kerstkaarten

17-12-2013 17:40 19 berichten
Hallo Lezers,

Ik ben iemand die het leuk vindt kerstkaarten te maken (met foto's), te versturen en te ontvangen.

Nu valt het mij op dat er buren zijn die mijn huis voorbij moeten lopen om bij de brievenbus te komen en hun kaart voor mij via de post versturen.

Ik breng ze lekker zelf rond in de buurt.

Wat zijn jullie gewoontes op dat gebied?

en wat doe jij?

Totaal aantal stemmen: 25

alles gaat in de oranje brievenbus (4%)
ik bezorg ook zelf in de buurt (64%)
kerstkaarten, welnee! (32%)
De buren doe ik zelf, postzegels waren vorig jaar 8 euro per velletje en dit jaar 11!!!!! Die voor de buren kunnen er dus niet meer vanaf
De buren krijgen idd een kaart gewoon door mijzelf bezorgd. Kan het geld hard genoeg gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Vorige jaar werd mijn kerstkaart door de postbode bezorgd, terwijl ik bij de geadresseerde binnen zat.

Dit jaar de kaart maar gewoon zelf op de deurmat gegooid.
Power to the people
Misschien nog een opmerking ten overvloede : oude kerstzegels van de afgelopen jaren zijn gewoon te gebruiken en er hoeft niet bijgeplakt te worden hoor!
Ik stuur geen kerstkaarten!

Ik vind het een prima gewoonte!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 december 2013 @ 17:44:

De buren doe ik zelf, postzegels waren vorig jaar 8 euro per velletje en dit jaar 11!!!!! Die voor de buren kunnen er dus niet meer vanaf Postzegels zijn ZO duur geworden! Je betaalt nu 60 cent voor een (normale) zegel, ik vind dat echt veel.
Ik bezorg zelf in de buurt en de buurt is groot! Ongeveer het halve dorp! Even fietsen is goedkoper dan postzegels.

Je kunt hier ook je kaarten laten bezorgen door de scouting, helaas ben ik altijd te laat daarvoor. Je kunt dan inleveren tot een bepaalde datum en dan gaan zij alles in één kerr bezorgen. Toch volgendjaar weer proberen!
Buren laat ik door zoon bezorgen, vind hij zo leuk. De rest op de post.
Mijn man bezorgt ze hier in de buurt.
Sinds dit jaar verstuur ik geen kaarten, heb genoeg van de kaarten met alleen een naam op etc.

Vaak komen onze kaarten ook erg laat hier aan, na nieuwjaar zelfs..

Vind het wel goedzo, de mensen die ik liefheb zie ik met de feestdagen zelf en krijgen 3 kusjes live, geen kaart voor nodig.
quote:Summerdance schreef op 17 december 2013 @ 19:09:

Ik stuur geen kerstkaarten!

Ik vind het een prima gewoonte! Dit!
Ik stuur slechts 4 kerstkaarten, waarvan 2 naar familie,dus ik heb niet veel kosten.
Vindt het leuk om kaarten te ontvangen en verstuur ze zelf ookbij de buren doe ik ze zelf in de bus. En de rest gaat op de post en als je ze op tijd verstuurt zijn ze er ook voor de kerst.

En duur ja als ze minder kaarten bezorgen ze moeten wel dezelfde toer maken als voorgaande jaren, daar wordt het dan duurder door. Ik vind zo'n kaart in mijn emailbox dan weer niks.

Dan denk ik stuur dan niks krent.
Vrijdag de 13e verstuurd. Sowieso eentje is dinsdag de 17e aangekomen.
Power to the people
Meestal stuurde ik alleen een kaartje naar mijn ouders en mijn oma. Dit jaar schiet het er bij in, ik heb geen zin, en ik heb zelf ook nog niets ontvangen (behalve van de folderbezorger).

Op de radio hoorde ik dat een Nederlands gezin gemiddeld 37 kaarten verstuurt. Dat houd in dat er ook mensen 100+ kaarten verzenden want ik ken heel veel mensen die er niet meer aan doen.
Die '37' kwam van PostNL. Dat zijn dus de kaarten die per post worden verstuurd. Daar komen alle kaarten die mensen zelf in hun buurt door de brievenbussen gooien nog bij.
Power to the people
Ik kom daar ook zo ongeveer wel op ja, had 2 velletjes zegels nodig en de 2e zit nog wat op. Maar de buren heb ik dus niet met zegels gedaan.
De kaarten aan mensen voorbij loopafstand gaan in de oranje bus, de rest breng ik op de heenweg naar de brievenbus al rond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven