Kat gebruikt flat als kattenbak.
maandag 22 juli 2019 om 13:10
Ik heb een probleem met de kat van mijn man. Aangezien hij bij mij is ingetrokken is het beest gestrest. Hij heeft al een verleden achter de rug als asielkat (lang geleden) en dat is nog te merken. Ik heb hem de tijd en ruimte gegeven, de kattenbak regelmatig verschoond, verschillende kattenkorrels gebruikt, lekkere hapjes gegeven en hem met rust gelaten, gekroeld en toegesproken..noppes. Een bezoekje naar de DA behoort ook niet tot zijn favorieten als hij de kattenmand al ziet, dan is hij weg, of verzet zich met tand en klauw.
Kortom: wat te doen, want ik baal als een stekker hiervan en de kat heeft als bijnaam: klotekat.
Kortom: wat te doen, want ik baal als een stekker hiervan en de kat heeft als bijnaam: klotekat.
maandag 22 juli 2019 om 13:21
Waarom zou je van kattenbakkorrels wisselen? Dat levert alleen maar meer stress op.
Tip voor de transportmand, maak daar een lekker plekje van voor hem. Dus altijd toegankelijk, kussentje erin, af en toe een snoepje in leggen. Dan is het niet meteen horror als dat ding te voorschijn komt.
Feliway kan ook helpen met het wennen. Verspreid feromonen die de kat fijn vindt.
Geef hem tijd om te wennen. Zorg dat zijn bak (eventuele een tweede erbij halen) altijd schoon is.
Tip voor de transportmand, maak daar een lekker plekje van voor hem. Dus altijd toegankelijk, kussentje erin, af en toe een snoepje in leggen. Dan is het niet meteen horror als dat ding te voorschijn komt.
Feliway kan ook helpen met het wennen. Verspreid feromonen die de kat fijn vindt.
Geef hem tijd om te wennen. Zorg dat zijn bak (eventuele een tweede erbij halen) altijd schoon is.
maandag 22 juli 2019 om 13:22
maandag 22 juli 2019 om 13:23
en dit
maandag 22 juli 2019 om 13:23
Wat het dier fout doet? Nou niet de kattenbak gebruiken waarvoor de kattenbak is. Het is een neuroot op z'n zachtst gezegd maar dat wist ik. Vandaar dat we ook rustig aan doen met hem, maar het schiet niet op. Voorheen had hij een huis met een tuin en was ook amper in huis. Aangezien het huis te groot was voor mijn man, is hij bij mij ingetrokken. Dat de kat daar niet blij mee was, dat wisten we en dat laat hij ook nog dagelijks merken, hier kan hij ook naar buiten maar dat wil hij niet ondanks dat hij hier al een paar maanden is.
maandag 22 juli 2019 om 13:24
Wat een onduidelijke OP.
Plast de kat niet op de kattenbak of poept hij ook niet op de kattenbak?
Is het een kattenbak met een deksel, haal deze er dan af.
Is het een buitenkat die nu gedwongen binnen zit?
Altijd naar de dierenarts om een medische oorzaak uit te sluiten.
Ook zijn er genoeg hulpmiddelen voor gestreste katten, bijvoorbeeld speciaal voer waar ze rustiger van worden.
Het beest kan er niets aan doe he, dus belachelijke bijnaam.
Plast de kat niet op de kattenbak of poept hij ook niet op de kattenbak?
Is het een kattenbak met een deksel, haal deze er dan af.
Is het een buitenkat die nu gedwongen binnen zit?
Altijd naar de dierenarts om een medische oorzaak uit te sluiten.
Ook zijn er genoeg hulpmiddelen voor gestreste katten, bijvoorbeeld speciaal voer waar ze rustiger van worden.
Het beest kan er niets aan doe he, dus belachelijke bijnaam.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
maandag 22 juli 2019 om 13:25
Wacht even, het is toch de kat van jouw man? Wat doet hij hieraan dan? Je mag toch op zijn minst verwachten dat hij de kat in een mandje stopt (al dan niet met strijd) en naar de dierenarts brengt. Of dat hij op zijn minst even daarheen belt voor advies. Hij kent zijn kat het beste.
Wie noemt de kat dan zo? Hij of jij of jullie allebei?
Waar staat de kattenbak? En waar poept en plast de kat dan?
Wie noemt de kat dan zo? Hij of jij of jullie allebei?
Waar staat de kattenbak? En waar poept en plast de kat dan?
maandag 22 juli 2019 om 13:26
Tja, een tuin of een flat, dat is nogal een verschil. Logisch dat het beest neurotisch is als hij gewend was bijna altijd buiten te zijn.duistercontinent schreef: ↑22-07-2019 13:23Wat het dier fout doet? Nou niet de kattenbak gebruiken waarvoor de kattenbak is. Het is een neuroot op z'n zachtst gezegd maar dat wist ik. Vandaar dat we ook rustig aan doen met hem, maar het schiet niet op. Voorheen had hij een huis met een tuin en was ook amper in huis. Aangezien het huis te groot was voor mijn man, is hij bij mij ingetrokken. Dat de kat daar niet blij mee was, dat wisten we en dat laat hij ook nog dagelijks merken, hier kan hij ook naar buiten maar dat wil hij niet ondanks dat hij hier al een paar maanden is.
Waarom wil hij niet naar buiten?
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
maandag 22 juli 2019 om 13:34
Dat ik hem af en toe k.k kat noem is, omdat ik het niet zo denderend vindt om in de shit van hem te staan of alle hoeken en gaten na moet gaan of hij daar wat gedaan heeft. Momentopname, want ik neem aan dat als je een paar maanden je best doet om de kat in kwestie gerust te stellen, dat er een breekpunt is.
Man geeft hem eten en snapt het wel. Die doet zijn best om hem rustig te krijgen al is hij ook niet zo blij met het gedrag. Waarom hij niet naar buiten wil? Hij hangt wel rond op het balkon of de vensterbank en mauwt af en toe als hij een andere kat ziet. Nog niet gewend aan de omgeving aangezien het hier heel anders is en hij niet meer door de buurt verwend wordt met allerlei snacks
. Het is afzien
Wat niet wegneemt dat hij goed te eten krijgt. Het is gewoon zijn normale kattenbak dus dat is het ook niet.
Man geeft hem eten en snapt het wel. Die doet zijn best om hem rustig te krijgen al is hij ook niet zo blij met het gedrag. Waarom hij niet naar buiten wil? Hij hangt wel rond op het balkon of de vensterbank en mauwt af en toe als hij een andere kat ziet. Nog niet gewend aan de omgeving aangezien het hier heel anders is en hij niet meer door de buurt verwend wordt met allerlei snacks
maandag 22 juli 2019 om 13:37
maandag 22 juli 2019 om 13:57
Dit begrijp ik niet. Stel dat je man psychisch ziek wordt en ineens raar gedrag gaat vertonen, noem je hem dan ook klotekerel? Pfff, je klinkt als een erg onliefdevol "baasje" voor die arme kat. En nee, het is niet leuk als er overal ontlasting ligt, maar dat is nu eenmaal zo momenteel. Beter ga je naar de dierenarts zodat die jullie mogelijk kan verder helpen.duistercontinent schreef: ↑22-07-2019 13:34Dat ik hem af en toe k.k kat noem is, omdat ik het niet zo denderend vindt om in de shit van hem te staan of alle hoeken en gaten na moet gaan of hij daar wat gedaan heeft. Momentopname, want ik neem aan dat als je een paar maanden je best doet om de kat in kwestie gerust te stellen, dat er een breekpunt is.