Kat uit de planten

06-11-2015 19:51 23 berichten
Dag Allen,

Ik heb een onwijs lief kittenpoesje. Ligt graag bij me, knort de hele dag en klets gezellig tegen je aan. Natuurlijk heeft ze ook haar speelse momenten en dan doet ze alles wat niet mag. Met name in de planten klimmen. Ze weet ondertussen heel goed dat het niet mag, want als we roepen of aan komen lopen rent ze al weg. Maar ondertussen gaan wel mijn planten eraan. Heeft iemand een magische tip om haar uit die planten te houden?
Wel een voor je kerstboom

Onze kat was een aantal jaren geleden ook een kitten. Hij vloog in de kerstboom. Werkelijk alles op de grond ed. We hebben nu een witte boom...dat is zo wanstaltig dat hij er niet in komt.
Alle reacties Link kopieren

Nee geen tip. Mijn planten zien er niet meer uit, maar ik heb me er maar bij neergelegd....
Haha ja vriendlief heeft het liefst een neppe kerstboom i.v.m. poeslief. Maar ik weiger..Dus dat gaat zeker nog erg interessant worden :P

In ieder geval bedankt voor jullie ervaringen :P
Onze kat heeft ook af en toe een sloop-de-plantmoment en ook met de kerstboom inderdaad . Afleren is ons nog niet gelukt.
Ander soort plant kiezen (met andere bladvorm)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:depster schreef op 06 november 2015 @ 19:59:

Haha ja vriendlief heeft het liefst een neppe kerstboom i.v.m. poeslief. Maar ik weiger..Dus dat gaat zeker nog erg interessant worden :P

In ieder geval bedankt voor jullie ervaringen :PNep of echt boeit niet. In allebeide wordt geklommen bij ons.....
Wij hadden ooit een echt met kluit. Het zand was de volgende ochtend door de hele kamer uitgesmeerd.
Wat omgooien betreft: misschien kan je de potten vastzetten met moer en bout.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een ander interessant plekje (krabpaal misschien) eens inspuiten met catnip. Als je dat een tijd blijft inspuiten dan kan de kat misschien zijn focus gaan verleggen.

Komt hij niet buiten?
Gewoon nat spuiten met een plantenspuit. Heb ik ook gedaan en ze laten de planten en kerstboom met rust.
quote:selena32 schreef op 06 november 2015 @ 20:04:

Gewoon nat spuiten met een plantenspuit. Heb ik ook gedaan en ze laten de planten en kerstboom met rust.Die van ons is gek op water, helpt dus niet.
Tijd. Oooit zal t beestje rustiger worden.
quote:gismo72 schreef op 06 november 2015 @ 20:00:

Onze kat heeft ook af en toe een sloop-de-plantmoment en ook met de kerstboom inderdaad . Afleren is ons nog niet gelukt.Zo'n plastic witte boom werkt fantastisch. Hij komt niet in de buurt...
Ik weet niet wat katlief allemaal uitspookt met de planten maar mijn toenmalige kitten vond het vooral dolkomisch om te graven in de bakken. Ik heb toen alle bakken voorzien van een laag stenen, verkrijgbaar bij het tuincentrum. Ze moeten wel groot genoeg zijn hoor, kiezels zijn ook leuk om mee te spelen.
quote:Damselindistress schreef op 06 november 2015 @ 20:36:

[...]

Zo'n plastic witte boom werkt fantastisch. Hij komt niet in de buurt...Ja, die zijn redelijk afschrikwekkend inderdaad
quote:gismo72 schreef op 06 november 2015 @ 20:41:

[...]

Ja, die zijn redelijk afschrikwekkend inderdaad De eerste keer dat we hem hebben opgezet was echt hilarisch. Zonnebrillen uit de kast😊
Koffieprut in de potten doen, op de aarde. Hebben katten een hekel aan.
Cactussen nemen
Ze speelt voornamelijk met het blad, het wiebelt ook zo leuk heen en weer ;)

Natspuiten probeer ik eigenlijk zo lang mogelijk te vermijden, maar ik merk wel dat ze water niet leuk vindt. Dus misschien toch maar een paar keer doen. Harde geluiden maken etc helpt niet. Met het grond speelt ze overigens ook niet, puur de bladeren.

Iemand vroeg of ze buiten komt: Nee nog niet, ik wacht tot ze iets ouder is
Ook oppassen dat het geen giftige planten zijn voor katten. En veel plezier met je kitten
Bijten doet ze niet, wel met dr nagels erin..Dus dat komt goed.

Plezier komt ook helemaal goed! Ze is onwijs lief
Hier is ook menig plant eraan gegaan met onze twee katten Maar we hebben nu een grote kamerplant die nauwelijks aandacht krijgt van de poezen. En de keren dat ze er niet vanaf kunnen blijven is schudden met de plantenspuit vaak al genoeg.

Wat helpt is om een kamerplant te zoeken die groot is en geen scherpe bladeren heeft. Katten zijn gek op scherpe, dunne bladvormen zoals varenachtige planten. Deze bewegen ook gemakkelijk mee en zijn daardoor verleidelijk voor ze.

Ook de grootte wil hier helpen. Van minuscule kamerplantjes of lieve bloemstukjes zijn ze niet van onder de indruk. Een boeket rozen gaat kapot maar een flink aantal zonnebloemen blijft heel.

En je moet in het begin gewoon consequent zijn tegen je kitten. Hier betekende dat 520 keer per dag die kat uit de plant plukken. Inmiddels heb ik tóch een kamerplant én een kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven