kan een binnen-kanarie naar voliere?

30-03-2010 09:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halle allemaal!

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een kanarie die eigenlijk altijd binnen heeft gezeten - zo'n zes jaar schat ik - in een buiten voliere?

Ik wil natuurlijk niet dat ie het loodje legt en krijg verschillende adviezen. Het is ook een vogel die altijd alleen zit en straks heeft ie dan twee maatjes!

Allemaal heel leuk... maar alleen als het kan

Ik zou hem graag een gezelliger en leuker leventje geven dan deze kleine kooi.
Dat kan, maar dan pas van de zomer doen als het buiten lekker warm is. Anders is de overgang te groot
Kanaries zijn in principe winterhard, maar ik zou inderdaad pas beginnen als het 's nachts niet meer koud is.

Sowieso moet je zorgen voor een tochtvrij nachthok, en ze moeten kunnen zitten op materiaal dat geen metaal of kunsttof is.
Haha, winterhard... Das meer een benaming voor planten
Ervaring bij mijn ouders leert dat ze daarna niet meer terug naar alleen zijn kunnen. Dan gaan ze dood door eenzaamheid. (1 keer geprobeerd in de zomervakantie, toen ze hem na een paar dagen simmen terug wilden brengen naar de voliere had het arme beestje het loodje al gelegd)
Bedankt voor de reacties!! Ik ben erg blij dat het kan!

En wat triest van jullie treurende kanarie Mevrouwdekees.. ja ze zijn zo kwetsbaar daarom moet ik het zeker weten.

Hij zal daar blijven gelukkig! Want dit is geen leven alleen in een klein kooitje (hij was niet van mij, overgenomen bij een scheiding).

Nog meer redenen waarom het NU zomer moet worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven