Kallax kasten stapelen

03-10-2017 20:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje voor de handige forumleden hier.

Ik heb het idee om een roomdivider van een kallax kast te maken.

Deze is natuurlijk makkelijk te realiseren maar ik wil eigenlijk een hogere dan de standaard maat.

De bedoeling is dat hij beetje afmeting plafond-vloer krijgt (mag wel ietsje afwijken)

Ik had bedacht om 3 kastjes 77x 77 te gebruiken en dan nog wielen eronder.

Maar hoe kan ik dit stapelen en goed op elkaar bevestigen. Kan dit met lijm?? Ik heb hier dus geen verstand van.

Iemand tips of ideeën over? Als het überhaupt al kan :)
Is dat de 4x4 vakken kast?
Lijm of kit kan, lijkt me wel stevig genoeg.
yoshe schreef:
03-10-2017 20:43
Is dat de 4x4 vakken kast?
Lijm of kit kan, lijkt me wel stevig genoeg.

2x2 denk ik. Ik zou geloof ik eerder een 5x5 verbouwen, dan zit je ook niet met dubbele dikke planken middenin (die normaal aan de buitenkant zitten).
Volgens google is dat de 2x2 vaks. Heb je ze al in huis?
Anders zou ik kiezen voor een 2x4 en een 2x2. En geen wieltjes.

Oh crosspost :)

Als je geen katten of kinderen hebt zou ik overwegen ze gewoon los te stapelen.

De 4x4/5x5 krijg je een wandbeugel bij meegeleverd, ik weet niet of dat bij de 2x4 ook zo is.
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 20:49
44.83% gewijzigd
Ik heb er 3 op elkaar. 28 vakjes totaal. Je kan ze gewoon stapelen zonder lijm. Door het gewicht in de kasten blijft alles wel op z'n plaats. Ik gebruik het als kledingkast. Ik vraag me wel af of de pootjes dat gewicht kunnen houden.
safrat schreef:
03-10-2017 20:48
Ik vraag me wel af of de pootjes dat gewicht kunnen houden.

Pootjes? Standaard zitten er geen pootjes onder.
Tr0tter schreef:
03-10-2017 20:51
Pootjes? Standaard zitten er geen pootjes onder.
To wil er pootjes onder. Wieltjes eigenlijk. Wat wel een mogelijkheid is, maar misschien niet met dat gewicht.