kattenplasvraagje

06-04-2014 01:57 11 berichten
Morgen krijgen we dus een poes. Poes was bij haar oude baasje niet meer gewenst, omdat ze wel eens in huis (en buiten de kattenbak) plaste. Ze is een half jaar oud en houdt niet zo van andere dieren in huis, en bij haar oude baasje liepen zowel een oudere kat als een jong hondje rond, dus ik heb het vermoeden dat dat plassen daarmee te maken heeft maar zeker weten doe je het natuurlijk niet.

Om een lang verhaal kort te maken: poes is werkelijk een schat van een knuffelbeest en we gaan haar dus koste wat kost houden, maar als iemand tips heeft om het plasgedrag een beetje in toom te houden dan graag. Naast onze nieuwe poes hebben we geen andere huisdieren en dat blijft zo, dus dat scheelt dan alweer .
Alle reacties Link kopieren
Afwachten. Ik heb een pieskat gehad en die bleef het doen en ik vermoed zelfs expres omdat ie een op een kwade dag er zelfs voor naar binnen kwam om naast mij(!) op de bank te komen piesen en me heel strand aankeek. Maar ik heb ook een stresskat gehad die het alleen ooit eens deed in geval van stress en dat bleef beperkt tot een paar keer per jaar hoogstens.

Pieskat kregen we het niet afgeleerd, hij mankeerde niks, was gewoon een kwal van een kat.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb een kat gehad die bij haar vorige baasje ook regelmatig in huis pieste, voelde zich in dat huis niet fijn. In mijn huis heeft ze nooit ook maar één plasje gedaan,
ik heb ooit zo"n kat gehad en na veel onderzoek en geloop (zelfs bij een katte psycholoog)

moest ik eendagskuikens voeren

ze had voor ons al 4 gezinnen in moeten ruilen

en ja het heeft geholpen !!!!!!!!!!

het schijnt iets te zijn geweest met de hormoonhuishouding

ze heeft nog 10 jaar bij ons mogen vertoeven de lieverd

succes
Ik zou ook kijken naar het kattengrit dat gebruikt wordt. Is de bak goed schoon? Maar dit zijn wel enorme open deuren

Als de poes niet van andere dieren houdt kan het best daar mee te maken hebben.

Wel goed dat je jukst een pieskat neemt. Hopen dat het bij jou geen pieskat is.
Het Viva forum is papaja.
Als je merkt dat ze bij jou in huis ook plast, haal dan om te 'oefenen' de kap en het luikje van de bak af. Sommige poezen vinden dat eng. Als dat niet werkt ga dan langs bij de dierenarts. Misschien is het iets medisch.
Wij hebben een poes uit het asiel gehaald die was weggedaan omdat ze overal in huis scheen te plassen, ze heeft een blaasgruisdieet. Hier nooit last gehad! Kan inderaad stress zijn of iets medisch.
Wat lief dat jullie een potentiele probleempoes in huis halen Hopelijk is het inderdaad stress en plast ze bij jullie netjes op de bak. Misschien nog zo'n feli-nog-wat-stekker in huis halen? Schijnt rustgevend te werken, maar ben er zelf niet bekend mee.
Feliway is het.
Hoeveel kattenbakken waren er bij het oude baasje?

Wij hebben ook twee poezen, één vindt het niet erg om een kattenbak te moeten delen, de andere wel en piest er dus naast als er maar één staat (en ook als ze niet schoon zijn, of er te weinig grind in zit). Vanaf dat ik dit doorkreeg staan er twee kattenbakken die erg goed schoongehouden worden. Nooit meer een plasje ernaast.

Misschien dus dat ze de aanwezigheid van andere katten niet erg vindt, maar wel het moeten delen van 'de wc'.
Mocht poes toch buiten de bak plassen, maak dan de plasplek heel goed schoon met spul dat de enzymen in de urine afbreekt. Anders blijft ze de plek ruiken en kan ze daar weer plassen vanwege de geur.

Maar hopelijk voelt ze zich bij jullie niet gestresst en gebruikt ze netjes de bak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven