Kat heeft jacht op eigen staart nu definitief geopend
vrijdag 3 september 2010 om 21:50
Hoi,
Ik heb misschien een domme vraag, maar ik vind dit toch apart:
Mijn kat is het levende voorbeeld van een suffe theemuts; veel slapen, alleen het hoogstnoodzakelijke lopen en vooral niet geïnteresseerd in spelletjes.
Natuurlijk ligt het hele huis toch vol met kattenspeelgoed, maar ze wil echt, echt niet spelen (alleen of met mij).
Prima natuurlijk, bij mij geen gespeel tegen je wil. Maar vanaf vorige week zit het beest fanatiek haar eigen staart achterna. Erg komisch gezicht natuurlijk, maar zo.. niet typerend voor haar.
Is dit gewoon een nieuwe leuke ontdekking van haar, of zou haar staart haar irriteren o.i.d.?
Ik mag de staart gewoon vastpakken en ook krabt/likt ze de rest van haar lijf niet meer/anders dan normaal. Geen pijn, vlooien of andere tekenen van onbehagen.
Kan ik gewoon blijven lachen, of moet ik me toch zorgen maken?
Ik heb misschien een domme vraag, maar ik vind dit toch apart:
Mijn kat is het levende voorbeeld van een suffe theemuts; veel slapen, alleen het hoogstnoodzakelijke lopen en vooral niet geïnteresseerd in spelletjes.
Natuurlijk ligt het hele huis toch vol met kattenspeelgoed, maar ze wil echt, echt niet spelen (alleen of met mij).
Prima natuurlijk, bij mij geen gespeel tegen je wil. Maar vanaf vorige week zit het beest fanatiek haar eigen staart achterna. Erg komisch gezicht natuurlijk, maar zo.. niet typerend voor haar.
Is dit gewoon een nieuwe leuke ontdekking van haar, of zou haar staart haar irriteren o.i.d.?
Ik mag de staart gewoon vastpakken en ook krabt/likt ze de rest van haar lijf niet meer/anders dan normaal. Geen pijn, vlooien of andere tekenen van onbehagen.
Kan ik gewoon blijven lachen, of moet ik me toch zorgen maken?
vrijdag 3 september 2010 om 21:53
Als ik zo je verhaal lees, maak je geen zorgen. Mijn katten "ontdekken" ook met periodes iets wat dan helemaal leuk is. Dat kan hun staart zijn (toevallig nu bij een van mij jongere katten), en soms is het opeens een speeltje. Dan weer tijden niets bijzonders en zijn ze weer "verliefd" op een ander speeltje en spelen daar dag en nacht mee. Bij het lezen van je OP zou ik mij geen zorgen maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 3 september 2010 om 22:17
Wormpjes zie je vaak. En als ze wat je ziet wat honden wel eens doen met de kont over de grond schuren, dan zou ik wel zeggen, ga naar de da. Maar kijk even goed van achter of het er niet anders uitziet. Hoe TO het nu beschrijft lijkt het op spelen.
Maar idd, altijd in de gaten houden of er niets anders is. Toevallig had ik bij een van mij ook zo'n bui en gelukkig niet ziek of last van iets, gewoon weer de staart ontdekt.
Maar idd, altijd in de gaten houden of er niets anders is. Toevallig had ik bij een van mij ook zo'n bui en gelukkig niet ziek of last van iets, gewoon weer de staart ontdekt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 4 september 2010 om 00:12
zaterdag 4 september 2010 om 10:33
Mijn kat is 6 jaar oud. En ik ken het fenomeen "sleetje rijden", maar dat is absoluut niet het geval!!
Ik vraag me ook af of ze jeuk heeft, maar ze ligt ook wel uren prinsesheerlijk te slapen zonder ook maar haar staart te bewegen.
Geen wormpjes volgens mij; poes en kattenbak gecheckt, al is dat soms idd moeilijk te zien. Ik zal eens googlen op hoe de anaalklieren te checken. Verder kan kat niet naar buiten i.v.m. druk spoor en drukke weg aan weerskanten en nooit buiten geweest.
Ik kijk het gewoon nog even aan en bel anders maandag gewoon even naar de DA. Die weet wel of ik haar even langs moet brengen of niet.
Ik vraag me ook af of ze jeuk heeft, maar ze ligt ook wel uren prinsesheerlijk te slapen zonder ook maar haar staart te bewegen.
Geen wormpjes volgens mij; poes en kattenbak gecheckt, al is dat soms idd moeilijk te zien. Ik zal eens googlen op hoe de anaalklieren te checken. Verder kan kat niet naar buiten i.v.m. druk spoor en drukke weg aan weerskanten en nooit buiten geweest.
Ik kijk het gewoon nog even aan en bel anders maandag gewoon even naar de DA. Die weet wel of ik haar even langs moet brengen of niet.
zaterdag 4 september 2010 om 12:20
Ik heb een poes die haar anaalklieren niet goed geleegd worden tijdens de ontlasting. Foutje in de bouw zeg maar. En die moet ik dus 1-2 keer per jaar even laten legen door de dierenarts. Ze krijgt dan jeuk en gaat inderdaad sleetje rijden. Maar ze zit niet achter haar staart aan.
Mijn kater speelt wel veel met zijn staart, maar die doet dat al heel zijn leven, dus dat is normaal gedrag voor hem.
Ik zou toch even met je kat naar de dierenarts hoor. Beter een keer teveel dan te weinig.
Mijn kater speelt wel veel met zijn staart, maar die doet dat al heel zijn leven, dus dat is normaal gedrag voor hem.
Ik zou toch even met je kat naar de dierenarts hoor. Beter een keer teveel dan te weinig.
zaterdag 4 september 2010 om 21:12
Mijn kater speelt ook wel eens met z'n staart. Dan heeft hij een dolle bui en zwiept een beetje met z'n staart, kijkt achter zich en stort zich vervolgens een paar keer op z'n staart. Dit is gewoon af en toe een onderdeel van z'n speelkwartier, hij doet dat zeker niet dagelijks. Het is idd een heel grappig gezicht.