Kallax kasten stapelen
dinsdag 3 oktober 2017 om 20:42
Ik heb een vraagje voor de handige forumleden hier.
Ik heb het idee om een roomdivider van een kallax kast te maken.
Deze is natuurlijk makkelijk te realiseren maar ik wil eigenlijk een hogere dan de standaard maat.
De bedoeling is dat hij beetje afmeting plafond-vloer krijgt (mag wel ietsje afwijken)
Ik had bedacht om 3 kastjes 77x 77 te gebruiken en dan nog wielen eronder.
Maar hoe kan ik dit stapelen en goed op elkaar bevestigen. Kan dit met lijm?? Ik heb hier dus geen verstand van.
Iemand tips of ideeën over? Als het überhaupt al kan
Ik heb het idee om een roomdivider van een kallax kast te maken.
Deze is natuurlijk makkelijk te realiseren maar ik wil eigenlijk een hogere dan de standaard maat.
De bedoeling is dat hij beetje afmeting plafond-vloer krijgt (mag wel ietsje afwijken)
Ik had bedacht om 3 kastjes 77x 77 te gebruiken en dan nog wielen eronder.
Maar hoe kan ik dit stapelen en goed op elkaar bevestigen. Kan dit met lijm?? Ik heb hier dus geen verstand van.
Iemand tips of ideeën over? Als het überhaupt al kan

dinsdag 3 oktober 2017 om 20:47
Volgens google is dat de 2x2 vaks. Heb je ze al in huis?
Anders zou ik kiezen voor een 2x4 en een 2x2. En geen wieltjes.
Oh crosspost
Als je geen katten of kinderen hebt zou ik overwegen ze gewoon los te stapelen.
De 4x4/5x5 krijg je een wandbeugel bij meegeleverd, ik weet niet of dat bij de 2x4 ook zo is.
Anders zou ik kiezen voor een 2x4 en een 2x2. En geen wieltjes.
Oh crosspost

Als je geen katten of kinderen hebt zou ik overwegen ze gewoon los te stapelen.
De 4x4/5x5 krijg je een wandbeugel bij meegeleverd, ik weet niet of dat bij de 2x4 ook zo is.
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 03-10-2017 20:49
44.83% gewijzigd

woensdag 4 oktober 2017 om 07:23
Super bedankt zover lijn of kit moet dus werken.
Ik was idd van de 2 x 2 vlaks uit gegaan ik wil namelijk aan beide zijde van de muur een kast dus dan is 77 cm breed een mooi formaat.
De bedoeling is dat ik de onderste 4 gebruik met manden voor spullen en dan de bovenste decoratief.
Ik heb (kleine) kinderen dus het moet wel goed stevig zijn.
Reden van de wielen is omdat ik het a erg leuk vind staan. B ik er dus weer wat cm mee win en c ik als ik visite krijg of eters ik de kasten even weg kan zetten (het is de scheiding van de woonkamer/keuken)
Ik was idd van de 2 x 2 vlaks uit gegaan ik wil namelijk aan beide zijde van de muur een kast dus dan is 77 cm breed een mooi formaat.
De bedoeling is dat ik de onderste 4 gebruik met manden voor spullen en dan de bovenste decoratief.
Ik heb (kleine) kinderen dus het moet wel goed stevig zijn.
Reden van de wielen is omdat ik het a erg leuk vind staan. B ik er dus weer wat cm mee win en c ik als ik visite krijg of eters ik de kasten even weg kan zetten (het is de scheiding van de woonkamer/keuken)

woensdag 4 oktober 2017 om 07:41
Dan zou ik toch eerder voor de 4x2 kiezen, al dan niet met een 1x2 of 2x2 er bovenop. Hoe minder je zelf moet plakken des te steviger het wordt.
woensdag 4 oktober 2017 om 08:24
Ik had een Kallax kast als roomdivider tussen woonkamer en keuken, maar vond die met 4 (of 5) vakken hoog genoeg. Je kunt er niet meer overheen kijken en de spullen op het aanrecht waren niet meer zichtbaar als ik in de kamer zat.
Let even op het gewicht dat de wielen kunnen dragen.
Ik wilde wielen onder fruitkistjes en het was nog niet zo simpel om wielen te vinden die meer flink wat gewicht konden hebben. Uiteindelijk staan de fruitkistjes zonder wielen in de kamer.
Let even op het gewicht dat de wielen kunnen dragen.
Ik wilde wielen onder fruitkistjes en het was nog niet zo simpel om wielen te vinden die meer flink wat gewicht konden hebben. Uiteindelijk staan de fruitkistjes zonder wielen in de kamer.
dolfine wijzigde dit bericht op 04-10-2017 10:35
Reden: typefouten
Reden: typefouten
0.11% gewijzigd
woensdag 4 oktober 2017 om 08:33

woensdag 4 oktober 2017 om 08:39
ijstaart schreef: ↑04-10-2017 08:33Los van de stevigheid vraag ik me af of het wel mooi zal staan, aangezien de buitenranden van de kast dikker zijn dan de binnenranden. Je ziet dus wel dat het niet 1 geheel is. Dan zou ik eerder een 2x4 doen en dan een mooie plant/vaas/fotolijst of zoiets er bovenop.
Precies, dat zei ik ook al.

woensdag 4 oktober 2017 om 08:42
Ik denk dat je een hoge en onstabiele kast krijgt, zeker met wieltjes eronder.
Wij hebben de 4x4 met daarboven de 4x2 dat is ongeveer de hoogte die jij wilt, maar ik vind het niet echt een stevige kast. Hij blijft wel staan maar we hebben dan ook geen kinderen waar we rekening mee moeten houden.
Wij hebben de 4x4 met daarboven de 4x2 dat is ongeveer de hoogte die jij wilt, maar ik vind het niet echt een stevige kast. Hij blijft wel staan maar we hebben dan ook geen kinderen waar we rekening mee moeten houden.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly