit? Dan moet ik mijn hond namelijk in de gaten of binnen houden, ben bang dat hij er anders 1 of meerdere opeet....

Moeder duif zit non stop op haar jongen ( en voorheen de eitjes). Kan ik iets doen ervoor te zorgen dat ze goed eet ( hihi, klinkt hopelijk niet truttig)? Ik strooi elke dag wat vogel- en duivenvoer, maar zie moeder niet van t nest komen om te eten....

Alvast bedankt!
Moeder-beesten komen alleen van hun nest af als de kust veilig is......en dan gaan ze zeker niet van de grond eten!! Je zitten daar al weken en zien de hond, je evt. Kids....veel te onrustig. Moederduif vliegt een blokje om, denk ik. Wilde dieren en vogels hoef je nooit te helpen.....

Wanneer ze uitvliegen: google....geen idee!
Oh, leuk he.

Zijn het turkse tortels?

Bij mij in de tuin had ik ook ieder jaar een duivennestje, vorig jaar hebben ze zelfs twee keer twee jonkies uitgebroed.

Maar dit jaar is het nest leeg gebleven helaas.

Je hoeft er helemaal niks aan te doen hoor, alleen maar van genieten, ze redden zich helemaal zelf.
Geen idee. Van die gewonen blauw grijze. De kleintjes zijn wit/ kaal. Ja, ik geniet volop, haha
Vader zorgt voor eten, moeder zit op nest.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven