Kerstboom gevallen :-(

10-12-2013 08:55 33 berichten
Had ik eindelijk de boom opgezet, mooi versierd.

Is dat ding 's nachts gevallen (niet stabiel of wellicht de poes...) De helft van de ballen stuk en ik kan de boom ook niet meer recht krijgen. Hij wil niet meer recht staan in zijn standaard, er lijkt iets afgebroken.

Zucht... En nu? Ik kan een reserve boom van mijn schoonouders lenen, maar die is veel groter en daar heb ik niet genoeg ballen voor...

Of nu een echte kopen en dan in januari een echte neppert in de opruiming? En nieuwe ballen, nu vast alles nieuw, of maar een beetje schipperen met alles wat ik nog heb en ook in de opening nieuw kopen?
Alle reacties Link kopieren
Stukje van de onderkant af?

En na de kerst onbreekbare ballen kopen voor volgend jaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
als het de poes is dan zal ik die toch apart houden in de nacht.
Ga eens langs bij de kringloop. Het lijkt wel een tuincentrum bij de meeste!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hmm ik vermoed de kat

Denk idd dat je er beter een kan kopen in de opruiming

Succes
Sowieso een echte boom aanschaffen. En dan in januari niet kijken voor een neppe, maar gewoon volgend jaar weer een echte. Ikea heeft goeie en niet duur

Voor onbreekbare ballen zou je nog bij action kunnen kijken. Die hebben ze en zijn ook niet duur.
Goedemorgen. Waarom koop je nu dan geen echte met kluit? Die staan wellicht nog stabieler dan 1 met standaard. En bij de primark en de zeeman verkopen ze (goedkope) en leuke ballen. Kan je t weer een beetje aanvullen Zonde van je boom inderdaad! Kan me voorstellen dat jè baalt. Maar ik zou wel een nieuwe kopen.
Je moet geen hemelen beloven als je zelf de weg niet weet
Maak anders van de kapotte kerstboom meerdere kleine kerstbomen. Aantal takken in een emmer met zand steken, en emmer bekleden. Waarom perse 1 kerstboom? Niemand zegt ook dat je alleen maar ballen in de boom kan hangen. Wij hebben al van alles en nog wat erin gehangen.

Of blijf bij de tijdsgeest en maak een crisis boom
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ah, ik zie het voor me, kom je 's morgens de woonkamer binnen en dan tref je een ravage aan.
Cum non tum age
Om je favoriete huisdier uit je kerstboom te houden hou je de plantenspuit steeds in de aanslag en binnen handbereik. Vul deze met een mengsel van water en citronella, en wijs je kat met je stem op wat mag en niet mag. Pas op met water en elektriciteit van de lampjes in de kerstboom. Tegen de geur van sinaasappelschillen heeft de meerderheid van de katten een grondige hekel. Een derde mogelijkheid is het insmeren van de onderste takken van je kerstboom met tabasco, waardoor ze zich onmogelijk op de takken kan vast klauwen.

Let op: slaan en schoppen heeft geen enkele zin, dit doet veel meer kwaad dan goed!

Hang voor de zekerheid uw mooiste of belangrijkste kerstversieringen hoger in de kerstboom, zodat de kat er niet bij kan. Versieringen met belletjes etc. kunt u op de laagste takken hangen, zo hoort u wat de kat van plan is. Gebruik tot slot altijd een stevige voet die ervoor zorgt dat uw boom stevig staat en niet makkelijk kan omvallen.

Bron: nieuwsbrief kattenoppas hier in de buurt
Ai, wat zonde. Hopelijk brengen de scherven je geluk voor 2014.

Ik zou voor een echte boom gaan, met kluit. En inderdaad onbreekbare versiersels.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ik zou kijken naar een neppert in de uitverkoop. Wij hebben nu een boom met kluit die zo scheef is dat hij gestut wordt met een halve jaargang computer totaal Wel eens eerder zo'n boom gehad, dus kluit geeft ook geen garanties.
Echte liever niet wegens huidirritatie.

En een echte neppert wilden we sowieso al een andere koppen omdat deze slecht word, daar wilden we in de opruiming voor kijken.

Waarschijnlijk nu zo'n losse standaard kopen waar je een boom in kan vast schroeven.

Heb er alleen zo geen puf meer voor. Alles is me even teveel. Ben al een poos heel erg moe (mede door overspannen, psychische uitdagingen, weer werkuren aan het opbouwen...) flink verkouden, kat heeft een tumor in haar teen, die moet eraf en kost weer een bak met geld. Woordenwisseling met man om die stomme boom... De reden slaat ook nergens op.

Vandaag komt mijn vader voor een gezellig bakkie, zo geen zin in vandaag. Afgesproken bij een vriendin een bakkie te doen vanmiddag, wil het het liefste allemaal afzeggen, zorgen dat mijn zoontje vandaag alsnog overblijft en me verstoppen in mijn bed...

God, had dit beter bij psyche kunnen zetten geloof ik... Het is me gewoon even teveel allemaal vandaag...
Mooie boom op marktplaats kopen, en kies meteen voor een triumph forest frosted frozen pine. Supermooi, levensecht en hij staat stevig op een standaard geschroeft.. alleen een tijger kan hem omgooien

Ik heb voor de mijne ¤50,- betaald en op bol.com wordt dezelfde verkocht voor ¤159,-

Big Bazar heeft veel mooie onbreekbare kerstballen maar ze gaan heel hard! Gisteren was er niet zo veel meer als zaterdag.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Aha, de boom is het probleem niet. Succes!
Ik heb het ook een keer gehad. Geen huisdieren, maar wel 's nachts de hele kerstboom om. Gelukkig was het een echte en konden we hem met wat nieuwe ballen zo weer overeind zetten.

Ik zou, als je geen echte boom wilt, nu een leuk klein kunstboompje kopen en het daarbij laten deze kerst. Dan koop je in de uitverkoop een grote en kun je de kleine de komende jaren ergens neerzetten voor erbij.
quote:Polkadot28 schreef op 10 december 2013 @ 09:19:

Heb er alleen zo geen puf meer voor. Alles is me even teveel. Ben al een poos heel erg moe (mede door overspannen, psychische uitdagingen, weer werkuren aan het opbouwen...) flink verkouden, kat heeft een tumor in haar teen, die moet eraf en kost weer een bak met geld. Woordenwisseling met man om die stomme boom... De reden slaat ook nergens op.

Vandaag komt mijn vader voor een gezellig bakkie, zo geen zin in vandaag. Afgesproken bij een vriendin een bakkie te doen vanmiddag, wil het het liefste allemaal afzeggen, zorgen dat mijn zoontje vandaag alsnog overblijft en me verstoppen in mijn bed...

God, had dit beter bij psyche kunnen zetten geloof ik... Het is me gewoon even teveel allemaal vandaag...
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ik heb vorige week een hele mooie kunstboom gehaald bij action voor maar 28 euro. Mooie volle boom ,180 cm hoog. Volgens mij kan je die niet goedkoper krijgen in de opruiming straks.
quote:Desperate_Housewive schreef op 10 december 2013 @ 08:59:

Sowieso een echte boom aanschaffen. En dan in januari niet kijken voor een neppe, maar gewoon volgend jaar weer een echte. Ikea heeft goeie en niet duur

Voor onbreekbare ballen zou je nog bij action kunnen kijken. Die hebben ze en zijn ook niet duur.Ik hoorde gisteren dat zeeman ballen van vorig jaar verkoopt met 50% korting. Onbreekbare kunststof ballen.
Bij de action heb je ook hele goedkope ballen.

Maar als je er geen puf voor hebt: je HOEFT geen boom te hebben he. Of koop (ook bij action) een kleine nepperd. Hebben wij ook gedaan(geen zin in het gedoe dit jaar). Hij staat bij ons op de kast. Ik ben 8 euro kwijt geweest voor boom, ballen en lampjes en ik kon het allemaal lopend thuis krijgen.
quote:technomarine___ schreef op 10 december 2013 @ 09:00:

Goedemorgen. Waarom koop je nu dan geen echte met kluit? Die staan wellicht nog stabieler dan 1 met standaard. En bij de primark en de zeeman verkopen ze (goedkope) en leuke ballen. Kan je t weer een beetje aanvullen Zonde van je boom inderdaad! Kan me voorstellen dat jè baalt. Maar ik zou wel een nieuwe kopen.Hier een echte met kluit, is ook omgevallen gisteren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh dat had ik een paar jaar geleden. Had m'n hond de boom aangevallen, kon wel janken want ik had hem zo mooi versierd ik al half jankend tegen vriend haal die rot boom maar weg ik wil geen boom meer en ik liep even de deur uit. Kwam ik terug had hij de hele boom weer omhoog gekregen en versierd ik had even een baal momentje denk.

TO, ik zou gewoon een goedkope nep boom halen desnoods en wat goedkope ballen bij action. Als je kat weer wat doet , kan die nep boom en die nep ballen daar wel tegen
.
Even langs de kringloop?

Hier lag gisteren nog genoeg en het kost (als het goed is) minder dan in de gewone winkel.
Na de kerst koop je ook die ballen voor een schijntje, echt hele boodschappentassen vol.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Een paar jaar geleden, echte boom met kluit, midden in de Kerstnacht gedonder en geraas, lichtjes stuk en ballen stuk. Opmerking man: "ach onze gevallen engel is nog heel"

(wij hebben geen piek maar een engel met porseleinen hoofdje in de boom).
Doe ik niet aan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven