Kat gehecht, naar buiten?

11-12-2013 16:54 15 berichten
Maandag is mijn kat gehecht aan een wond aan zijn 'oksel' (zo tussen de borst en zijn pootje). Hij heeft een lampenkap opgekregen, maar die heeft hij gistermiddag er af gesloopt. Ik doe de moeite niet deze er weer op te zetten, want hij likt of krabt niet aan de wond en wordt er panisch van.

Maar vandaag ligt hij best aan mijn hoofd te zeuren om naar buiten te kunnen. Eigenlijk moet ik 5 dagen wachten, maar ik twijfel nu. Hij is opgewekt, heeft geen pijn aan de wond (althans, hij oogt en eet goed, geeft geen kik als ik hem optil) en hij wil gewoon zo graag.

Moet ik nu toch sterk zijn (moeilijk met dat lief koppie) of hem toch maar laten gaan?
Niet doen, je krijgt dat advies toch niet voor niets? En die lampenkap ook niet, btw.
Je wilt neem ik aan dat de wond geneest? Is het nou zo moeilijk om nog een paar dagen te wachten?!
Die lampenkap was echt een probleem, hij raakte volledig in paniek. Ik had het enigzins nog willen laten zitten als hij aan de wond zou likken of krabben, maar dat doet hij niet. Dan wil ik hem daar niet ongelukkig laten rondrennen.
Hij went vanzelf aan die kap hoor, en die 5 dagen binnen overleeft ie ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Niet naar buiten, er kunnen bacteriën etc in de wond komen.
Niet naar buiten, door te springen, klauteren ed kunnen de wond e/hechtingen scheuren. De da geeft niet voor niets die termijn van 5 dagen mee.
Nee tuurlijk niet naar buiten laten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee niet doen. Je loopt ook nog eens t risico dat hij gaat vechten met een andere kat. Zal je net zien dat hij een haal krijgt in z'n wond.
Ik ken jouw kat niet, maar ik zou met de mijne rustig op de arm naar buiten kunnen en een tijdje op schoot zitten, of samen een rondje wandelen, maar dat is mijn kat en onze megatuin.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Doe hem een rompertje om. Die kan hij niet uit krijgen. En laat hem niet buiten. Hij gaat klimmen, schramt mogelijk langs takken.
niet naar buiten, poeslief mag zeuren maar kan verder wachten. eerst wondje dicht.

Lampenkap is tot daar aan toe, als poeslief niet aan de wond zit dan mag die van mij af blijven hier. Hier hadden ze die kap binnen 30 minuten afgesloopt. Omdat er krammen inzaten al besloot meneer dat het toch beter was er af te blijven.
Ja, leuk joh. Gooi hem naar buiten. Misschien komt'ie terug met een gezellige infectie . Kun je terug naar de DA.
Ik ben helemaal overtuigd, hij blijft lekker binnen. Wellicht waren er mensen die ooit evengoed de kat hebben buitengelaten. Ik wil natuurlijk het beste voor de kat!
Goede keus

Beterschap met je kat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven