Kattenbak schoonmaken
maandag 21 mei 2012 om 18:20
Een lekkere andijvie vraag:
Ik heb een kat en naast dagelijks even poepscheppen maak ik de bak 1 keer per week schoon. Het grit gooi ik in de prullenbak en daarna spoel ik hem na in de douche. Maarrr van de restjes grit daar raakt het putje dus verstopt (niet zo gek met dat klonterende spul).
Dus mijn vraag: hoe maken jullie de kattenbak schoon? Als ik hem niet schoonspoel blijft die geur zo hangen + ik vind het ook niet zo hygiënisch voor poes.
Een krant onder het grit heb ik al geprobeerd, maar die krabt ie kapot...
Ik heb een kat en naast dagelijks even poepscheppen maak ik de bak 1 keer per week schoon. Het grit gooi ik in de prullenbak en daarna spoel ik hem na in de douche. Maarrr van de restjes grit daar raakt het putje dus verstopt (niet zo gek met dat klonterende spul).
Dus mijn vraag: hoe maken jullie de kattenbak schoon? Als ik hem niet schoonspoel blijft die geur zo hangen + ik vind het ook niet zo hygiënisch voor poes.
Een krant onder het grit heb ik al geprobeerd, maar die krabt ie kapot...
dinsdag 22 mei 2012 om 05:39
Wat zijn jullie allemaal schoon. Hier wordt hij leeggegooit, de klonten worden losgekrabt met het schepje en er gaat nieuw grit in.
Zakken helpen bij mij niet, heb er een die krabt tot hij de bodem ziet en doet dan zijn "ding". Schoonmaken heb ik ook opgegeven. Zodra de bak schoon was ging meneer al zitten. Sterker nog, op het moment dat hij hoorde dat ik de bak leeggooide zat hij in de deuropening te wachten tot hij mocht....
Zakken helpen bij mij niet, heb er een die krabt tot hij de bodem ziet en doet dan zijn "ding". Schoonmaken heb ik ook opgegeven. Zodra de bak schoon was ging meneer al zitten. Sterker nog, op het moment dat hij hoorde dat ik de bak leeggooide zat hij in de deuropening te wachten tot hij mocht....
dinsdag 22 mei 2012 om 11:51
Ik heb ook die kattenbakzakken gehad, maar onze twee katten vonden het veel te leuk om ze helemaal open te krabben. Nu gebruik ik een opengeknipte grijze (dikke) vuilniszak en daar doen ze het niet bij. De bak blijft eigenlijk helemaal schoon dus zodra ik het grid heb weggekiept hoef ik alleen een vochtig doekje erdoor te halen.
vrijdag 25 mei 2012 om 13:58
vrijdag 25 mei 2012 om 18:44
vrijdag 25 mei 2012 om 21:37
Ik heb geweldige kattenbakvulling, wat ik zelfs door de wc mag spoelen waardoor ik nooit hoef te klooien met zakjes.
Daarnaast hoef ik maar 1 x in de 6 weken (soms zelfs 8!!) de hele bak te legen en schoon te maken.
Doordat het super goed klontvormend is, en ik elke dag de klonten en poepjes er uit schep, wordt het gewoon niet vies!
Daarnaast hoef ik maar 1 x in de 6 weken (soms zelfs 8!!) de hele bak te legen en schoon te maken.
Doordat het super goed klontvormend is, en ik elke dag de klonten en poepjes er uit schep, wordt het gewoon niet vies!
vrijdag 25 mei 2012 om 21:44
Ik gebruik ook van die houtkorrels, die vind ik ook veel beter ruiken. Haal ook elke dag de korrels eruit waar urine op zit. Als ik de bakken helemaal verschoon, zit er eigenlijk weinig op de bodem aangekoekt. Ik doe er dan wat water in wat ik weggooi in de wc en dan maak ik t verder schoon in de douche.